Sabahın erken saatlerinde girdiği kurul toplantısında bunalan genç adam, yetmiyormuş gibi yönetim katında işe yeni başlayan sekreterin, göz süzüp dudak yalamaya varan aleni kur yapmaya yeltenmesi iyiden iyiye sinirine dokunduğunu düşündü. Özel hayatında uğraşmak zorunda kaldığı kadınların üzerine, iş yerinde bu tip saçmalıklarla karşılaşmasına inanamadı. Gözlerini pencereden görünen şehir manzarasına çevirirken, insan kaynaklarını arayıp kızı başka bir birime göndermeyi kafasına not etti.
'Bu kadınların nesi var böyle, insanda biraz gurur olur! Kendini bu kadar açık ederek basit davranışlarla ilgisini göstermenin, beğeninin aksine karşısındakine itici gelebileceğinin farkında değiller mi?'
İçinden geçirdiklerine ek olarak esas canını sıkanın, son günlerde Sandra'nın aşırı sahiplenici tavırları olduğunu kabul etmek zorunda kaldı. İlişkilerinin başlangıcından itibaren evlilik konusunda kendisiyle aynı fikirdeymiş gibi görünen kadının, geçirdiği ani değişimi algılayamadı. Sürekli araması ve nerede bulunduğu hakkında hesap sormasının yanı sıra, beraber yaşamayla ilgili imalarını anlamazdan gelerek hatanın kendisinde olduğunu düşündü. Asıl amacını hissetmekle birlikte durumun ciddiyetini fark etmesini sağlayan numara aklına gelince, sinirlerinin yine bozulmasına engel olamadı. Başını istemsizce sallarken, camın önüne konan güvercini izleyerek kızgınlıkla söylenmeye başladı.
"Beni aptal zannediyorsun herhalde ya da kendisini çok akıllı! Yırtık prezervatif numarasına kanacağımı sanıyorsan çok yanılıyorsun güzelim. Ben o yollardan yıllar önce geçtim."
Telefonun çalması üzerine bakışlarını çevirince, arayan kişinin yine Sandra olduğunu görüp yüzünü buruşturdu. Akşamki tartışmalarından beri defalarca kendisine ulaşmaya çalışan kadının, muhtemelen büyük aşkından bahsetmek ve yaptığını affettirmek amacıyla öğle yemeğine çıkmak isteyeceğini düşünerek hattı meşgule attı. İnsanların ikiyüzlülüğünden, yalanı ve riyayı uygun kelimelerle bulayıp önüne sunmalarından duyduğu tiksintiyle, kafasını toplayana kadar bahanelerini duymak istemediği için aleti sessiz konuma getirdi. İstemsizce boğazına giden eli kravatını gevşetirken, sıkıntıdan boğulduğunu, nefes alamadığını hissetti.
Kendisi dâhil her şeyden uzaklaşma arzusu duyarak, anlık bir kararla dâhili hattan sekreterini arayıp telefonu kulağına dayadı. "Margaret, aşağıya haber verir misin, dışarı çıkacağım." demesinin ardından, karşı tarafın cevabını dinlemeden ceketini aldığı gibi ayaklandı. Emektar kadının şaşkın bakışları altında hızlı adımlarla geçerek, koridorun sonundaki asansöre yöneldi.
Aşağıya iner inmez yanına gelen korumasına, 'Gidelim.' diye işaret verdikten sonra şoförün açtığı kapıdan arka koltuğa geçti. Şu son dönem hissettiklerinden yola çıkarak, normal şartlarda umursamadığı ya da sinirlerini yıpratacak kadar dikkate almadığı konuları, neden kafasına taktığına mantıklı bir açıklama getiremedi. Hayatının hiçbir aşamasında bu derece sıkıldığını ve girdiği ortamlarda huzursuzluk duyduğunu hatırlayamadı. Sebebini çözemediği, benliğinde eksikliğini hissettiği durumu irdelerken, başarıysa, olabilecek en üst sınıra dayandığını, paranın ise hayatının hiçbir döneminde sorun olmadığını içinden geçirdi. Sonuçta bir erkeğin sahip olmak isteyebileceği her şeye sahipti. Yine de hayatında adlandıramadığı bir şeyin eksikliğini yaşıyor, hiçbir şeyden tatmin duymuyor olmasına anlam veremedi. Erkekliğin doruk noktası denilebilecek yaşta ve kadınlar tarafından kabul gören bir fiziksel yapıya sahip olmasına rağmen, içine düştüğü bunalımlı ruh halini kendisine yakıştıramadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayalin Yetmez (KİTAP OLDU)
RomanceEn büyük arzusu kız kardeşiyle birlikte okuyabilmek olan sıra dışı bir genç kızın, hayali sevgilisi ya gerçekse!.. Bütün sesler sustuğunda, dünyanın bu yakası uykuya daldığında, görmemek için karanlıkta, ellerimi birbirine kenetliyorum...