.::2::.

1.2K 86 15
                                    

I'm --- awful --- at --- this! It is a dumb idea --- very dumb idea!

Sy sama si Vince baru juga siap jogging around his neighborhood.. Akhirnya, nampak juga rumah si Vince.. Thank God..!!!  

Mau dekat suda ba rumah si Vince, kaki sy mau licak suda ni, kepenatan.. I'm bracing myself on my knees and trying to catch my breath..

"Gosh! Kenapa la ko kasi biar sy buat ni?" sy tanya sambil bernafas kuat, turun naik dada sy ni..

Vince scoffed.. "Saya? Ko punya idea ba ni!" He stops beside me.. masi steady lagi dia ni.. clearly much better shape than me.. Not fair..! Tapi kalo tgk kan, he is enough to look amazing in his tank top, his muscles finely curved.. 

Damn it, Jackie! You totally checking him out! Haiiiih!! cepat-cepat sy kasi alih pandangan sy sebelum Vince perasan sy tengok-tengok dia.. 

"Kenapa ba berbukit-bukit area rumah ko ni...?" sy rasa cuma alasan saja soalan sy ni.. ahahha..

Vince tersengih, "There's a perfectly nice jogging path by your apartment, as I said before we started this fiasco.."

"Dan kasi biar JT nampak sy mcm ni?" I spread my arm and looking at myself.. A sweaty, disheveled mess? No, thank you.. "I don't think so, Vince.."

"Fair point.. sy pun nda mau dia tengok ko dalam keadaan begini.." Vince bilang lagi sambil tengok sy atas sampai bawah dan sy fikir dia bukannya mengolok.. Sy bole rasa degupan jantung sy lain ni dan teda kena-mengena dengan larian tadi..

"Vincent! Ada pula kawan ko ar..!"

Satu suara mencelah sebelum sempat sy mau cakap sesuatu sama si Vince dan terus sy tengok di seberang jalan.. Satu perempuan dalam lingkungan 40an sedang lambai-lambai kearah kami dari beranda rumah dia..

Sy tengok Vince, tegang muka dia ni.. nda pun dia balas lambai tu perempuan.. Cakap apa-apa pun teda.. sy miring sikit badan sy ke tepi sambil berbisik sama dia.. "Siapa ka itu?"

"Jiran sy.." Vince jawab..

"Macam sy belum pernah nampak dia ni.." sy tanya..

"Trust me.. you don't want to.." Vince jawab..

sy jadi hairan terus ni.. "Well, we should go say hello, shouldn't we?"

Macam tu perempuan tau-tau yang sy mau bawa si Vince pigi tegur dia, dia teriak dari seberang, "Vincent! Kasi bawa ba sini, kasi kenal-kenal.."

Vince tengok sy, terus dia mengeluh berat.. mcm berat ja kaki dia mau angkat tapi terpaksa juga melangkah.. sy ikut ja dia dari belakang.. Makin dekat sama rumah tu perempuan yang tegur Vince tadi, mata dia betul-betul tajam mengoda tengok si Vince dengan pakaian sukan dia.. Like a cat who's spotted a particularly delicious mouse.

"Hello, Rene.." bole tau dengan malasnya Vince tegur.. "Rene, ni Jackie.. kami sama-sama kerja.."

Vince terus tengok sy.. "Ehmm, Jackie.. Ni Rene, obviously my neighbor.."

Rene senyum tengok sy.. "Nice to meet you.."

"You too.." sy balas..

"They say the couple that works out together stays together. Is it true?"

Ah! sengaja memancing ni... Sy tengok si Vince, he gave me panicked and pleading look.. Macam-macam dalam kepala sy.. hahaha.. sy kait tangan sy sama tangan si Vince.. Bole rasa keras badan dia terus ni tapi sy cepat-cepat picit.. Hoping he'd play along..

"Oh! It really is true.." sy bilang sambil gusuk-gusuk lengan Vince.. "And I find a healthy dose of spark competition keeps the spark alive in bed. Don't you agree, honey?"

Her Eye Candy | CompletedWhere stories live. Discover now