H12.

84 1 2
                                    

~Kristel~
Ik zit nog steeds in het parkje en hoor nog steeds wat dichterbij komen, ik zit heel stilletjes en adem bijna niet, opeens zie ik een hand op mijn schouders ik schrik ervan en krijg het wat benauwd en ik durf niet te bewegen opeens is de hand verdwenen en ik durf weer normaal adem te halen. Amai Kristel ik heb je nog nooit zo gezien hoor ik iemand zeggen en lachen tegelijk opeens komt er iemand naast mij zitten. ik kijk een beetje via mijn ooghoeken en zie dan opeens een blonde vrouw zitten, de blonde vrouw kijkt mij aan haar blauwe ogen glinsteren in het licht en ze heeft een draagdoek aan der hangen met een kindje erin, ik kijk nog even goed en vraag dan verbaast Josje? Ja dat ben ik hoor ik blonde vrouw zeggen. en ik ben al wat kalmer en kijk dan haar kant op ik kijk van Josje haar gezicht naar de draagdoek waar een kindje in zit. Amai josje hallo dat is lang geleden en ik geef haar voorzichtig een knuffel zodat ik de baby niet plet, hoe is het met jouw vraag ik, Ja met mij gaat het super goed! ik ben in december mama geworden van deze kleine man en het gaat met beide goed! mag ik hem is zien? vraag ik een beetje verlegen. Ja natuurlijk hoor ik Josje zeggen en ik zie Josje het mutsje van de baby zijn hoofd af doen, Amai wat een schatje! en nog zo klein! ik kan mij nog goed herinneren dat Nanou en Lily nog zo klein waren, ik en Josje kletsen een beetje tot dat Kamari begint te huilen en Josje er vandoor gaat, we geven elkaar een afscheids knuffel en dan zie ik Josje verdwijnen in de verte met de kleine man. Josje is inmiddels weg en ik zit terug te denken aan de tijd dat Nanou en Lily nog klein waren. ik pak mijn gsm tevoorschijn en open de galerij en ik bekijk wat baby foto's van Nanou en Lily ik wordt er een klein beetje emotioneel van en berg snel mijn gsm op zodat ik niet in tranen uitbarst daar heb ik zo geen zin in, ik maak mij al zorgen om Emily en de rest van het gezin, gaan ze het ooit redden op school? ben ik wel een goed genoegen moeder? zoveel gedachtes razen door mijn hoofd heen. dat ik van het bankje op sta en even een wandelingetje moet maken door het park. ik voer wat eentjes en zit veel bij het water, ook ben ik een beetje aan het mediteren om al mijn gedachtes weg te laten gaan. opeens begin ik het koud te krijgen ik ben aan het trillen en ik moet nodig naar huis toe het is ook al redelijk laat. dus ik moet gewoon naar huis voordat iedereen zich zorgen maakt thuis. ik sta op en voel dat ik low energie heb. gelukkig is het huis niet ver. ook voel ik mij wat misselijk. en vraag ik mij af wat er aan de hand kan zijn. ik red het net om thuis te komen en binnen te zijn. maar mijn energie is erg laag ik merk het aan mijn hele lichaam. het heeft rust nodig ook heb ik het ijskoud. ik wil naar boven lopen. maar die energie heb ik echt totaal niet. ik red het niet om 15 treden omhoog te lopen om naar bed te gaan dus ik besluit om op de bank te gaan liggen. ik heb een dik vest aangetrokken en dikke sokken die lagen toevallig nog beneden van van morgen, ik pak een dik fleece deken en leg die over mij heen ik heb het alsnog koud en slapen lukt mij amper eindelijk naar 4uur wakker gelegen te hebben en kou hebben lopen kleunen val ik in slaap. ik heb een nare droom en ik schrik wakker om 6uur sochtends, ik zweet helemaal en ik voel mij helemaal niet lekker ik kan amper lopen. dus ik besluit weer om te gaan liggen. ik zet de tv aan, maar ik heb er geen energie voor om tv te kijken en zet hem weer uit. ik voel aan mijn voorhoofd ik ben gloeiend heet, oké dat zegt al genoeg ik ben dus ziek helaas. ik wil weer slapen maar Nanou Lily en Gene en Emily lopen iets te hard de trap af waardoor ik niet kan slapen. opeens staat iedereen stil en kijkt mij aan. je ziet er niet fit uit mam hoor ik Nanou zeggen. en Lily en Emily knikken instemmig. Gene loopt naar mij toe en voelt aan mijn voorhoofd. heb je koorts vraagt Gene ik knik en vertel dat ik mij niet helemaal lekker voel. Gene vraagt of hij mij naar boven moet brengen. ik knik en ik sta voorzichtig op. Gene zegt tegen de kinderen dat ze zelf even hun ontbijt klaar moeten maken tot dat Gene terug is. de kinderen knikken instemmig en lopen dan naar de keuken toe. Gene helpt mij om boven te komen. boven aan gekomen zak ik bijna door mijn benen heen maar Gene helpt mij om overeind te blijven staan. we komen aan op onze slaapkamer en Gene helpt mij om in bed te komen. ik ga liggen en trek het deken over mij heen. Gene komt even op bed zitten en we kletsen een beetje. opeens begint Gene over gisteravond maar ik zeg hem dat ik daar nu geen energie voor heb en graag wil slapen hij knikt instemmig en vraagt dan of ik iets wil qua drinken of iets. ik knik nee, maar vraag wel om een emmer mocht het eruit komen. Gene gaat een emmer halen en is snel weer terug. hij zet de emmer naast het bed neer, en geeft mij een kus op mijn voorhoofd. ik glimlach een beetje maar mijn energie is heel laag en ik val in een diepe slaap. Gene voel ik een aai over mijn wang geven en mijn schouder. en loopt dan weg. en ik slaap door als een roosje. 

Kristel en haar fan 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu