.::3::.

970 72 11
                                    

Sedang sy duduk di lobi dalam bangunan tempat kerja sy sambil tengok depan jendela, jantung sy berdegup laju ni.. sy asyik berfikir macamana mau mulakan conversation sama si JT.. 

Will I be disappointed when I end up talking to JT? will he live up to my fantasy? Will we have a drink or dinner? Will I kiss him...? Will we do more than that..?

Satu-satu soalan muncul dalam fikiran sy.. Damn! I need to calm down.. Mangkali ni hari nda kali dia jogging.. Vince sama Carla sama-sama sy menunggu ni.. Sekijap-kijap si Carla pigi 'intip' tengok tu arah jalan yang selalu si JT berjogging..

Dan memang suda bersetuju, sy putuskan untuk ajak JT keluar ni pagi.. IF he comes, and IF I don't lose my breakfast first..

Vince muncul di sebelah sy.. "Ko bole buat punya, Jackie.. Just try don't look so terrified.." Sambil dia ramas rahang pipi dia.. 

Jambang dia nampak sedikit tebal suda dari semalam.. actually, sy ingat dia akan cukur sebelum pigi kerja tapi nda pula.. Adakah sebab sy bilang sy suka tengok masa dia hantar sy balik semalam? ehmmm...

Mata sy tgk kemeja dia yang nda berbutang dua butang di atas.. selama sy kenal dia, nda pernah sy nmpk dia nda berbaju..

"Ko ada bulu dada..?" sy nda tau kenapa ni soalan keluar dari mulut sy.. I'm just so nervous!

His brows go up in surprise and he dawns my favorite expression... yang mana dia akan kasi olok-olok sy.. yang mana that's too sexy for it's own good...

"I'll show you mine if you show me yours.." dia bilang selamba ni..

I just let me exasperated sound with action and quickly pace around the lobby.. Instead of saying something reassuring, Vince kasi ketawa sy ar...

sy pejam mata.. Typical, sy bilang dalam hati..

Carla tiba-tiba teriak yang nyaring punya suara... "Dia datang..! Dia datang!"

Sy cepat-cepat bersedia untuk 'bertindak'.. Rancangan dia ialah sy pura-pura mau pigi kereta sy ambil barang dan tiba-tiba 'terlanggar' sama dia.. sy pegang botol air, kalo-kalo tu rancangan A nda jadi.. 

Sambil berlari anak, sy tengok JT berlari seperti biasa di lorong selalu dan semakin menghampiri bangunan pejabat sy.. Dahi dia berkerut dan fokus cara larian dia.. Tiada lemak badan.. semua yang bahagian bergerak dari badan dia, nampak macam dia ni mesin.. hahaha.. sy hampir terliur tengok dia ni..

He is literally in front of me.. Probably I should call out a pick-up line.. "Hey, misti ko penat kan berlari dalam fikiran sy sepanjang hari.. Kan?" 

"Sorry, what?" JT tiba-tibe berenti.. pelahan-lahan dia menghampiri sy sambil dia tarik headphones dari telinga dia..

Oh, thank goodness.. nasib la dia nda dengar pick-up line sy yang buruk tadi tu..

"Mangkali ko perlu ikat tali kasut ko.. I wouldn't want you falling for anyone else.." dia bagi senyuman.. mata dia pun ikut sekali sama senyuman dia..

sy rasa malu sekijap, pipi pun panas-panas merah sy rasa.. But I can't help and laugh.. at least, he's being nice about it..

"Ko ba kan yang tinggal di bangunan apartment yang sama dengan sy?"

Sy senyum sama dia.. "Sy la tu.. I'm Jackie.. I -- I work here, actually.." sambil sy kasi tunjuk pintu masuk bangunan pejabat sy..

He scoffed, "Funny, I'm Jack.. Kawan-kawan sy panggil sy JT.. nama penuh sy Jack Taylor.."

sy bole rasa senyuman sy kan mau sampai telinga suda.. "banyak kali sy nampak ko jogging dari jendela ofis sy.."

Biggest understatement of the year.. Deep breath.. Now or never, Jackie...

Her Eye Candy | CompletedWhere stories live. Discover now