Sepanjang minggu sy tunggu tapi langsung tiada balasan apa-apa dari Vince. Tiada call, tiada mesej, tiada email. Not even another visit from a well-meaning friend.
Pagi Isnin ni, sy cuma dapat duduk di meja sy. Kepala sy pegang guna dua-dua tangan sy, trying to decide what am I going to do. Fikir cara lain macamana mau bercakap sama Vince.
Sejujurnya, sy sendiri nda tau kalo saya sama Vince bole untuk cuba teruskan hubungan ni ka nda. It would be one thing if it was just an office fling that we could now sweep under the rug.
Sy jatuh cinta sama Vince. Present tense!
I still love him even if he doesn't seem to want me. Bole ka sy atasi ni kesakitan dan kesedihan kalo jumpa dan nampak dia setiap hari?
Sy tengok balik skrin monitor sy. Sy suda awal-awal lakar emel surat berenti kerja sy untuk CEO tapi sy belum tekan butang hantar. Mungkin ada baiknya kalo sy minta kana kasi naik pangkat.
Mungkin sy bole kasi selesai ni masalah sy sama Vince by asking for a new position. Secara praktiknya, sy juga yang kasi jalan ni syarikat. Kalo sy kana kasi naik pangkat pigi presiden, sy nda semestinya jumpa Vince setiap hari dan mungkin kami bole sama-sama.
Sy tengok balik draft emel surat berenti sy, sy buang semua ayat. Instead of explaining why I am leaving, sy mulakan senarai alasan kenapa pihak atasan perlu kekalkan sy berkerja. Sy bukan ja minta dinaikkan pangkat, sy akan demand untuk itu.
"Hey, Jackie?" Carla tegur sy di luar pintu bilik ofis. Pipi nampak merah-merah. Senyum tersipu-sipu.
Sy berkerut dahi, hairan tengok dia ni, "Carla? Ko okay ka ni?" sy tanya dia.
"Urmmm--" tambah merah pipi dia ni. Goyangnya kepala dia nda tau samaada dia mau cakap okay atau nda. she can't quite contain herself. "Eeeer, ya, tapi cuba ko tengok di luar sana."
"Tengok luar? Kenapa? Untuk apa? Ada apa?" semua la soalan keluar ni.
"There's a super hot runner coming up the road." dia bilang senyum malu.
Ah! Is she talking about JT?
"Carla, sy rasa ko sama sy suda tau yang sy ni nda minat --"
"Tengok saja ba!" Carla potong cakap sy.
Sebelum sy dapat protes dia, Carla suda jalan pigi jendela sy. Hembusan stim nafas dia kena di permukaan jendela. "Awww.." suara dia berbunyi.
With a huff, sy berdiri dan pusing mau tengok di jendela sepertimana Carla suru. "Frankly, I can't believe JT has the nerve to ---"
Sy terberenti, kaku sebab bukan JT yang sedang berjalan di tepi jalan tanpa baju dengan senyuman di bibir dia.
"Vince?" sy terkejut. "What is -- apa yang terjadi ni?"
Dari luar bilik ofis sy, sy dengar bunyi sorakan, which mean semua yang dalam ofis sedang tengok sekarang ni.
"Oh my God." perkataan yang keluar dari mulut sy.
YOU ARE READING
Her Eye Candy | Completed
General FictionIs dating ever been easier for you after being single for a long time? You want to have someone but still you are not so sure about the idea of that. When it comes to have the right person, will you ever think that you might fall for someone who so...