"Hello? Jackie?" Too late.. baru sy sedar JT ulang dua kali memanggil dan sy belum pun jawab dia..
Sy geleng kepala, "I'm sorry! apa ko cakap tadi?" staring at him with apologetic look..
Tenang muka JT, "Well, sy anggap yang ko nda berapa minat pasal sy ada jumpa satu rumah, Tudor yang sy rancang mau ubahsuai guna idea sy.." dia bilang pelahan..
JT sama sy sedang makan tengahari tidak jauh dari bangunan ofis sy.. Ada satu tu food truck berjualan, memang famous makanan dia.. Kami duduk di kerusi taman yang berdekatan sama tu food truck, berdepan dengan bangunan-bangunan sekitar ni bandar but I have only been half present for the conversation.
Sy asyik teringat 'peristiwa' semalam.. Walaupun kejadian Vince cium sy tu semalam, tapi sy rasa macam baru terjadi tadi ni..
"Long night?" JT tanya.. Hmmm, kesian pula sy nda berapa terlayan dia ni hari..
Sy hembus nafas berat, "Yes, I'm sorry.. Sy ada presentation mau kasi siap nanti.. I guess I'm just a little distracted.."
JT letak tangan dia di kaki sy.. Biasanya, sentuhan dia buat sy teruja.. Tapi ni hari, sy hampir rasa kosong.. The chaotic heat Vince's kiss left burned away all other competition..
Perlukah sy kasi tau JT yang sy cium Vince? Sy sama JT baru keluar beberapa kali.. Lagipun bukannya kami ni ekslusif ka apa..
Oh gad, am I in a love triangle?
Sy geleng kepala sy.. Not to think about Vince for at least one hour.. Suda la sy mengelak dari dia ni pagi tapi sy nda dapat buat begitu selamanya juga..
"Jackie?" JT bersuara..
Sy terkejut sikit ni, "What? --- Oh, ko bercakap sama sy ka ni?" I sighed, "I'm so sorry, Jack.. Sy nda berapa fokus ni.."
JT bagi senyuman, "Nda apa-apa ba.. Let's just call our lunch short for today.. Lagipun ada presentation ko mau kasi siap kan?"
Sy senyum tawar sama dia, rasa bersalah melanda sebab tipu dia..
"No, Jack.. Let's just stay.." sy bilang pegang tangan dia.. "Sy okay juga ni.. Lagipun, jarang kita terjumpa dalam ni minggu kan..? Tell me about this new tutor you have.."
JT berabis ketawa ni sambil gusuk-gusuk pipi sy.. " Not tutor, Tudor.. It's an architectural style from that time period.."
sy pun terikut ketawa juga.. ni la ni kalo betul-betul langsung nda fokus bercerita.. hilang dari radar sekijap.. "Right! I knew that..!" sy angguk, "All right, kasi tau sy semua pasal ni Tudor, Mr. Taylor.."
JT pun kasi cerita semua pasal idea pengubahsuaian dia walaupun nampaknya sy ada sedikit nda berapa minat mendengar tapi terasa lega sebaik saja masa makan tengahari berlalu dan tiba masa untuk balik ofis.. Kami dua sama-sama berjalan mau balik ofis masing-masing.. JT hantar sy sampai depan pintu masuk utama.. He gives me a kiss goodbye, but I have to make sure the kiss ends before I get caught.. Bila ingat balik, sy bukannya buat salah pun kan? Vince yang cium sy duluan, bukan sy yang duluan pun..
Sampai ja dalam bilik ofis sy, sy terus tutup pintu dan pusing membelakang pintu rasa lega tapi sy terkejut bila nampak Vince membongkok berdepan meja sy.. terkeluar suara teriak kecil sy..
"Fuck, Vince! You scared the shit out if me!! Apa yang ko buat sini ni?" Sy bilang sambil gusuk-gusuk dada sy..
Vince sedang pegang kertas nota kuning di tangan dia dan terus simpan pen di bekas dekat skrin monitor sy.. "Sy mau kasi tinggal ni nota.."
"Oh.. Okay, I'm glad you here.." sy bilang..
Vince sends me a crooked smile that didn't used to be quite so tempting, then he comes closer.. "Could have fooled me.."
KAMU SEDANG MEMBACA
Her Eye Candy | Completed
Fiksi UmumIs dating ever been easier for you after being single for a long time? You want to have someone but still you are not so sure about the idea of that. When it comes to have the right person, will you ever think that you might fall for someone who so...