Kotak leper berisi pizza panas yang sy singgah beli, sy letak di tempat duduk penumpang serta DVD movie.
Sy sama Vince perlu 'get back to us'. Sy mau make up sama dia.
I have been so cold with him, didn't I?
Berfikir sy sepanjang hari pasal argument kami di ofis. Perkara jadi tegang minggu yang lalu.
Mula-mula, Vince fikir kami dua moving too fast for a relationship. Lepas tu, pasal parents dia datang melawat. But if we can just remember why we're so great together, I know we'll get past this.
Sy ada mesej Vince sebelum jalan tadi, dia bilang dia mau buat tingkat untuk di garaj dia. Sy mau kasi surprise dia dengan pizza yang sy beli dan wayang kegemaran dia. Lepas tu sy mau minta maaf sama dia.
Sy drive pelahan kereta sy tidak jauh dari rumah Vince. Bila tengok kan, ada kereta yang sy nda kenal sedang berparking depan garaj dia. Vince buka pintu utama dan keluar tegur orang yang baru sampai tu. Sy nda kenal tapi macam familiar.
Siapa pula tu ar? Perempuan lain?
Sy nda nampak muka dia sebab dia berdepan sama Vince. Vince senyum tegur dia. Sy nda mau Vince nampak sy, jadi sy drive berenti di belakang satu kereta, that perfectly hides my car.
Vince sama tu perempuan sedang rancak bercerita. She pushes a lock of her hair behind her ear and tosses her head back and laughs.
Takkan Vince curang sama sy kan?
Apa yang sedang sy tengok ni kan, it's the same as how I discovered Lex cheating on me dan bikin tambah sakit hati. Betul-betul macam kana cucuk-cucuk ni.
Kenapa Vince nda kasi tau dalam mesej tadi? Dia tau ka tu perempuan mau datang masa dia kasi tau yang ada dia mau buat di garaj dia?
Tiba-tiba sy rasa sedih ni. Apa pun hubungan diorang, nampak macam bukan family ja sebab betul-betul nampak mesra.
Sy ambil fon sy, cuba call Vince. Dari kereta sy memerhati. Vince seluk fon dia dari poket seluar dan tengok skrin tapi -- dia kasi biar sampai voicemail. Dia nda pula ragu-ragu untuk tidak jawab. Sy nda tau apa mau rasa, sy tunggu juga manatau dia hantar mesej ka apa tapi malangnya tiada. Tambah sy rasa kecewa ni.
Mungkin sy patut pulang saja kan?
Baru sy start mau masuk gear, ada bunyi ketukan di pintu jendela. Sedikit terkejut terus sy tengok, Rene rupanya, jiran si Vince. Nampak lurah dada dia membongkok lambai dari luar. Dengan berat hati, sy kasi turun juga tu jendela.
"Tu la bini dia." Rene bilang sambil tunjuk arah rumah Vince guna muncung bibir dia.
"Apa?" sy kurang faham.
"Kami pernah berkawan atau erti kata lain, mesra. Nama dia Leah." Rene bilang lagi.
Macam sedikit menyampah pula sama ni perempuan, "Ya, sy tau nama ex dia."
"Banyak kali sy nampak perempuan datang pigi rumah Vince lepas dia cerai tapi tidak pernah pula perempuan yang dia cerai tu datang sini. Berfikir sy apa dia buat di sini?" Si Rene bilang lagi sambil tengok arah rumah Vince.
YOU ARE READING
Her Eye Candy | Completed
General FictionIs dating ever been easier for you after being single for a long time? You want to have someone but still you are not so sure about the idea of that. When it comes to have the right person, will you ever think that you might fall for someone who so...