Kapitola Sedmadvacátá

429 29 4
                                    

Bitva.
Křik.
Praprsky světla.
Smrt.
Pláč.
Bolest.

Harry právě klečel nad umírajícím Severusem Snapem, který mu předal své vzpomínky.
,,Odnes je k myslánce"vydral ze sebe.
,,Podívej se na mě.. máš matčiny oči"
Vydechl a byl to jeho výdech poslední. Severus Snape, hrdina stojící mezi dobrem a zlem, princ dvojí krve, byl mrtvý.

Černovlasý chlapec popadl Hermionu za ruku a spolu s Ronem, se rozeběhl do Velké síně.
,,Harry!"křikl Neville a ukázal rukou někam za sebe. Vyvolený a jeho dva přátelé vytřeštili oči. Tohle byl pohled, na který nebyli připraveni.

,,Frede!"
Okolní vzduch proťal dívčí výkřik. Byl to výkřik té, kterou považovali za mrtvou.
Pár vteřin na to už Emily klečela u Fredova těla a hladila ho v zrzavých vlasech. Oči jí plnily slzy a celá se třásla.
Ležel na zemi. Studený a bez života. Vyhaslé oči hleděly do tmy a tvář měl zkřivenou v poslední úsměv.
,,Hvězdy si nepřáli, aby tihle dva stačili být skutečně spolu"zašeptala tiše Ginny a schovala se v Blaiseově objetí. Chlapec jí zdrceně hladil ve vlasech a pak se natáhl i k Emily. Nemohl uvěřit, že žije. A nemohl vstřebat, že právě teď prožívá takovou bolest a on jí nemá jak pomoc..
Theo se otočil k právě příchozí Hermioně a stáhl si ji k sobě.
,,Jsem s tebou"zašeptal tiše a políbil ji do vlasů.
Harry věnoval poslední pohled Fredovi a oči mu zastavili na mrtvém Remusovi Lupinovi a jeho ženě Tonksové. Oči mu vlhly a on se rychle otočil a zamířil pryč. Šel k myslánce, aby se podíval na Snapeovy vzpomínky. Šel k myslánce, kde zjistil pravdu a poznal životní příběh prince dvojí krve.

•••

,,Kde jsi byl? Mysleli jsme, že jsi v lese!"vyhrkl Ron sedící vedle Pansy, Thea a Hermiony.
,,Tam jdu teď"odvětil a Hermiona s Ronem zamířili za ním, zanechávajíc tak dva Zmijozeli daleko za sebou.
,,Zbláznil ses? Nemůžeš se mu vzdát! To ne!"křikl Ron.
,,Co se stalo, Harry! Co ses dozvěděl?"zeptala se tiše Hermiona.
,,Vím proč je slyším, ty viteály. Nějakou dobu už to vím, a myslím že ty taky"

,,Půjdu a tebou"vydala ze sebe přes slzy.
,,Ne. Zabijte hada. Zabijte hada a zůstane jen on"pustil Hermionu z objetí a naposledy se na své dva kamarády podíval.
,,Rozlučte se za mě s Emily. Řekněte jí, že jsem ji měl moc rád a..a že pro mě hodně znamená.
Nechci ji to teď udělat ještě horší.."zašeptal, když už byl na odchodu a zmizel na pozemcích Bradavického hradu.

•••

,,Koho to Hagrid nese? Kdo je to, Neville?"zeptala se zhrozeně Ginny.
Na její otázku však odpověděl sám Voldemort, který právě přicházel s celou svou armádou.
,,Harry Potter, je mrtvý!"vykřikl teatrálně a vzduch proťalo několik výkřiků. Daphné zalapala po dechu a nahmatala Theovu ruku, které se křečovitě chytila, jako jediného světlého záchranného bodu ve vesmíru temna.

,,Ticho! Harry Potter je mrtvý! A nyní, přišel čas, abyste se vyslovili! Kdo se přidá? A kdo bude zabit?"
Ticho. Chvíli se nikdo ani nepohnul, dokud Lucius Malfoy nezavolal na svého syna.
Draco stál a sledoval otce s matkou, jak ho volají. Náhle si však všiml postavy, stojící vpředu celé skupiny dobra. Oči se mu rozšířily.
,,Emily?"zašeptal, jakoby ho snad mohla na tu dálku slyšet.
Nepotkal jí, byl nejprve v komnatě nejvyšší potřeby a pak už rovnou tady dole na nádvoří. Slzy se mu draly do očí a ruce se mu třásly. Je naživu. Emily, ta dívka, kterou miloval a miluje je naživu!
Odhodlaně vzhlédl k otci a matce. Udělal několik kroků vpřed, ale zastavil na úrovni Nevillea a Emily.
Podíval se na ní a teprve teď si i ona všimla jeho. Tvář se jí roztáhla v mírný úsměv.

Propletl si s ní prsty a zůstal vzdorovitě stát na místě. Na straně, pro kterou se rozhodl. Na straně, kde stál po jejím boku.
Dopředu postoupil Neville.
,,No..doufal jsem tedy v někoho lepšího.."odfrkl si Voldemort posměšně.
,,Jak se jmenuješ, chlapče?"
,,Neville Longbottom"zamumlal tiše.
,,No Neville, určitě se mezi námi pro tebe najde místo"
,,Chtěl bych něco říct!"
,,Jistě Neville. Určitě nás všechny přímo uchvátí, co nám chceš povědět.."protáhl Pán Zla jízlivě.

,,Nevadí že Harry zemřel. Lidé umírají denně. Přátelé..rodina..jo, ztratili jsme Harryho, ale je s námi, tady!"ukázal si na srdce. ,,Taky Fred, Remus, Tonksová.. všichni.. nezemřeli zbytečně..zato vy ano! Nesmějte se!
Harryho srdce bilo pro nás, pro nás všechny! Ještě není konec!"v ten moment vytáhl ze starého klobouku Godrikův meč a řítil se na hada, v ten samý moment seskočil Harry Potter z náruče Hagrida a za úžasu všech se jal bojovat s Pánem Zla.
,,No to mi ohol koleno!"vypískl Blaise, načež ho Theodore spražil pohledem, a Ginny i přes nynější situaci vyprskla smíchy.

Po dlouhém boji nakonec Harry Pána Zla porazil. Stejně jako před osmnácti lety padl lord Voldemort a Harry Potter odešel jako vítěz.
Bitva i samotná válka skončila.
Kouzelnický svět se znovu stavěl na nohy.

Hermiona seděla na schodech ve Vstupní hale v objetí Theodora Notta, podobně jako o několik schodů dál Neville vedle Lenky.
Blaise si k sobě přitáhla svůj plamínek, svoji slabinu, svoji zrzku a naléhavě ji políbil na rty.
Daphné Greengrassová byla právě uvězněna v objetí vyvoleného, který jí pak něžně a váhavě políbil na rty.

Úplně na vrcholku schodiště seděla Emily a sledovala dění kolem sebe. Měla pocit prázdnoty, samoty a srdce se jí svíralo při pomyšlení na Freda. Vedle ní na schod usedl blonďatý chlapec a přitáhl si ji k sobě pod paži. Mírně se pousmála a on ji váhavě políbil mezi tmavé vlasy. Snad na důkaz, že je tu pro ní. Že na tu temnotu, co po Fredovi zbyla, není sama..

•••

Pára a pískot lokomotivy zaplňovaly celé nástupiště 9 a 3/4. Harry po boku blonďaté dívky ze Zmijozelu, Daphné Greengrassové-Potterové, pomáhal roztlačit vozík s kufrem svému mladšímu synkovi Albusovi, zatímco se k nim přidala i mladší Lily sedící na vozíku nejstaršího Jamese.
Spolu s nimi šel Ron s Parvati Patilovou-Weasleyovou a synem Hugem.
Nádražní halou kráčela i Hermiona, ruku v ruce s Theodorem, kteří odváděli svou nejstarší dceru Emmu do prvního ročníku, zatímco se za Theovu nohu vešel chlapec s kudrnatými tmavými vlasy.

Vedle nich kráčel pan a paní Zabiniovi se synem Jacobem a mladší Bonnie v otcově náručí.
Na nástupišti se postavili vedle Draca Malfoye a Emily Malfoyové s dvojčaty Eileen a Scorpiusem.
Stáli tam všichni vedle sebe a sledovali jak odjíždí Bradavický express spolu s jejich dětmi na svou další cestu do Bradavic.

,,Nebudeš snad brečet?! Jsi přece Blacková"ozvalo se Emily pobaveně za zády. Ohlédla se a než stačila zamrkal, byl muž znovu ten tam. Přísahala by ale, že spatřila svého otce, Siriuse Blacka, s nemizícími jiskřičkami v očích.
,,Neplecha ukončena, tati"usmála se a podívala se na všechny své nejbližší přátelé.

BlackováKde žijí příběhy. Začni objevovat