“There is never a time or place for true love. It happens accidentally, in a heartbeat, in a single flashing, throbbing moment.”
~ Sarah Dessen.
.
.
-§-
Kalo suda sy start mengemas rumah, memang sy nda dapat berenti. I have been cleaning non stop since this morning - it is my go-to stress reliever.
Sy belum lagi mandi dan sarapan donat ja tadi pagi. Sy ada juga ba berus gigi. Sekarang-kurangnya, ada major achievement. 😅
Carla luang masa sama laki dia ni hujung minggu dan Belinda pula ada work conference, which means sy sendirian la ni minggu, sunyi dengan --
Ding dong!
Jantung sy hampir berenti terus melumpat sebab terkejut dengar bunyi door bell dan sempat mengharap.
Si Vince ka tu?
Sy kasi cepat langkah sy pigi pintu mau tengok. Dari tepi jendela, susuk badan yang sedang berdiri di luar tu bukannya si Vince. Sy cubuk lagi
Davis? Apa dia buat di sini?
Sy buka pintu. Kawan baik si Vince berdiri menunggu, dua-dua tangan dia dalam poket seluar dengan senyuman lagi. David ni agak tinggi, tinggi sikit dari Vince, terpaksa sy mendongak sikit mau tengok muka dia.
"Hai, Jackie." Davis sapa.
Belum sy habis fikir kenapa dia bole datang pigi rumah sy. Davis sama sy berkenal pun melalui Vince, not personally. Sy pun nda pasti dari mana dia tau tempat tinggal sy.
"Davis, wow! I wasn't expecting company." sy bilang tersengih. Tangan sy kasi kemas baju sy yang mungkin sedikit selekeh. Rambut lagi la sy nda tau macamana. "Sy kasi bersih rumah seharian ba ni."
"You're welcome!" Davis bilang tersengih.
Sy bingung sekijap, "untuk apa pula?"
"For saving you from yourself." Davis bergurau. "Bole sy masuk ka?" He takes a cocky step closer towards me. Kebingungan melanda sy tapi sy kasi juga dia masuk dalam rumah sy. "Nothing is worse that being left behind." Dia bilang lagi.
"Ko pikir sy nda tau ka?" rasa kecewa lagi balik ni.
Davis shrugged, "Keseimbangan ko terganggu dan buat ko buat benda-benda yang buduh." Davis bilang, "bikin ko mencari perkara seterusnya sebab perkara yang sekarang ni berpotensi kasi sakit hati ko lagi."
Sy nda paham apa maksud Davis.
Apa yang dia cuba cakap ni?
Dia cakap pasal sy ka atau Vince? Atau dia sendiri? Atau kami tiga pada masa yang sama?
Davis perasan kali yang sy nampak binging. "I'm sorry." Davis berdehem. "I'm overstepping my boundaries by being here."
Yeah, Davis. No kidding!
Sy tengok dia, "Well--"
YOU ARE READING
Her Eye Candy | Completed
General FictionIs dating ever been easier for you after being single for a long time? You want to have someone but still you are not so sure about the idea of that. When it comes to have the right person, will you ever think that you might fall for someone who so...