Dirty Little Secret

4 0 0
                                    

After eating breakfast, John took me home. And as soon as we arrived, I immediately walked straight inside our house after winning a debate against John who was still worried and insists on staying by my side for a day. I declined which he agreed for the argument to end. As I entered our house, I went straight to my room lazily removing my clothes off, and went into the bathroom for a refreshing half bath. Afterward, I wore my boxers and lay down on my bed with a tired sigh as my tired body felt the softness of my bed. I and grabbed my other pillow and caged it into a tight hug before my eyes became heavy and I began to doze asleep.

I was happily sleeping when I suddenly heard a knock at the door. I slowly open my eyes and stretched my aching body. After a while with the door still banging by knocks, I slipped out of the bed with a groan and sluggishly open it revealing my worried yet mad mom.

"Well mister, where had you been?" Mom asks hands on her hips and an angry look on her face. I sheepishly smile at her and scratched off my neck as I thought of being killed by my mother. "I-I was at John's. I fainted yesterday at our walkway." I explained.

Her worried eyes became more worried. Her hands that were placed on her waist slowly lowered then she placed them under my chin. "Okay ka na ba ha? Nagpackeck up ka na ba? Ano ba kasing pinagkakakain mo at-" She asks continuously. I flashed a small smile before I hugged her. "Huwag ka na mag alala ma, magaling na ako. Napagod lang siguro." I lied. She rubbed my back before she pulls away.

"Mapipigilan mo ba akong hindi mag-alala? Hala sige magbihis ka at may bisita ka sa baba." she said then kissed my cheek followed by a soft and comforting caress on it before going downstairs.

I smiled before going inside my room and immediately took a shirt before I went downstairs. As I was going down, my body was so sore. I was massaging my neck when I saw who the guest was. "Oh hey, Sam, what brings you here?" I asked.

Sam, who was busy eyeing the whole house and decors, looked at me with a cheeky smile plastered on his face. "Hmm well you didn't go to school today obviously, so I assumed you're not well that's why I'm here. " he explained with his sincere smile. As I reach him, I kept on staring at him—wondering. "Um, Morris?" He called lowly. I snapped back at reality and sat beside him.

"Oh uh, I...uh...my body's just sore but I'm fine now thanks for your concern." I replied. He looked at me suspiciously which got me at the edge. "Oh...ok." he said.

After a few minutes of dead silence, I stood up and walk to the kitchen to get some food. "Would you like some juice? coffee? anything?" I ask while walking towards the kitchen. "Anything is okay thanks." He yelled loud enough for me to hear. While grabbing some snacks and drinks, a thought suddenly came out of nowhere. "How did he know where I live?" I whispered and when I was filling a glass, my mind came up with a bunch of possible answers. "Is it possible that he asked the admin?" I whispered again. My mind became flooded by so much reason that I didn't notice the glass was overflowing. "Shit." I panicked. I grabbed a kitchen towel and wiped the puddle of juice.

After wiping, I released another tired sigh before bringing the snacks and drink to Sam. "Here." I said as soon as I reached him. "Thanks." he simply replied. I then slummed my body onto the couch tiredly then closed my eyes. I open my eyes again as I remember the question that popped my head. "Um by the way, how'd you know my address?" I ask. His eyes popped in surprise as I kept on staring at him. "Um, I ah-" he replied utterly. He kept on looking at me and at other corners of the house finding some words to put up. I waited patiently but when he was about to say something, the door began banging.

"Excuse me." I said before standing up and opening the door. There stood John carrying two pieces of paper bags.

"Ano yan?" I asked curiously. "Tara pasok ka." I said before moving to the side and opening the door wider for John to enter. He happily entered the door before he stopped in front of me and leaned towards my ear. "I'm here to pamper you." he whispered. My heart began pumping so hard to the point that I felt it banging against my chest. I felt my cheeks heat up so I slightly pushed him away and closed the door.

After I closed the door, I turned around and saw him smirking and seductively and hungrily looking at me. My eyes widened at his expression right now and felt a slight change in the pace of my heartbeats. I shook my head slowly before I began walking to the living room where Sam was.

As soon as we reached the living room, I gestured for him to sit on the couch before I took the paper bags and went to the kitchen.

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Habang nasa pinto si Morris, taimtim kong pinagmasdan at sinuri ang bawat kanto ng silid. Sa bawat kanto, may nakikita akong hindi ko maintindihan. Bakit parang pamilyar sa akin ang silid na ito. Habang umiikot ang aking mata, pumukaw sa akin ang isang larawan. Larawan ng babae. Tinitigan ko ang larawan nang biglang sumakit ang ulo ko. Pumipintig na para bang gustong kumawala ng aking utak mula sa aking bungo. Nakapikit kong minasahe ang aking noo kasabay ng pagkawala ng magkakasunod na buntong hininga. Nasa ganoong position ako nang marinig ko ang mga yabag ng paa na papalapit sa akin. Dali dali akong umayos ng upo at nagpanggap na walang nangyari.

Pumasok si Morris sa silid nang may nakabuntot na matangkad na lalaki. Nakangiti itong pumasok ngunit nang makita niya ako ay bigla na lang naglaho ito. Nagkatitigan kami ng ilang segundo bago nagsalita si Morris at pinaupo ang lalaki sa isa pang silya bago nagtungo sa kusina bitbit ang maliit na bag na dala ng lalaki.

Pagpasok ni Morris sa kusina naiwan kaming dalawang tahimik. Isang nakakabinging katahimikan ang namagitan sa amin. Katahimikan na nabasag ng pagbukas ng pinto mula sa itaas. Mula dito, bumaba ang nanay ni Morris na madaling madali kaya't hindi na nakuha pang makapagpaalam sa kaniyang anak. Nagmano kami ng lalaki bago tuluyang umalis ang matanda at inihabilin sa amin ang pag sabi sa anak.

Nang makaalis ng tuluyan ang matanda, naiwan nanaman kami sa katahimikan. Patuloy kong inililibot ang aking paningin sa buong silid at maging sa larawan ng matanda. Patuloy kong iniisip kung saan at paano naging pamilyar sa akin ang silid.

Habang tahimik kong sinisipat ang paligid nagpakawala ang lalaki ng buntong hininga, sanhi upang ako ay mapalingon sa kaniya at tignan siya. Umayos ang lalaki sa pagkakaupo at saka nagsalita, "So...kaano ano ka ni Morris?" ani'ya. Saglit kong pinagmasdan ang mukha ng lalaki bago tumugon. "Kaklase niya. Sam nga pala." Sagot ko kasabay ng paglahad ng aking kamay. "John." Ani'ya kasabay ng pag-abot sa aking kamay. Sa pagkakadikit ng aming kamay, isang larawan ang biglang lumitaw. Larawan ng dalawang lalaking nakabulagta sa ilalim ng bangin, duguan. Dahil sa takot, dagli kong binitiwan ang kaniyang kamay saka umatras ng kaunti. "A-Ah m-may gagawin pa pala ako. Pakisabi na lang kay Morris na nauna na ako." sabi ko bago mabilis na tumayo at lumabas ng bahay.

Sa aking paglabas, nakita ko ang isang aninong nakatago sa puno at matalim na nakatingin sa bintana ng bahay ni Morris. Nanlaki ang mata ko. Kasabay ng pagkabog ng puso ko sa aking dibdib ay ang dahan dahang paghakbang ko patungo sa kinaroroonan ng anino. Nang makailang hakbang ako, napansin kong nakangisi ang anino na siyang ipinagtaka ko. Sa pagtitig ko sa anino, bigla akong nakaramdam ng kirot mula sa aking ulo. Dahil sa tindi ng sakit, napaluhod ako sa sahig habang hawak ang ulo ko at pilit na iniinda ang sakit.

Pagkalipas ng ilang oras, unti-unti nang nawala ang matinding sakit. Nang tuluyan nang nawala ang kirot, tumingala ako at tinignan ang lugar kung saan ko nakita ang anino ngunit sa paglapat ng aking mga mata sa pwesto niya, wala akong aninong naabutan. Nilibot ko ang aking paningin bago dahan dahang tumayo at nagtago sa isang puno at naglaho na parang bula.

Book 1: Possessive Madness (BL)Where stories live. Discover now