39, her fight• • •
" Jihyo.. you really think you can defeat me and my armies? "
Soal Taehyung tersenyum sinis. Jihyo sekarang sedang melutut menghadapnya.Wajah cantik gadis itu dipenuhi sedikit lebam dan kesan calar kesan dari dia berlawan dengan tentera Taehyung.
Hampir kesemuanya telah dia tewaskan dengan baik sehingga lah dia berhadapan dengan Jaehyun.
Lelaki itu, benar rakan karibnya tetapi Jaehyun masih lagi orang bawahan Taehyung. Walaupun berat hati, Jaehyun telah ikutkan arahan Taehyung.
Jihyo berdecit menahan sakit yang teramat. Sengihan sinis Taehyung benar benar buat dia rasa meluat.
" aku berjaya tipu kau selama 4 tahun. 4 tahun tu lama, jihyo. aku fikir aku dah dapat kepercayaan dan kesetiaan kau "
Tenang Taehyung berbicara.Jihyo tersengih mengejek.
" orang jahat memang selalunya tertangkap kan? 4 tahun tu memang lama. terlalu lama aku percaya penipuan kau. aku benci Jungkook sangat sangat rupanya semua rancangan gila kau! "
Diakhir ayatnya, suara Jihyo meninggi mendadak. Sakit hatinya mengenangkan segala yang telah dirancang Taehyung.
Lebih sakit apabila dia diperdaya hidup hidup oleh Taehyung selama lebih 4 tahun.
" siapa suruh kau bodoh. cinta kau pada Jeon yang tak guna tu buat kau jadi bodoh, hyo. lihatlah dimana kau sekarang. kau jadi apa yang kau jadi sekarang ni semua sebab aku. tak sangka kau berpaling tadah "
Taehyung memaparkan riak wajah kecewa yang dibuat buat sebelum dia menyeringai suka. Jihyo masih cuba untuk melepaskan diri.
Namun sudah tentu sia sia sahaja. Orang bawahan Taehyung telah menggari nya pada sebuah kerusi.
Dan Jihyo sudah terlalu lemah untuk melawan mereka semua. Jaehyun yang dari tadi mendiamkan diri memandang Jihyo kasihan.
Dia mahu tolong tetapi dia masih terikat dibawah kawalan Kim Taehyung.
" sudah berdrama. sekarang, Jihyo-ssi. kau ada satu aje pilihan. kau kembali kepada The Ks, tolong aku bunuh Captain Jeon kesayangan semua orang tu atau— aku akan bunuh your little prince, Geoffrey Jeon. Pilih dengan bijak "
Taehyung tersengih kemenangan. Dia sudah tahu pilihan yang bakal Jihyo pilih.
Mendengarkan pilihan yang dia ada, perlahan air mata Jihyo mengalir. Memori memori indah dia dan Jungkook bermain diminda nya.
Maaf... sudah tentu Geoffrey yang dipilih. Apa sahaja demi satu satunya anak lelakinya itu.
• • •
" Captain Jeon.. "
Jungkook yang dari tadi kehulur kehilir kerana tidak senang duduk berpaling.Jimin dqn Hanley berdiri menghadapnya dengan riak wajah yang membuagkan Jungkook semakin risau.
" kami dah periksa. semua spa yang ada pelanggan semalam, tak ada satu pun ada nama her lady Su "
Beritahu Hanley was was." aku rasa dia kembali kepada The Ks. kau pun tahu jihyo tu— "
" berani, kau teruskan lah ayat kau tu. kalau berani lah "
Jungkook memintas percakapan Jimin dengan satu ugutan keras.General muda itu jatuh bungkam. Tidak berani dia mahu bermain dengan Jungkook yang barannya tinggi melangit.
" dia dah seharian hilang. bila call pun tak jawab. i dont care anymore. mari ke markas The Ks "
Jungkook mencapai jaket nya sebelum terus keluar dari pejabat.Sempat Hanley dan Jimin berpandangan antara satu sama lain sebelum mengikut langkah Jungkook.
Sedang mereka bertiga berjalan sambil membincangkan strategi, Hoseok berlari pantas kearah mereka bertiga.
" Major General Jeon! maafkan saya tapi... your son is missing! "
Lapor Hoseok ragu ragu. Dia baru sahaja menerima laporan itu dari salah seorang anggota team dia dan Jungkook.Riak wajah Jungkook semakin tegang. Dia bersumpah, jika Taehyung dalang semuanya— kali ini dia akan tamatkan riwayat hidup lelaki gila itu.
• • •
" Taehyung, jungkook dah beri arahan pada The Eagles. They're coming here for Jihyo and Geoffrey "
Lapor Jaehyun. Taehyung sekadar mengangguk.Perlahan satu senyuman sinis terukir dibibirnya. Ya, ini apa yang dia mahukan.
Bawa Jungkook masuk ke tempatnya memberi peluang lebih besar untuk dia menang.
Dan sebaik dia berjaya membunuh Jungkook, The Ks bakal memegang negara dan Taehyung bakal memiliki semua yang Jungkook miliki.
Termasuk Jihyo Su.
—TO BE CONTINUED—
ONE CHAPTER LEFT.
ARE YOU READY FOR THE ENDING?will they find their happy ending?
39/40.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin