Salah Paham Nganti Seda

742 1 0
                                    


Adzan subuh wis muni. Agha, Abrisam, lan Jathayu padha tangi lan budhal nang masjid. Bocah telu kuwi wis dadi kekancan(sahabat), sampek-sampek bocah telu kuwi wis nganggep kaya dulur dhewe.

Wektu budhal nang masjid, bocah telu kuwi liwat dalan sing ngliwati wit-witan angker, yaiku wit ringin. Nalika ning cedek e wit ringin, Abrisam ketokana putih-putih saka walike wit ringin, akhire Abrisam ngomong nang Agha lan Jathayu, tapi arek loro kuwi ora percoyo, dikiro Abrisam niku ngapusi yen arep e medeni arek loro kuwi, wektu kalian omong - omongan ana putih - putih mencolot saka walik e wit ringin nganti bocah telu kuwi ketok kabeh,bocah telu kuwi kaget lan langsug mblayu, kajaba Abrisam . Abrisam malahan lungguh kalian ngucap istighfar lan dzikir - dzkir liane amarga saking wedine lan ora iso mblayu . Wektu makhluk kuwi ngutik Abrisam, Abrisam tambah njerit lan makhluk kuwi malahan ngguyu kekel. Tibak e eh tibak e mkahluk kuwi kanyata Villa, Villa kuwi arek e apikan tapi yo senenegane jahil . Amarga kaget, Abrisam langsung nggepuk i Villa nganti Villa nyuwun pangapuro, tapi sadkdurunge Villa nyuwun pangapuro, Abrisam wes mandek lang langsung ngrangkul Villa . Akhire arek loro kuwi budhal nang masjid bebarengan.

Wektu ning masjid, Abrisam langsung cerito lak tibakne putih-putih kuwi Villa, arek loro kuwi langusng lega tapi nggawe ekspresi sing tenang padahal sek keweden, sing Jathayu koyok tenang-tenango jare Jathayu dhewek e mlayu kuwi amarga arep e nguber agha sing keweden, lan dhewek e khawatir karo Agha, sing Agha alasane amarga wedi lak iqomah e selak muni, sakwise cerito - cerito, arek papat langung ngguyu cekakakan lan diteruske omong - omongan nganthi iqomah wes muni, akhire arek papat kuwi langsung melbu nang masjid lan sholat.

Sakwise sholat arek papat kuwi rundingan opo sing bakalan dilakoake wektu arep e moleh, akhire Agha ngusulake dulianan dhisek sakdurunge moleh, tapi ora disetujui kalian arek telu liane, akhire rundingan maneh, sakwise suwe rundingan arek papat kuwi nyepakati hasil rundingane, lan hasile kuwi nggawe tantangan, tantangan kuwi yaiku cepet - cepetan mlayu totok omah e Agha, lan hukumane sing kalah yaiku nraktir sesuai kalian rundingan . Itungan start diitung karo Agha . Tapi, karo Agha digawe dulinan . Mlayu dimulai, Agha sing curang langsung mlayu . Tapi, Agha mlayune santai amarga dewek e sering melok lomba tingkat nasional, saking santaine sampek dibalap karo are telu, arek telu podo mlayu sak get - get e.

Wektu tutuk wit ringin, arek talu mandek amarga kesel mlayu banter, rodok sue Agha ngetuti saka mburi lan melok mandek. Ora suwi Agha moro-moro mlayu banter karo bengok - bengok keweden, arek telu sing gak eroh opo-opo lan kaget pisan langsung melok mlayu ngetuti Agha,wektu totok omah kabeh takon opo o, tapi Agha langsung ngguyu kekel, dewek e ngomong lak gak onok opo-opo, arek telu mangkel tapi mangkele ora sing sampek bisa nyederai awak utawa cedera fisik, bocah-bocah kuwi mangkele mesti ambek guyon. Arek telu langsung ngilikitiki Agha, lan Agha langsung dikongkon push up, Agha sing ngeroso salah kuwi langsung push up. Ora mek push up tok, tapi peraturane diganti, Agha sing menang akhire dadi kalah, Abrisam sing mlayune kari akhire lego amerga ora sido dihukum. Kejadian kuwi wis nggarai Agha kapok, Agha janji wes ora bakal ngulangi maneh. Sakwise kejadian kuwi kabeh bocah kuwi podo bubar lan mulih ning omah e dhewe-dhewe.

Isuk jam 06.00 padha budal sekolah arek papat padha budal bareng, pancen kaya arek kembar sing ora iso dipisah, nganti onok sing iri karo persahabatane arek papat kuwi, yaiku Bramil dhewek e iri amarga dhewek e kuwi mesti diadohi amarga sifate. Bramil sing sak kelas karo Villa berusaha ngehasut Villa supaya ora koncoan karo arek telu kuwi, tapi Villa ora gelem, dhewek e ngiro lak Bramil kuwi guduk knca sing apik, mergane kuwi Villa ora tau ngreken omongane.
Bel istirahat wis muni, wektune Agha, Abrisam, Jathayu, lan Villa kumpul nang kantin. Sesuai kesepakatan wau pas subuh, Agha sing dadi kalah nraktir arek telu, Jathayu lan Villa ngerjani Agha, arek loro kuwi pesen panganan sing akeh. Agha kaget, tapi yo opo maneh jenenenge janjiyo janji, gak oleh diingkari, Agha langsung ngiyani ae.
Wektu nedha, abrisam ngomong arep e nang jedhing amarga lara weteng, Villa ya pamit lak Villa ana urusan. Wektu ndek jedhing Abrisam ketok putih-putih ndek jendelo ndukur, Abrisam langsung mbengok keweden, Agha lan Jathayu sing krungu langung marani lan nakokno opo o Abrisam kok mbengok nganti krungu tekan kantin, Abrisam crito ambek keweden. Teko tengah-tengah cerito, Villa teko saka ruangan cedek e jeding, lan nakokno pisan opo sing kedadean. Arek telu ora hirauno Villa, malah curiga amarga Villa moro-moro mucul, lan biasane Villa pancen senengane nggarai. Villa mbantah, tapi alesane gak dirungokno, arek telu nganggep kelakuane Villa wes melampaui batas, sampek sampek wes nggarai Abrisam keweden nemen lan isin ndek sekolah. Arek telu langsung ninggalno villa dewek an ndek ngarep e jeding.
Bel mulih wis muni wektune bocah bocah ndek sekolah padha mulih nang omah e dhewe dhewe, Agha, Abrisam, lan Jathayu ketemu Villa, tapi Villa ora direken lan ngalihno pandangan kaya kaya wis ora ana Villa ndek hadapane. Villa galau amarga dhewek e wis ora duwe kanca maneh.
Wektu sore wayahe dulinan, Villa ketemu karo bocah telu, dhewek e nyapa tapi pancet ae ora direken, Villa nyoba njelasno tapi gak iso, amarga wes kpendhem emosi kabeh. Villa mulai depresi amarga wis di adohi karo kancane mulai cilik kuwi, dhewek e ganggep wes ora duwe sapa sapa. Disamping kuwi Abrisam sing merhatikno tiingkah lakune Villa sing murung kuwi ngerasa sakno, tapi Abrisam sek mangkel amarga Abrisam kecewa soale Villa wis nggawe isin dewek e isin ndek sekolah.
Dino demi dino, minggu demi minggu Villan kalian bocah telu kuwi tambah adoh hubungane, wong tuane Villa sing wis krasa Villa adoh saka kekancane kuwi lansung ngomong nang Villanopo o kok saiki Villa jarang dolen kalian kancane kuwi, nanging Villa ora ngomong Villa gur njawab ora popo. Womg tuane ngerti keadaane Villa akhire Villa dicritani biyen bapak e kuwi tau ngalami kejadian sing kaya ngono,Villa takon yokpo carane bapak e kuwi ngadepi maslah e, bapak e njawab dheweke ngemarino malahe yaiku nggolek bukti yen bapak e kuwi guduk pelakune. Akhre villa langsung menuju langsung mikir yokpo carane nemokno bukti kuwi. Ora suwe Villa nemu carane, berhubung dino wis bengi akhre Villa turu dhisik.
Isuk westu adzan subuh Villa tangi lan kaya biasane nemoni bocah tel sing arep e budal pisan,tapi Villa nemoni pas ndek ngarep omah, Villa ngomong kejadiane tapi gak direken, akhire Villa ngomong rodok get, dhewek e ngomong bakalan nemokno buktine. Arek telu pancet ora ngreken, tapi bedo ambek Abrisam. Abrisam koyok onok keganjelan ndek kejadian kuwi, Abrisam cerito nang Agha lan Jathayu lak kejadian kuwi kaya ana sing ngganjel, Agha lan Jathayu yo ngeroso ngono, arek telu mara setuju bakalan mbongkar kejadian sing sebenere.
Isuk ndek sekolah Villa langsung menuju tkp,Villa nggolek i apa apa wae sing mencurigakan, disamping kuwi Agha, Abrisam, lan Jathayu aep e nggolek i, tapi kedhisikan Villa, arek telu ora gelem nggolek i bareng, amarga sek penasaran, akhire diilanjutno moleh sekolah. Bel masuk wis muni Agha, Abrisam, Jathayu langsung melbu,Villa sing sibuk nggolek i benda mencurigakan akhire melbu kelas.
Wektu mulih sekolah arek telu kuwi arep enang tkp, tapi ndek kono wis ana Villa, akhire gak sido maneh. Arek telu pancen ora gelem lak misale Villa ngerti karo sing dilakoake kancane tean clik kuwi.wektu wis sore tapi Villa ora nemu bukti apa apa, akhire Villa mulih, saka omah e Villa moro moro pucet lan Villa akhire gering, Villa ora iso apa apa, mung biso nangis kalian turu ndek kasur.
Isuk e arek telu sing penasaran nelusuri tkp nganhi ora melu pelajaran niing ekolah, arek telu mikir lak masalh iki luwih penting. Rada suwe arek telu nggolek i, Abrisam baru kepikiran lk misale kejadian kuwi guduk Villa sing ngelakoni, soale onok bekas sepatu ndek suket, nanging sealama Villa nggolek i bukti ora ana apa apa. Abrisam sing krasa kuwi lansung cerito nang Agha lan Jathayu. Bocah loro kuwi nggantekna ceritane, Agha sambi ngrungokno moro moro ketok lak ana cctv ndek pojok. Pancen lak didelok sekilas ora ketoro nanging Agha ketok.
Arek telu kuwi akire nang ruang waka, bapak sind ndek ruan waka kuwi dijaluk tulung ngulang rekanaman wektu kejadian kuwi, kejadiane jelas guduk Villa, nanging Bramil sing medeni Abrisam, arek telu kuwi lega lan ngerasa salah amarga nuduh Villa sing ora ora. Arek telu langsung nag kelas e Bramil lan lansun ngamuk i Bramil, Bramil sing ngerasa salah lan ngerti karo keadaane Villa saiki nyuwun sepuro lan nyeritakno opo sing dialami Villa saiki. Tibak e villa kuwi nduwe penyakit depresi sejak kejadian kuwi, arek telu kaget lan lan ora percoyo lak Villa nduwe penyakit kuwi.
Wektu mulih sekolah arek tal nyambangi Villa, niing oamhe Villa ketok pucet nemen, arek telu sing wis ketemu langsung njaluk sepura. Arek telu nangis ndelok kondisine Villa, nanging Villa isik bisa ngguyu. Villa titip salam nang bocah telu kuwi aja sampek pisah gara gara kejadian sing ora jelas. Sakwise ngomong ngono kuwi Villa maca sayhadat lan langsung ora ambek an, arek telu kaget lan nangis ora percoyo. Agha langsung nyeluk bapak e Villa, nanging bapak e wis nangis teko awal, amarga ngerti kejadiane bakal kaya ngene. Bapak e Villa nyaritaake penyakite Villa sing asline yaiku komplikasi depresi lan kena penyakit mematikan yaiku kanker tumor. Agha, Abrisam, lan Jathayu nangis ora mari mari, arek telu nyesel ora ngerungoake omongane Villa wektu iku. Nanging wes kejadian wektu ora bisa dibalekno, akhire Villa ganok lan arek telu janji nang Villa, arek telu kuwi bakal bebarengan nganthi seda,lan ora bakal pecah persahabatane.

Judul standar - Antologi CerkakTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang