Bunyi bising dari luar kelas sedikit sebanyak menganggu tidurnya. Apa yang menarik sangat sehinggakan kelasnya menjadi kosong dan sunyi.
Bunyi jeritan para pelajar perempuan sana sini membuat dirinya naik darah. Rasanya hendak sahaja dia stample setiap mulut pelajar yang buat kebisingan itu.
"Kenapa bising sangat kat luar tu ada apa ? Ada acara variety show ke?berasa macam dekat pasar malam dah aku ni? Orang nak tidur pun tak senang. " Bebelnya, tidak berpuas hati kerana tidurnya diganggu.
"Malas aku bagi tahu kau kalau kau nak tahu pergi laa tengok sendiri. Aku yakin kalau kau tengok muka automatik jadi sad girl." Kata Yerim. Yerim sahaja yang berada disitu manakala yang lain sudah terkinja-kinja diluar kelas.
Dia pasang muka bosan " Siapa yang mampu buat aku jadi sad girl ? Tak ada, kecuali my kookie. " kalau tentang kookienya pasti wajah itu automatik ceria jika tidak sedih.
Yerim memberi pandangan menyampah. " Kalau macam tu eloklah kau pun pergi join mereka yang tengah berkumpul depan koridor kelas itu." sungguh pedas kata kata Yerim itu. Yuju sekadar mencebik.
" Kenapa pula kau suruh aku join mereka. Memang benda apa yang buat mereka semua heboh tu? " soal yuju.
" Bukan benda tapi orang. Dan sayangnya kawan aku pun sama je dengan mereka dekat luar sana tu. " Perli Yerim.
" Jungkook ke yang kat luar tu?
" Ye. "
" kalau macam tu aku nak join sekali lah. Hehe" Ucap Yuju bersemangat.
"Pergilah jumpa crush yang terpaling disakiti tu. "ejek Yerim masih tidak masih faham dengan Yuju dan Jungkook itu. Dari yang dia perhatikan mereka telihat seperti sepasang kekasih yang sedang merajuk.
"Hmm tak jadilah. Ramai sangat kat luar sana. Nanti tak pasal aku kena serang dengan fan Jungkook. " Kata Yuju yang kembali murung.
" Kau pun fan dia juga kan? "
"Tentu lah aku bukan fan dia,aku lebih tepatnya cinta pertama dia. Tapi itu dulu. "
" Kalau sekarang ini aku dia anggap macam lalat yang mengganggu ketentraman dia. Tak lebih. Dan aku benci bila kasar dengan aku. " Luah Yuju.
"Kalau boleh aku berharap dia dapat terima aku lagi macam dulu-dulu. Kau tahu rasa sayang aku pada Jungkook tak pernah berkurang. " baru sahaja Yerim ingin membalas namun dipotong oleh sebuah suara dari arah belakang mereka.
Mereka menoleh dan betapa terkejutnya mereka melihat Jungkook berada disana.
" Jungkook" sebut mereka hampir serentak.
Jungkook pula sekadar membuat muka bengis nya.
" Choi yuju ikut aku sekarang!"
*
*
*
Entah kemana lelaki itu membawanya yang pasti mereka berdua akan ponteng kelas pada saat ini. Yuju hanya pasrah mengikuti langkah kaki lelaki itu.Tatapan penuh tanda tanya dari setiap mata pelajar yang mereka lalui dia cuba mengabaikannya. Yang perlu dia risaukan sekarang adalah apa yang akan lelaki itu lakukan pada nya nanti.
Yuju memandang takut wajah Jungkook yang berjalan disampingnya. " Kita nak ke mana sebenarnya ni? "
" Kau nak aku maafkan kau ke tak? " Bukan menjawab Jungkook malah menyoalnya.
YOU ARE READING
MCIME 1@2 (Ff Jungkook)
Fiksi PenggemarBaru sahaja gadis bernama Choi Yuju pindah ke sekolah baru, dia sudah di ganggu oleh seorang lelaki nakal . Dia adalah Jeon Jungkook , lelaki itu juga yang mencuri frist kiss nya. Lelaki itu juga ialah teman masa kecil Yuju. Lelaki itu juga yang...