.::1::.

2.7K 110 23
                                    

Truuttt~truutt~truuttt

Bunyi  telefon di meja saya. Saya senyum sebab saya tahu sudah siapa yang buat panggilan. Saya tengok jam yang bersangkut di dinding bilik pejabat. 

11.41 pagi pada hari Rabu. Carla selalu akan buat panggilan sekitar masa ni dan sekurang-kurangnya tiga kali dalam seminggu.

Saya terus angkat ganggang telefon. "Empat minit lagi, moi." suara Carla disebalik talian tanpa bagi salam.

Saya senyum. "Perlu jugakah ingatkan saya? Saya tahu sebab saya ada set alarm bah." Carla ketawa kecil dengar respon saya. Tapi dalam hati bilang, bikin kabak ginawo. Setiap hari begini. Macam mahu tapi tidak juga pula.

Gilakah apa saya ni?

Sebenarnya, saya dan Carla sedang tunggu 'lelaki misteri' yang selalu ber-jogging yang mana bakal muncul disebalik jendela bilik pejabat kami masing-masing. 

Well, I guess he is not my mystery man, since I never actually met him. Carlalah yang cipta gelaran tu sebab dia bilang lebih selamat dari fiksyen, kan?

This 'Mystery Man', he is one of those guys who looks so damn good he shouldn't be real. Maksud saya, dia sempurna bah. Come on ladies, you know what I mean. Wide chet, broad shoulders, superhero muscle mass and very physique. Abang sado gitu. Damn delicious! I have to resist the urge to fan my face now. Pheww!

Untuk perempuan kesunyian yang kronik dan sedang menyusun setinggi-tinggi fantasinya, iait saya, lelaki misteri ni calon yang terbaik!

"Amaran tiga minit, Jackie." Carla bilang. Saya tersengih. "Weii, sambil kita tinggu dia, apa kerja dia dalam fikiran kau?" Carla tanya.

Actually, I have been wondering a lot about that too. Bukan saja apa kerja dia, saya mahu tahu banyak pasal dia. 😂 😂 To be honest, I have been eyeing this man. I have a crush on him.. 🤭🤭

"I think he is a model." saya bilang sambil angkat bahu satu kali walaupun Carla tidak nampak. "There's no way he isn't aware of how good he looks. I'd try and monetize that too if I could" sy bilang lagi..

"Well, kalo betul dia model, then misti dia ni jadi volunteer mana-mana animal shelter.."

Sy berkerut dahi.. "Kenapa pula animal shelter?"

"Sebab ko nda akan tengok seseorang yang cetek pikiran.. Well, he needs to have a heart of gold, too!" si Carla bilang..

Adeeeh..! As if la kalo betul-betul ni mystery man akan tengok sy.. "Hey, fantasi saja ba ni.. remember?" sy kasi ingat Carla balik.. well, sy cuma berangan-angan ja ba.. nda salah juga ba kan? ekekke.. orang hensem, jangan sia-siakan mata untuk melihat, gitu..

"I think his name is Mark." tiba-tiba Carla buat andaian..

I grimaced.. "Why Mark?" sy tanya balik..

"Sebab nama Mark macam senang ko pigi dekat.. Dan sy fikir ko patut cuba dekat sama dia ba.." Carla bagi cadangan.. aduiii, nda pernah pula sy terfikir ni..

Tiba-tiba sy rasa kana 'tikam' di dada dengan ketakutan sy bila Carla cakap gitu and I struggle to keep my voice sounding light-hearted.. "I know you think it's fun to live out my runner-guy fantasy with me, Carla tapi sy fikir better jangan la kasi jadi realiti ba.."

Secara teknikal, sy baru juga 'masuk' balik dalam dunia 'dating' tiga tahun yang lalu selepas penceraian sy, but after a string of bad encounters, each more horrible than the last, I decided to swear off dating entirely.. Mungkin nda la selamanya ba kan? sekurang-kurangnya, sy kumpul-kumpul dlu keyakinan sy balik untuk 'berjuang menjauhkan kekekokkan' dalam menghantar pesanan ringkas teks and the sparkless kisses.. 

Her Eye Candy | CompletedWhere stories live. Discover now