Yuju's pov
Aku telah pun tersenyum sendiri. Aku rasa lega dapat tahu perkara sebenar tapi aku hairan kenapa aku boleh tersenyum padahal aku belum lagi berbaik dengan jungkook.
Hanya 3 perkataan jungkook lontarkan pada aku buat aku bahagia. Lupa pula aku tentang tunang aku tu.
Asyik aku senyum macam beruk. Tetiba tangan aku ditarik. Senyuman aku tadi serta merta hilang. Takut pula bila ada orang tarik aku tak kan mamat bunny tu kejar aku kut. Gila la dia nie.
" Please. Bagi aku satu peluang. Aku akan perbaiki semula kisah kita. Maaf kan aku sebab terlalu ego. Tapi aku terlalu rindukan kau. "
Dia memeluk ku dari arah belakang. Mukanya di tengelam dalam leher aku.
" Let me go jeon bunny. Awak pekak ke apa? Saya cakap saya benci awak. Mean saya tak tengok awak lagi."
Hamun ku, tiada lagi kelembutan dalam bahasa ku.
" Please... saya akan ubah sikap saya. Saya akan terangkan semuanya pada mingyu nanti."
Mamat nie dah meroyan agaknya. Tak apa kita tengok sejauh mana.
" Mudahnya awak ubah bahasa awak. Tadi kau aku sekarang saya awak pula. Lepas nie apa oppa chagi. Awak ingat saya akan percaya kata awak lagi ke?"
Sinis aku berkata, aku cuba melolos kan diri daripada pelukan hangat jungkook.
" Aniyo.. saya cinta kan awak yuju tolang la percayakan saya. Saya tak sanggup tengok awak jadi milik orang lain. Saya perlukan awak. Be mine okey. "
Kata jungkook sayu sahaja aku dengar. Tapi ahh aku tak akan memyerah biarkan dia tersiksa macam mana dia buat aku dulu.
" Saya peduli apa awak cintakan saya ke? Benci ke? Nak buat apa ke? Saya tak kesah. Untuk pengetahuan awak Mr. Jeon jungkook saya nie tunang orang tahu tak? Baik awak lepaskan saya."
Keras ku bersuara, dia sudah bengang. Tubuh aku yang di peluk tadi kini beralih posisi. Kami sudah saling menghadap.
Baru sahaja jungkook ingin membuka mulut telefon ku berdering menandakan panggilan masuk.
Aku terus mengangkat " Yeobuseyo? Ohh Mama. Hah dinner. Apa balik sekali dengan jungkook! Haokk! Okk!"
Aku memandang dia sekilas sebelum menamatkan panggilan.
" Siapa call awak? Mama saya ke?"
" Yee. Dia ajak saya dinner."
" Ouhh. Kita balik sekali yee nanti"
" Takpe terima kasih je lah. Saya rela pergi sendiri."
" Please balik dengan saya. Mama suruh awak balik dengan saya kan."
"NOPE!!"
Aku sudah bengang dengan sikap jungkook yang suka memaksa nie. Aku menolak tubuh dia dan ingin pergi.
Baru selangkah kaki ku bergerak. Tubuh aku sudah ditolak ke dinding. Tanganku sudah dicengkam oleh jungkook.
"Balik dengan aku kau faham ke tak? Kalau tak siap kau"
Ouh no! evil jungkook sudah muncul. Aku telan air liur.
" Kalu saya cakap tak nak ?"
Jawab aku sambil membalas renungan dia. Dia sekadar tersengih.
" Kau paksa aku yeee"
Kata nya laju sahaja bibirnya menyambar bibir mungil ku ini. Aku terdiam.
***
Aku merenung tajam pada jungkook yang tersenyum itu. Dia lansung tidak rasa bersalah. Dasar muka tembok.
" Hai sayang,dah sampai pun. Masuk la dulu. Tunang kamu keluar ambik sepupu dia jap."
Sapa Puan Jeon, dia sudah memeluk tubuh kerding aku ni. Kedua belah pipi ku dicium.
Jungkook sekadar memerhati gerak geri dua orang wanita itu.
" Yuju,kamu duduk dengan jungkook dulu. Mama nak ke dapur, nak masak."
" Ma,yuju tolong mama kat dapur je lah. Senang sikit siap"
Aku cepat cepat memberi cadangan,tak nak aku duduk dengan mamat pervert tu. Tak silap hari bulan aku kena terkam dengan dia.
" Tak payah lah. Mama boleh buat sendiri. Kamu duduk je lah. Kamu tu tetamu."
Larang puan jeon tapi aku lebih pantas kedapur. Puan jeon sekadar menggeleng kepala melihat telatah ku itu.
Kami berdua menyiapkan beberapa hidangan manakala jungkook naik kebilik nya untuk membersihkan diri.
Seusai memasak kami menunggu mingyu. Dan bebrapa minit kemudian,mingyu kembali bersama dengan tzuyu,mereka nampak mersa.
" Jemput makan anak ~anak. Hari ini mama masak spesial sikit tu anak kesayangan mama nie "
Mesra Puan Jeon berkata. Aku menyedokkan nasi pada mereka kecuali Jungkook.
" Untuk kookie tak ada ke?"
Gumannya manja. Aku mengerling tajam pada dia.
" Nah nie tuk kookie yeee!"
Aku terpaksa berpura. Dia pula sudah tayang gigi arnab dia tu.
Kami pun menikmati makanan tu dengan tenang sampai lah.
" Awak nak tambah nasi lagi ke?"
" Taknak lah. Saya nak ayam tu boleh ambikkan tak."
Balas Tzuyu yang duduk sebelah Mingyu. Aku nie pula terpaksa duduk dengan jungkook. Tak adil kan.
" Nah"
Membulat mata aku melihat aksi dua beradik yang terlebih accited nak tolang si tzuyu tu. Dari tadi tau aku perhatikan diorang tu lebih ii lagi mamat bunny tu.
" Uhuk uhuk!!!"
Aku sudah tersedak melihat mereka yang ingin menyuap Tzuyu tu, lol sedih hidup aku! Tak dipeduli dari tadi. Yang aku nie asyik mama yang manjakan. Okk aku jealous sekarang nie.
" Awak okk tak? Nah minum nie. "
Ujar jungkook dia sudah mengosok gosok belakang aku. Aku capai air dan minum.
" Mama, yuju basuh pinggan dulu yee."
Pinta ku, Aku sudah mengutip pinggan yang kotor dan dibawa ke singki.
Sedang ralit aku basuh adalah satu jembalang ni menyemak pula.
"Awak cemburu ke ??"
"Cemburu ?? Nak buat apa saya nak cemburu pula ? "
" Tengok saya suap tzuyu tadi. Jujur je lah."
" Huh memang silap besar lah saya nak cemburu sebab awak."
Sangkal ku. Aku sudah selesai membasuh. Aku toleh pandang jungkook.
" Tolong tepi sikit saya nak lalu!"
Aku ingin pergi tapi dihalang oleh dia. Dia sudah mencengkam tangan aku.
" Awak buat apa nie? Lepas lah. Awak tak malu ke dengan mama awak. Saya nie tunang abang awak tau tak!"
Aku cuba ingatkan jungkook. Tangan yang dicengkam dia aku cuba rentap. Sakit hati aku dengan perangai dia yang gila ni.
" Yuju? Jungkook ? Apa yang bising kat dapur tu??"
Puan Jeon sudah pun menghampiri kami disertai mingyu dan Tzuyu. Mereka sudah memandang kami berdua pelik. Iya laa jungkook tengah sedap pegang tangan aku kut.
Mati lah aku kali nie. Mingyu pun pandang aku lain macam dah tu. Apa aku nak jawab nie. Eotokke?
Bersambungg....
YOU ARE READING
MCIME 1@2 (Ff Jungkook)
FanfictionBaru sahaja gadis bernama Choi Yuju pindah ke sekolah baru, dia sudah di ganggu oleh seorang lelaki nakal . Dia adalah Jeon Jungkook , lelaki itu juga yang mencuri frist kiss nya. Lelaki itu juga ialah teman masa kecil Yuju. Lelaki itu juga yang...