Sawijining dina, ing sekolah dhuwur sing ayu lan agung, taun sekolah anyar diwiwiti, akeh wong tuwa ndhaftar anak-anake supaya sekolah. Sawetara dina sawise registrasi, wektu MOS diwiwiti, ing MOS dipérang dadi pirang-pirang klompok. Ing salah sawijining klompok padha ketemu, yaiku Nadila, Defri, Riki, lan Revan. Nadila yaiku wanita ayu lan pinter, lan meh kabeh lanang ing sekolah dheweke seneng marang dheweke. Riki minangka anak resmi, dheweke uga trendi ing sekolah dheweke,nanging dheweke rada arrogant. Defri minangka bocah desa sing migrasi saka desa menyang kutha amarga dheweke entuk beasiswa lan dheweke dadi siswa kang cerdas. Dene,Revan punika kapten basket lan dewan mahasiswa ing sekolahipun, piyambakipun minangka anak paling aktif ing sekolah. Ing wiwitan padha biasa-biasa wae, nanging wiwit padha lungguh cedhak bebarengan padha nyedhak lan nyedhaki bebarengan. Saka sinau mlaku-mlaku, dheweke tansah bebarengan.Sawise salah sawijining dina, Defri ora lunga menyang sekolah, lan ora ana kabar saka Defri. Nadila, Riki, lan Revan padha banget kuwatir karo kahanan Defri, malah telu mau meh kepengin menyang omahé Defri kanggo ndeleng apa sing kedaden ing Defri, nanging Riki nglarang. , amarga miturut Riki, Defri ora apa-apa. Nadila lan Revan wis tambah akeh kuwatir babagan Defri, nanging Riki mung nyenengake. Nuli Nadila mbrontak Riki, amarga Riki ora mikir babagan kahanan Defri, kabeh padha bentrok, luwih cepet perang wong loro padha nyedhaki luwih kuat ing debat, supaya Revan mandheg perang, "Wis ..." Revan ngandika,"Saiki piye yen kita menyang omahé Defri?" Revan banjur takon, "Ya wis ayo,Apa sampeyan setuju Rik?" Nadila takon marang Riki kanthi nada sing rada ngamok,"Ya wis arep piye maneh, Defri uga kanca kula! "wangsulane Riki karo eseman.Banjur bocah telu mau budal meyang omahe Defri,nalika tekan omahe Defri bocah telu kuwi kaget delok kahanane Defri kang turu ing kasur kang wis lapuk,lan praupane Defri mau pucet banget. Banjur bocah telu mau melbu menyang omahe Defri lan ninggalake sepedae nok pinggir ratan,banjur Nadila ngendhika marang Defri"Def,apa sing kedadeyan karo sampeyan?"pitakone Nadila marang Defri karo nangis.Nadila takon bolak-balik marang Defri,nanging Defri mung jawab karo eseman wae.Nganti akhire, ana wong sing mbanting lawang "Assalamualaikum Defri?" "Waalaikumsalam," tibane kuwi ibu Tati, ibune Defri.Bu Tati nyawang bocah telu kuwi kang lagi nangis ing sandinge Defri,nganti Bu Tati mitakoni hal kasebut marang bocah telu mau"Kena Ngapa toh kok pada nangis?"Ngendikane Bu Tati marang Riki,Nadila,lan Revan,nanging bocah telu kuwi ora jawab pitakone Bu Tati,malah nerusake nangis.Nganti akhire Nadila wicara"Bu,Defri kenging napa bu?Napa kang sampun kedadean marang Defri,bu?"takone Nadila karo panik lan nangis ora mandhek-mandhek. Bu Tati bingung mesthi ngendhika apa,akhire Bu Tati wicara"Ehm,piye Ibu wicara e marang kowe kabeh?"wangsulane Bu Tati,lan Riki uga pitakon marang Bu Tati"napa o toh bu,Defri gerah napa?"pitakone Riki marang Bu Tati. Akhire Bu Tati wicara ngenani lara kang di alam deneng Defri"Ehmmm....Defri kenek lara Anemia,ibu ora bisa nggawa Defri menyang Dokter,amarga ibu ora duwe biaya!"wangsulane Bu Tati. Nganti Nadila,Riki,lan Revan kaget marang wangsulane Bu Tati,"Anemia,bu?" pitakone bocah telu mau sesarengan karo kaget.
Nganti akhire, tiba-tiba Defri nguja, "Apa a kowe Def?" Nadila ngandika lan kaget,"Apik e kita gawa dheweke menyang rumah sakit!" Revan wicara. nalika dheweke tekan rumah sakit Nadila, Riki, Revan, lan Ibu Tati nuwuhake Defri sing dipriksa dening dokter kanthi sedhih lan Bu Tati ora mandheg-mandheg anggone nangis. Sakrampunge ngenteni wetara 45 menit suwene,Dokter uga metu saka bilik nggone Defri di priksa mau. Banjur Nadila wicara marang Dokte ngenani kahanan kancane kuwi,"Dok,pripun kahanan kanca kula dok?"pitakone Nadila panik,"Dheweke lemah banget, getihé sithik banget, kita kudu nemokake donor getih kanggo dheweke! "Wangsulane dokter," Apa golongan getih e Dok?"Riki takon kanthi ragu-ragu. Banjur "A-"."A-,kuwi golongan getih kang kalebu langka!"jawab e Revan karo kaget,banjur Nadila takon marang kelara kancane kuwi"Terus piye kita bisa ngolehne golongan darah kuwi?"pitakone Nadila,banjur Revan wicara"Kita takon marang Bu Tati disek!","Bu,napa golongan getihe ibu A-?"pitakone Revan marang Bu Tati,banjur Bu Tati wangsuli"Aku wae ora bisa nulung anak ku dhewe,golongan getih e ibu iki A+!"wangsulane Bu Tati,"Piye iki?"Wicarae Nadila marang Revan lan Riki. Banjur kuwi Revan kelingan sesuatu"Disek aku eleng saiki,aku nate ndeleng kartu pelajar lan ning kartu pelajar kuwi ana golongan darah A-! Iya Riki..."wicara Revan."Apa aku,kenapa mesthi aku?wangsulane Riki,banjur"Riki..."Sentak e Nadila marang Riki,banjur kuwi Riki ngaku marang Nadila lan Revan"Iya wes,aku ngaku yen golongan darahku kuwi A-"wangsulane Riki,"Rik...apa kowe gelem ndonorake gas Defri kancane kene?"pitakone Nadila karo praupan melas marang Riki. Riki awale nolak nanging akhire dheweke gelem ndonorake getihe gawe Defri. Sakbanjure kuwi,Nadila nimbali dokter gawe njupuk getih,banjur Riki dikongkon melbu nang bilik,terus ngongkon Riki turu ning panggonan kang wis ana ing bilik kuwi,"Lemesno tangane ya dek!"kongkone Dokter e marang Riki. Sawise dhokter kasebut nglebokake jarum sing disambungake karo selang lan kantong getih menyang tangan Riki. 15 menit mengko njupuk getih rampung, Riki lan dhokter metu saka kamar lan dhokter tindak menyang kamar Defri kanggo langsung nindakake transplantasi getih, sawetara wektu transplantasi getih mari, lan Defri isih ora tangi. Nadila,Riki,lan Revan dheweke bali mulih saka rumah sakit, amarga dina wis sore. Dina sabanjure, sawise muleh sekolah Nadila, Riki, lan Revan tindak menyang rumah sakit kanggo ndeleng kahanane Defri, nanging nalika dheweke teka ing kamar Defri, dheweke uga ora tangi saka komane. Bocah telu kuwi tetep tansah setya ngancani Defri ing rumah sakit lan ngarepake supaya Defri bakal tangi saka koma. Saben dina bocah telu kuwi sawise muleh sekolah,tindhak menyang rumah sakit kanggo ndeleng kahanane Defri.Nganti 10 dina, Defri durung tangi saka koma, nanging bocah telu mau tansah ngarep-arep lan ndedonga Defri bakal tangi saka koma.
Wis 2 minggu, Defri ana ing rumah sakit lan isih kahanan koma. Ing dina Minggu Nadila, Riki, lan Revan tindak menyang rumah sakit luwih disek, nalika padha tekan rumah sakit, banjur tindak menyang kamar ing ngendi Defri lagi dirawat.Tekan ing kamar Defri, padha weruh yen ora ana sing mung ana ing kamar iku. Anggone ngira yen Bu Tati muleh menyang omah kanggo njupuk barang sing dibutuhake.Bocah telu kuwi Padha lungguh ing sandinge Defri sing lagi koma, ing kono tiba-tiba kedadean sing dikarepake kedadeyan, Defri nggerakake tangan lan sawetara wektu Defri mbuka mripate,"A...aku ning ngendi?"pitakone Defri karo Radha gagap"Kowe ana ning rumah sakit Def,disek wektu kita menyang omahmu,kowe semaput lan kita nggak kowe mrene!"wangsulane Nadila karo nangis seneng " "pirang suwe aku wis ana ing kene?" "2 minggu" wangsulane Riki "Suuwene, apa sing aku lakoni kanggo rong minggu iki?" "Kowe koma" "Ehmm, ana sing aneh ing aku, kenapa aku ora lemes saiki, sapa sing wis ndonorake getih kanggo aku" "Kanca, bagéan awakku ana ing awakmu!" Riki wangsuli kanthi eseman "Rik..Riki...Ap..Apa kowe?Aku matur suwun sanget kowekaro Riki "Defri langsung ngrangkul Riki, lan Nadila uga Revan melok ngrangkul bocah lara kuwi mau.Sawise Defri sehat, kabeh tindak kaya biasane, Riki luwih seneng karo Defri, lan papat kasebut padha nyayangi siji karo liyane.
Wis 2 tahun,ora nyangka yen bocah papat kuwi mancek kelas 12,bocah-bocah kue tambah rajin lan sregep sinau,Defri tansah ngajar pelajaran marang kanca-kancane kanthi kemampuan, dheweke sinau bareng ing omah Riki, dheweke lunga kanthi nggunakake mobil Riki sing digunakake wiwit kelas 11, mobil Iku hadiah saka bapakne amarga Riki entuk peringkat 4,sungguh bangga bapake, amarga putrane dadi wong sing pinter, rajin, lan cerdas. saiki padha mulih disek, amarga bapak guru lan ibu guru rapat ngenani Ujian Nasional. Baju bocah papat kuwi budal menyang parkiran,panggonane mobil mewahe Riki. Sawise kuwi bocah papat kuwi numpaki mobil e Riki. Nanging pas ing tengah dalan mara-mara mobile mandhek ning dalan."Kenapa ngapa toh Rik?"pitakone Nadila,"Biasa Nad,mogok sek ya tak deleng e sek!". Sawise Riki deleng"mobile ora apa-apa,ora onok sing rusak,bensin ya sik akeh"wangsulane Riki,banjur"Aku oleh jalok tulung ra,surungno mobile?"ature Riki karo mringis."Aku,Defri,lan Nadila nyurung mobilmu!"wangsulane Revan. Banjur kuwi bocah telu kuwi nyurung mobile Riki,akhire mobile Riki bisa urip maneh,banjur bocah telu kuwi mlebu menyang mobil,banjur muleh bareng menyang omahe Riki kanggo sinau bareng,amarga Ujian Nasional bakal tekan,lan butuh persiapan kang mantep.
Nganti akhire Ujian Nasional dileksanakake, Ujian kasebut dileksanakake kanthi semangat, teliti. 4 dina dilewati, Ujian Nasional rampung, mung ngenteni asil pengumuman, sadurunge pengumuman Ujian Nasional diumumake sekolah dianakake acara wisuda, lan wisuda dianakake. Banjur, Nadila, Riki, Defri, lan Revan nganakake foto bareng. Nganti akhire pengumuman Ujian Nasional diumumake, kabeh mau lulus karo nilai kang kanthi apik. Defri entuk peringkat kapisan kanthi nilai 40.00, Nadila entuk peringkat kaping loro kanthi nilai 39.02, Revan entuk peringkat keempat kanthi nilai 37.55, Riki entuk peringkat kepitu kanthi nilai 35.30.Defri entuk beasiswa ing Universitas Negeri elit lan kondhang ing Jakarta, Riki diundang bali menyang desane ing Bandung, Revan kudu menyang Amerika amarga prentah bapake, menyang sekolah basket lan Nadila pengin nyoba sing anyar, dheweke lunga menyang Prancis kanggo njupuk fotografi, lan bocah papat kuwi lunga ing dina sing padha.Sadurunge ninggalake, dheweke ketemu ing sawijining omah sing dibangun ing suwe kuw, ana ing kono padha sesambat amarga kudu nglirwakake kanca-kanca sing wis dadi jiwa lan dadi sadulur, nalika ketemu karo dheweke sakcepete, sawise ngucapake pamit, dheweke banjur menyang bandara lan numpak pesawat beda-beda. Sajrone dalan bocah papat mau nguwuh nalika nonton album sing jelas sing isi foto-foto nalika padha bebarengan, album foto ana foto-foto nalika padha seneng, nalika padha sedih, nalika padha lara, nalika padha tiba bareng, nalika sinau bebarengan nalika lagi dadi foto lulusan, lan liya-liyane. Kenangan ing antarane bocah papat kuwi wis akeh banget,mulai SMA bocah papat kuwi bebarengan terus.
Taun-taun sawisé pemisahan kuwi,bocah papat kuwi saiki wis umure 21 taun lan wis dadi wong sukses, sadurunge arep turu, bocah papat mau mung bisa ndeleng foto-fotone nalika lagi bebarengan, amarga papat mau ora ngerti nomer telpon, twitter utawa akun Facebook kancane.Nanging, kanggo bocah-bocah kuwi karo deleng foto albume mung weruh album foto nalika padha bebarengan, dheweke dadi seneng banget amarga kerem para kanca.Lan saiki, Nadila minangka fotografer sing tansah menang ing kompetisi lan dheweke uga dadi pengusaha sukses, amarga dheweke terus-terusan sinau, sanajan dheweke adoh saka kanca-kancane, nanging dheweke isih duwe semangat kanggo ngrambah impen dheweke.Riki saiki dadi walikota ing kutha Bandung lan nduweni mal gedhe ora adoh saka omah, dheweke wis ana ing puncak kerja keras sing wis dilakoni nganti saiki.Defri saiki wartawan kondhang sing wis nerbitake buku-buku terkenal lan dheweke uga ahli linguistik sing wis kesah ing donya, dheweke seneng banget amarga berkat kegigihane lan ketekunane dheweke bisa pungkasanipun sukses kanggo nggayuh suksese.Nalika, Revan saiki dadi atlet basket lan dheweke uga dadi kapten tim basket. Dheweke dadi kaya ngono kuwi amarga kasengsaran lan kepengenan kanggo main basket, lan pungkasane dheweke dadi atlet.Salah sawijining dina Nadila tindak menyang Monas kanggo njupuk foto-foto Monas, lan ngetokaké menawa Riki, Defri, lan Revan uga ana. Riki lunga menyang Monas kanggo lelungan lan njupuk wektu adoh saka dheweke minangka Walikota, lan dheweke ngarep-arep bisa ketemu kanca lawas. Defri banjur menyang Monas, dheweke nggoleki inspirasi kanggo novel paling anyar, dheweke uga ngarepake ketemu kanca-kancane. Lan Revan, dheweke lagi dolanan karo tim bal-balan amarga ana ing hangout, dheweke mung bisa nggoleki kanca paling apik.Nalika Nadila njupuk foto ing Monas, ana wong tiba ing dheweke "Ati-ati dong mas!" "Ya, ngapunten mbk!" ngemdhikane wong kuwi mau karo ngresiki barang-barange kang ceblok. Nadila ora sengaja deleng fotone lan Defri ing foto sing ceblok saka tas wong, lan spontan Nadila ngandika "Defri" "Sapa kowe kok ngerti jenengku?Nadila langsung ngrangkul Defri karo ngendhika"Def,iki aku Nadila!" "Nadila..."banjur bocah loro kuwi nerusake rangkulane. Sawise kuwi bocah loro mau budal ning dhuwur menara Monas kanggo wicara lan temu kangen,lan deleng-deleng pendelengan, nalika lagi sibuk ngobrol, dumadakan ana wong sing tiba ing mburine, kanthi spontan, bocah lorone ndeleng apa kang di deleng foto ing gambar Nadila, Riki, Defri, lan Revan "sampeyan sapa? " Nadila takon "Aku ... aku Riki satya Dwiantoro Walikota Bandung" wangsulane karo eseman "Apa kowe Riki" "Ya, apa a ya?" "Kita wong loro iki ... Nadila lan Defri" "Apa, kanca lawasku, kanca apikku ing uripku!" telu mau padha ngguyu, banjur telu mau rerangkulan,lan wicara-wicara.Sawise suwe ana ing dhuwur bocah telu kuwi mudhun saka menara Monas lan sengaja ngliwati lapangan basket,nalika bocah telu kuwi mau wicara-wicara,dumadakan sirahe Riki kena bal basket"Mas ati-ati" "ya kowe sing kudu ati-ati wes ngerti ana wong dulinan basket!"ngendhikane Revan marang Riki karo nyentak,"Revan"ngendikane Nadila,dheweke ngendika Revan amarga dheweke ndeleng jeneng kang katulis ing klambine Revan kang tulisane REVAN"Iya aku Revan,luwih tepak e Revan Bugi Lesmana" "Benarkah! Van iki aku Nadila lan iki Riki lan Defri!"langsung wae bocah papat kuwi kaget lan bocah papat kuwi pada rerangkulan lan wicara sampek wengi ora medulino wektu.
1 minggu diliwati,wektu prei lan cuti bocah-bocah kuwi wis padha mari,bali menyang aktivitase dhewe-dhewe,ketemuan kuwi bener-bener sing paling apik lan bocah-bocah padha tukeran no telepon,twitter utawa facebook,lan bocah papat kuwi padha komunikasi,nalika nikahane Nadila,hal sing diimpino kawujud,yaiku tekane kanca apike yaiku Riki,Revan,lan Defri.
KAMU SEDANG MEMBACA
Judul standar - Antologi Cerkak
Short StoryKumpulan cerkak kang duweni tema maneka warna .