HİKMET PINARINDAN

263 14 5
                                    

•"Herhangi bir genç buluğ yaşına dahil olunca evlenirse ona musallat olan şeytan; 'EYvah onun dini benden korunmuş oldu.' diye çığlık atar. Evlenmek benim sünnetimdir. Kim benim sünnetimi yapmazsa benden değildir."

•Bir hayrı kaçırırsan onu yakalamaya çalış. Elde edincr de onu geçmeye bak. Daha güzelini yapmaya gayret et. (Hz. Ebubekir RA)

•İnsanları düzeltebilmemiz için önce kendimizi ıslah etmemiz gerekir.(Hz. Ömer RA)

•Kötü insan hiçbir zaman kimseye iyi zan beslemez. Çünkü o herkesi kendisi gibi görür.(Hz. Ali RA)

•Her şeyin kendisine yakılan bir ziyneti vardır. Hayânın ziyneti günahları terk etmektir.(Bişr-i Hafi)

•En büyük felaketler içinde bile ümidini kaybetme; ilik,sert kemiğin içinden çıkar.(Hafız şirazi)

•Gizli yapılan faydalı işler,ihlâsın en büyük göstergesidir. Her halinde iyi niyetli olmaya gayret et. İbadetin başı niyettir...(Muhammed Arabi)

•Herkes çıkıp bir kadın bulabilir. Ama herkes o kadına bakamaz. Bunun için bir kelime vardır. Buna sorumluluk deniliyor.(Malcolm X)

•Kulun ibadeti ancak evlenmekle kemal bulur.(Abdullah bin Abbas)

•Ümitsizliğe düşmeyin,çünkü ümitsizlik Müslümanın ahlâkından değildir.(Şehid Hasan El Benna)

•İyi komşuluk,yalnız komşuya eziyet etmemek değil,komşunun eziyetlerine katlanmak demektir.(Hasan-ı Basri)

•Müslüman kardeşimize saygılı olmamızdan daha kolay ne vardır? Onlara hürmet etmek,haklarını korumak ne güzel haslettir! Müslüman kardeşimize kin beslemek,onlara karşı saygısız olmak ne zararlı şeydir. Bu yol hiç kimseye fazilet kapısını açmamış;hiç kimseyi bir şeye ulaştıramamıştır.(Beyazıt Bistami)

•NİSANUR•(cennet kadınları)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin