Sekolah Adiwiyata

172 2 0
                                    


Sawijining dina, kepala sekolah SMAN 1 Purwosari marah banget kaliyan para siswa SMAN 1 Purwosari, amarga lingkungan sekolah sing reged banget lan ora terawat. Kepala sekolah pun ngadakake rapat karo para walikelas lan menehake intruksi ben siswa-siswi ngresiki kelase masing-masing. Namun hal iki ora kedadeyan menehake kelingan masing-masing siswa. Bapak Ibu pun ngerepake kanggo ora nganggo kantong plastik saka kantin lan ngudokake nggawa tepak mangan lan botol ombe dhewe ben sampah neng SMAN 1 Purwosari iso berkurang. Hal kuwi dilakokake meng nganti sawentara bulan wae, nyat nang awale siswa patuh banget marang aturan nganti sampah arang berserakan diendi-endi. Namun, hal iki ora tahan lama. Siswa bali ora mematuhi aturan lan kerep melanggar, mangkono uga karo pangadol neng kantin sekolah, dekne kabeh ugah padha bandele karo siswa-siswi SMAN 1 Purwosari.
Neng wektu upacara dina senin, Ibu kepala sekolah menehake informasi menawa kelas XII arep meloni seminar babagan lingkungan hidup neng aula SMAN 1 Purwosari. Sakwise upacara buyar siswa-siswi kelas XII cepet-cepet menyang aula kanggo meloni seminar kasebut. Pirang pirang menehake motivasi gawe para siswa-siswi SMAN 1 Purwosari.
" pak apa lingkungan resik berpengaruh andhep sinau" takon salah siji murid kelas XII
" tentu wae berpengaruh gedhe banget paling utama nang kowe kelas XII sing sedhela meneh arep ngadhepi ujian-ujian. Saiki ngene apa kowe sajrone iki sinau karo lingkungan sing reged nggawe kowe nyaman?" takon bapak iku marang siswa-siswi SMAN 1 Purwosari
" mboten pak" jawab serentak
" nah mula saka kuwi lingkungan sing reged kuwi berpengaruh banget marang kowe. Sabenere dudu babagan tugas sing akeh nganti kowe lumuh kanggo ngerjakne dhewekne, ning lingkungan sing reged kuwi sing nggawe kowe lumuh. Coba karo lingkungan sing resik, mesti sinau kowe uga arep dadi nyaman. Yaiku amarga ambu sing semula ora enak dadi ambu menyejukkan, udara sing semula panas dadi sejuk lan adem. Mula saka kowe dadi kelas XII kudu menehi contho sing becik marang adik-adik kelas kowe." Jelas bapak kasebut
" nuli kepriye carane pak yen isih akeh siswa-siswi sing kelingane kurang arep keresikan" takon salah siji murid kelas XII
" ya kowe anyak saka awak kowe masing-masing , mengko uga arep akeh kanca-kanca kowe sing eling arep keresikan" terang bapak kasebut. Sakwise seminar buyar kelas XII pun bali menyang kelase dhewe-dhewe. Selang sawetara dina akeh perubahan nang siswa-siswi kelas XII. Yaiku mulai saka tertib mbuwang sampah, lingkungan kelas XII sing akhir-akhir iki dadi resik, kelas dekne kabeh masing-masing resik. Ternyata seminar sing dianakne 5 dina sing nuli memotivasi banget siswa-siswi kelas XII. Ning siswa kelas XI lan X isih rekasa kanggo nglakoke hal kesebut sanajan kelas XII wis menehake contho.
sakwise kuwi, SMAN 1 Purwosari arep cepet ngenekake pangijonan, nandur wit neng sekitar halaman sekolah sing dianakne saka pihak sekolah. Andi, selaku pangarep kelas XI IPA 2 sing meruhi hal kesebut dhisik, bergegas lunga menyang kelasnya kanggo ngandhani kanca-kanca sekelasnya.
Andi mlebu menyang ruangan kelas. "Hai, kanca-kanca kabeh! mit gatekane sedhela!" Andi melambaikan tangan karo intonasi suwara sing lantang, bacut terus nggawe kahanan senyap saknalika lan kanca-kanca liyane pun nyaka menyang arahnya. "awake dhewe mbisakne instruksi saka pihak sekolah, menawa awake dhewe arep cepet ngenekake pangijonan, nandur wit neng halaman sekolah. sesuk. dadi, diharapkan kowe kabeh nggawa lemah ya! saben wong, mung siji karung". "Yah... gawa lemah terus nih..." jawab Dika sing teras masang rai lumuh. "Hmmm... iya, eh? ning nglegena dadi ora sinau deh sesuk!" ucap Riko seneng, Dika sing krungu ucapan Riko, raine pun ngowah dadi seneng. bacut terus, nggawe seisi kelas heboh. kadhemenan.
"wis... wis! banjurke sinau meneh!" ucap Andi nyenengna, lan teras linggih menyang palungguhane. Dina, sing ket mau wektu krungu panggamblangan saka Andi teras masang rai ora seneng. Menggerutu. "Ih... Ngapain uga sih kudu nandur wit samubarang, nyalah cekel lemah meneh. reged!" ucapnya jero ati.
Esoknya, wektu arep dianyak pangijonan kesebut, ramai-ramai siswa lan siswi padha tandhang gawe padha, ngewangi, ana sing macul, ngelihake lemah, nduduk lemah, lan liya-liya. Sementara kuwi, neng pojokan ujung kelas kana, kedelok Dina sing mung linggih-linggih wae ndeleng, tanpa ngewangi, lan Santi kanca sekelas Dina sing ndelenge pun teras menghampiri. "Hey, Din.. Kok kowe linggih-linggih wae? ora ngewangi?" takon Santi pamasaran. "ora ah... aku ora arep cekel lemah, reged" jawab Dina karo ngenak-enak. "kowe ora oleh ngono, kanca-kanca liya ribut tandhang gawe sakudune kowe melu ngewangi!" ucap Santi karo nunjuk kanca-kanca sing lagi tandhang gawe. "benke wae..." karo masang rai lumuh, jawab Dina.
Andi sing kabeneran liwat ndeleng Santi lan Dina lagi ngomong, ora sengaja krungu pacelathon dekne kabeh lan teras menghampiri. "Dina, sakudune kowe ora oleh ngono!" ucap Andi karo mlaku nyedhak. "awake dhewe dadi manusia sing tinggal neng bumi iki wis sakudune njaga lingkungan sekitar ben ora rusak, kaya nandur wit kaya ta. mbasi awake dhewe mung nglakoke neng lingkungan sekolah wae, saorane awake dhewe wis nglakoke tindakan sing ngguna sing pakolehe bisa awake dhewe rasakne kanggo neng masa sing arep teka. Sekolah awake dhewe pun mengkone arep dikebaki wit-wit sing ijo dadine awake dhewe bisa menghirup udara sing segar" Andi nggamblangna. "Ehm... iya, Ndi" jawab Dina alon, dheweke rumangsa menawa apa sing diucapkan Andi bener.
"yo, awake dhewe tandhang gawe bebarengan! ayo, Din, San!" karo ngesem, Andi ngajak Dina lan Santi kanggo nandur wit. lan, Dina pun mengangguk, ngesem. sakwise krungu ucapan Andi, Dina pun eling menawa njaga lingkungan alam kuwi bangeta penting.
Sakwise iku para siswa SMAN 1 Purwosari dikumpulno ning lapangan ana pengumuman teka kepala sekolah SMAN 1 Purwosari ngenani kegiatan kasebut. Kepala sekolah seneng karo kerjo para siswa-siswi sing iso duweni sikap cinta lingkungan sekolah lan kudu iso njaga kebersihan sekolah supaya pas wayae pelajaran iku iso nyaman merga lingkungan akeh wit-wit ijo lan ngapikake sekitar pemandangan dadi sejuk lan rindang lingkungan sekolah. Sekolah sing nerapaken budaya-budaya adiwiyata merupakan ning lingkungan sekitar. Malah budaya adiwiyata uga diterapake kanggo kabeh pendidikan para siswa. Adiwiyata minangka program sing nduweni tujuan kanggo nyitakake kahananan sing apik kanggo sekolah dadi panggonan belajar lan kesadaran masyarakat sekolah, supaya warga sekolah bisa njupuk tanggung jawab kanggo nylametake lingkungan pembangunan sing lestari. Budaya adiwiyata wis dadi urip saben dina saka siswa sekolah.

Judul standar - Antologi CerkakTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang