.::12::.

731 71 15
                                    

Bila sy stress kan, sy kasi bersih rumah. Which means, by the end of the week, rumah sy tiada sedikit habuk pun. Begini la ba kan kalo memang suda focus buat kerja rumah.

Sy tiada terima call dari Vince untuk ajak sy keluar sejak hari Isnin tu. Bukan apa juga, sy cuma mau kasi ruang untuk dia. Sy jumpa juga dia di ofis hari-hari, bukannya bilang yang dia cuba nda mau peduli sy kan? Tapikan, ni hari Jumaat suda, teda pula dia mention kalo mau jumpa macam biasa hujung minggu selalu.

Hidup sy nda juga boleh berubah dan berputar bila ada sama Vince. Nasib juga la, suda sy buat rancangan sama si Belinda nanti. Dia datang sini, ada urusan bisnis.

Fon sy berbunyi sedang sy lap jendela. Nama Vince terpampang di skrin.

Speak of the devil.

Sy buka sarung tangan yang sy pakai, terus tekan butang hijau.

📲 Me: Hey.

📱Vince: Hey. Apa ko buat ni, Jackie?

📲 Me: Cleaning.

📱Vince: Oh ya ka? Wearing one those cute little maid outfits?

Sy ketawa sambil sy kasi jatuh badan sy di sofa.

📲 Me: Ko mau tau, sy stop pakai tu. Bukannya selesa pun kalo mau vakum lantai.

Vince seolah-olah buat bunyi antara merintih dan ketawa buat sy rasa ‘panas’.

📱Vince: Kira mau ambil ko bawa pigi makan malam, itupun kalo ko berminat?

📲 Me: Oh.

Alamak! Suda pula sy merancang sama Belinda. Takkan pula sy mau kasi cancel terus? Lebih-lebih lagi dia datang dari jauh dan bukan selalu ada di sini.

📱Vince: Nda apa juga kalo ko suda ada rancangan.

Bunyi macam sikit malu dan buat sy nda senang hati pula.

📲 Me: Kakak sy datang ni malam. Dia datang pasal ada urusan bisnis dan sy ada suru dia stay sini rumah sambil tengok movie sama order luar. Sorry, Vince. Sy nda dapat janji pula kita dapat berjumpa ni minggu. Tapi ko boleh juga ba datang join kami, kalo ko mau.

📱Vince: Nanti sy sama ‘adik’ sy rasa terisi pula.

Sy ketawa terus sama lawak dia.

📲 Me: Belinda mau juga jumpa ko tu. Ko datang ja ba, join and have a beer.

📱Vince: Nda pa la. Nanti sy call Davis. I know he’ll be up for a dude night. He always is.

📲 Me: Well, kirim salam sama dia.

📱Vince: Bole ba.

Sy end call without further goodbye. Rasa kecewa terasa ni. Sy rindu Vince tapi kalo betul dia mau jumpa, hari sebelum lagi patut dia kasi tau ba kan?

Belinda sampai dalam tujuh petang. Sampai ja dia, dia pass sy bottle champagne yang dia beli. Macam ada mau celebrate ja. Lepas panggilan telefon dari Vince tadi tu dan juga minggu yang ‘indah’, sy perlukan ni minuman.

“I’m doing good, yeah?” sy bilang sama Belinda sambil teguk minuman sy. Soft burp coming out from my mouth.

Ooof! Bubbly makes me feel way drunker than I really am. Or makes me way drunker than I should be. Sy nda tau brapa banyak suda sy minum.

“Yeah, you’re doing great.” Belinda pun apa kurangnya. Pun mabuk juga. Belinda minum terus dari botol, terus dia lap mulut guna tangan dia. Macamana pun, dia tetap nampak sophisticated bila buat gitu.

Her Eye Candy | CompletedWhere stories live. Discover now