03, the little girl's game¥ € ¥
Jungkook mengeluh perlahan. Penat setelah mengetuai pasukan nya berkawad disekeliling army base.
“ uncle Jeon! ”
Suara seorang budak perempuan kedengaran memanggil Jungkook.Dahi Jungkook sedikit berkerut dengan panggilan itu.
“ uncle..? yah— siapa bagi awak kebenaran panggil saya uncle huh? ”
Soal Jungkook sedikit geram.Dia terasa dirinya terlalu tua bila di gelar pakcik oleh Jihyo.
“ appa kata uncle bestfriend dia kan? so of course I'll call you ahjussi ”
Jihyo tersenyum manis.Jungkook menepuk perlahan dahinya.
Ini baru hari kedua Jungkook terpaksa menjaga gadis cantik itu tetapi sudah sakit sakit kepala dia jadinya.
“ pergi tunggu dalam pejabat saya. saya ada kerja lagi nak kena uruskan. jangan pergi mana mana! ”
Jungkook mengarah tegas.Jihyo kelihatan berfikir sebentar. Dia kemudian melirik kearah askar askar yang tidak berbaju dibelakang Jungkook.
“ oh my god— saya nak ikut uncle Jeon lah! ”
Tiba tiba Jihyo bersuara teruja.Mata Jungkook sedikit terbuka besar.
“ no way! ni military base tahu bukan nya tempat bermain? lagipun, awak ni tak ada kelas ke huh?! ”
Jungkook spontan menolak dahi Jihyo menggunakan jari telunjuknya. Gadis cantik itu sedikit terdorong kebelakang.
“ auch— ish uncle ni! tak fun langsung! saya nak juga ikut! ”
Jihyo memaut lengan Jungkook kemas.“ what the hell—?!”
Jungkook cuba melepaskan diri namun tidak berjaya.Sedang mereka bergelut, Jihyo hilang imbangan badan menyebabkan dia dan Jungkook jatuh sekaligus.
“ argh—!! ”
Jihyo tidak sengaja menjerit kerana terkejut.“ tapi kenapa tak sakit eh..?”
Jihyo perlahan lahan mengangkat wajahnya.“ ops ”
Wajah Jungkook yang menahan kesakitan menjadi jamahan mata Jihyo.
Patutlah tidak sakit. Dia jatuh diatas tubuh tegap Jungkook rupanya.
Entah kenapa Jihyo terpaku melohat wajah Jungkook yang rapat dengan nya pada saat itu.
“ ahjussi.. kacak juga ya awak ni?”
Komen Jihyo jujur. Dia menongkat dagu diatas dada sasa Jungkook.“ what the f—”
“ ehem! ”
Serentak Jihyo dan Jungkook sedikit mendongak.
Untuk kali kedua mata Jungkook terbuka besar kerana terkejut.
Terus dia menolak Jihyo turun dari tubuhnya kemudian kembali berdiri.
“ aduh! janganlah tolak!”
Rungut Jihyo tidak berpuas hati.Jungkook membiarkan gadis cantik itu kemudian berdehem beberapa kali.
“ cari aku ke, Jimin? ”
Jungkook menyoal tenang.Jimin tidak menjawab sebaliknya menyeringai suka kemudian menjeling kearah Jihyo.
“ woah tak sangka Major General Jeon suka perempuan yang muda, ya? ”
Jimin tersenyum sumbing kearah Jungkook.“ jangan salah faham. budak tu yang jatuh atas aku ya ”
Nafi Jungkook tenang.“ eh saya pula?! ”
Jihyo mencelah tidak berpuas hati.Jimin tersenyum lebar. Dia mendekati Jihyo yang masih terduduk diatas tanah itu.
Jimin menghulurkan tangan nya kepada Jihyo untuk membantu gadis itu berdiri.
“ up ”
Jihyo tersenyum kecil sebelum menyambut huluran tangan Jimin.
“ I'm colonel Park ”
Jimin memperkenalkan dirinya beserta senyuman.“ Jihyo Su ”
Sebelah kening Jimin terangkat.
“ oh? Captain Jeon, you didn't tell me she's Leng Su daughter? ”
Jimin memandang kearah Jungkook.Lelaki kacak itu kekal tidak memberi respon. Hanya memandang Jihyo dengan pandangan kosong.
—TO BE CONTINUED—
see you next time.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin