17.

524 8 1
                                    

/časové uvedení do děje - pár dní před Vánocemi, Mery s Davidem jsou spolu 2 měsíce

Je krásné zimní ráno, dokonce i nasněžilo. Mery opět běží na záchod a tak tak se trefuje do mísy. ,,Co to sakra může být? Tohle asi nebude jen viróza.." probíhalo ji hlavou, když to nedostala, už týden v kuse každé ráno zvracela a nebylo jí zrovna nejlíp. David měl ranní, takže už doma nebyl. ,,Je to kravina, ale za zkoušku nic nedám." pomyslela si při hledání těhotenského testu. ,,Tady je!" řekla, když ho konečně našla. Použila ho a měla počkat půl hodiny. Rozhodla se, že si mezitím udělá snídani. Nedělala nic složitého, jen klepla na pánvičku 2 vajíčka a k tomu si nakrájela zeleninu. Když dojedla a umyla nádobí, byla to přesně půl hodina. ,,Nádech, výdech." uklidňovala se. ,,Sama nevím, jaká varianta by byla lepší." pomalu ho otáčela. Dvě čárky. ,,Doprdele! Vždyť.. nemůžu mít děti? Co na to řekne David? Nikdy nechtěl děti a jsme spolu 2 měsíce sakra!" věděla, že test není 100%, ale je tam velká pravděpodobnost. Mery se po chvíli uklidnila a sedla si na židli. ,,Dobrá, takže.. je dost možné, že čekám dítě s chlapem, kterého miluju, ale nechce děti. Jsem těhotná, i když mi bylo řečeno, že nemůžu otěhotnět. Co teď?" přemýšlela nahlas. Nakonec se rozhodla, že půjde za holkama pro radu a kdyžtak zajde na gynekologii, aby se ujistila, že je to pravda. Osprchovala se, lehce namalovala a oblékla. Na urgentu byl zrovna David. ,,Ahoj lásko, co tady děláš, když máš volno?" zeptal se a políbil ji. ,,Aahoj.. jdu za holkama, potřebuju se jich na něco zeptat." usmála se. ,,A copak tě tak moc za.." nedopověděl to, protože mu zrovna jel příjem. ,,Tak se měj a pak se za mnou stav." stihl za ní ještě říct a pak už se věnoval pacientovi. ,,Stavím." odpověděla mu Mery a vydala se na lékařák. ,,Mery?" řekly jednohlasně, ,,co tady děláš? Máš volno, ne?" Mery si sedla na židli a nadechla se. ,,Co se děje? Vypadáš strašně teda.. ani ten makeup nepomáhá." řekla Vali. ,,Díky za upřímnost." nuceně se usmála. ,,Tak to vyklop." pobízela ji Lucka. ,,Já.. no.. nejspíš jsem tě..těhotná." vydechla. ,,Jestli si z nás děláš srandu, měla si jít na hereckou školu." smála se Vali, pak ale zkameněla ve tváři, když si všimla, jak je Mery bledá. ,,Počkej.. to myslíš vážně?" ,,Věř mi, že z tohohle bych si srandu nedělala, hlavně by mi nikdo nevěřil.. vždyť já nemůžu mít děti." začaly jí téct slzy po tváři. ,,Notak holka, to bude dobrý." objala ji Lucka a Vali se přidala. ,,Díky holky." usmála, tentokrát už pravým úsměvem. ,,No a co teď? Ví už to David?" ptala se Lucka. ,,Teď se nejspíš půjdu ujistit za Krejčím, no a.. Davidovi nevím, jak to říct. Nechce děti, ale tohle je úplný zázrak, že jsem otěhotněla, takže si to nechám.. i kdybych měla obětovat náš vztah.. i když by to bylo neskutečně těžký." povzdechla si. ,,Jestli tě opravdu miluje, tak to dítě přijme." usměje se na ni Vali a spolu s Luckou ji povzbudí a strkají ke dveřím. ,,Dobrý, dobrý, umím chodit a na oddělení trefím. Kdyby mě sháněl David, šla jsem si něco vyřídit a vy nevíte co." zpražila je pohledem a vydala se na gynekologii. Sedla si do čekárny a počkala, až přijde na řadu. ,,Ale Mery? Co ty tady?" zeptal se Krejčí, když ji uviděl. (nejsem si teď jistá, jestli si spolu tykají, tak to klyžtak omluvte) ,,Radši vevnitř." řekla Mery. ,,Tak pojď." otevřel dvěře. ,,Co se děje?" zeptal se. ,,Už týden každé ráno zvracím, nedostala jsem menstruaci a dneska ráno mi vyšel pozitivní test." odpověděla mu. ,,Vždyť ty nemůžeš mít děti, pokud se nemýlím." zamračil se. ,,Podle výsledků ne.. doteď jsem si to taky myslela." ,,Tak si lehni a podíváme se na to." otočil se k ní. ,,Opravdu čekáš miminko. Jsi v sedmém týdnu." podal jí kapesníky, aby se utřela. ,,To už?" divila se. ,,No už.. ještě tě toho dost čeká." zasmál se. ,,Tak víš, jak jsem to myslela." ušklíbla se. ,,Vím, každopádně další kontrola v 10. týdnu. Budeme tě kontrolovat každé dva týdny, abychom si byli jistí, že je miminko v pořádku." podal jí kartičku. ,,Nemělo by být?" zhrozila se. ,,Neboj se, jen je to u tebe rizikovější, přeci jenom tvoje tělo na to není stavěné. Takže čekej i horší průběh těhotenství." ,,A to znamená?" zeptala se nervózním hlasem. ,,To znamená, že můžeš mít nevolnosti celé těhotenství a také je větší riziko potratu. Zatím je ale všechno v naprostém pořádku." snažil se ji uklidnit, když viděl, jak zbledla. ,,Jo a na další kontrolu přijdeš i s tatínkem?" zeptal se ještě, když ji doprovázel z ordinace. ,,Snad jo. Tak se měj." usmála se, kartičku uklidila do kabelky a vydala se za Davidem. ,,Aho Petro, je tady David?" sháněla se po něm na urgentu. ,,Měl by být v kumbále. Mám mu zavolat?" ,,Nene, zajdu za ním, díky." pomalým a nejistým krokem se vydala ke staré laborce. Stála před dveřmi a uklidňovala se. ,,Maximálně mě pošle do prdele.. to není moc uklidňující, sakra." říkala si v hlavě. Vzala svoji ruku a zaklepala. ,,Jo?" ozvalo se. ,,Ahoj Daví." políbila ho, když vešla dovnitř.

MUDr. David HofbauerKde žijí příběhy. Začni objevovat