31, command by command° ° °
Jihyo hanyalah satu satunya yang kekal tenang saat The Eagles dan The Ks sudah mengeluarkan senjata mereka.
Menghala kearah satu sama lain. Sesiapa yang berani menarik picu dulu—
Akan menjadi punca bermulanya pertumpahan darah. Sama ada Taehyung atau Jungkook.
“ menyerah, Taehyung ”
Ungkap Jungkook tegas. Sempat dia melirik kearah Jihyo buat sesaat.Ya, hatinya hancur. Jihyo benar benar adalah pengkhianat. Dan itu menyebabkan kehancuran hati seorang Jeon Jungkook.
“ tergamak awak, Jihyo Su? ”
Soal Jungkook perlahan. Matanya masih fokus pada Taehyung.Jarinya bersedia menarik picu pistol.
Jihyo kekal diam. Pandangan nya dibuang kebawah. Tidak mahu melihat wajah kecewa ibu dan ayahnya.
Taehyung tersengih sinis.
“ she's mine now. mine alone. she's one of The Ks ”
Taehyung menjawab sinis.Jungkook merengus perlahan. Dengan pantas pistol nya dihalakan kearah Jaehyun lalu tanpa teragak agak, picu ditarik.
Bang!
Jaehyun jatuh terduduk, menahan perit dibahagian peha kanannya yang ditembak Jungkook.
Mata Jihyo terbuka luas sebelum dia segera mendapatkan Jaehyun.
Taehyung tersengih sinis. Tidak membalas perbuatan Jungkook kerana dia tahu dia sedang diprovok.
“ kenapa tak tembak aku terus? ”
“ then it won't be fun ”
“ fucker. enjoy your wedding day ”
Taehyung melirik kearah kanan dewan kahwin itu. Jungkook perlahan mengikut.
Matanya terbuka luas melihat sebijik bom yang sedang menghintung untuk meletop ditampal pada dinding.
“ grenade! Eagles protect the civilian! ” teriak Jungkook kuat apabila dia terlihat mereka hanya ada masa beberapa saat sebelum bom meletop.
Taehyung tersenyum sebelum dia menarik Jaehyun dan Jihyo keluar dari kawasan itu.
“ bom tu— akan meletop—? ”
Soal Jihyo sedikit gagap setelah dia dan The Ks berada agak jauh dari dewan.Taehyung menggeleng.
“ that was a big smoke grenade. your parents is there. i can't ”
Taehyung menjawab lembut.Dia tersenyum polos kearah Jihyo. Dan sekali lagi gadis cantik itu dibutakan.
Segala perbuatan Taehyung hanyalah topeng yang digunakan untuk menutup perangai syaitan nya.
° ° °
Pang! Bang!
“ sayang.. berhenti.. ”
Puan Su mengarah perlahan. Air matanya cuba ditahan.Alice Su, sedang menghempas dan mencampakkan segala barang diatas meja soleknya ke atas lantai.
Geram. Dan dia dia juga kecewa. Tidak, mereka semua kecewa.
Kerana siapa lagi kalau bukan Jihyo Su.
“ dia bukan aje rosakkan majlis perkahwinan saya dengan JK, ma! dia malah khianati appa! omma, dan saya!
dia kenapa, ma? dia lupa siapa dia ke?! dia bodoh ke?! adik tak guna! ”
Herdik Alice kuat. Tangan nya masih tidak berhenti mencampak apa sahaja ke atas lantai.
Puan Su kekal diam. Airmata nya sudah mengalir. Tipulah kalau dia tidak berasa kecewa dengan anak bongsunya.
Dan menangis hanyalah satu satunya perkara yang Puan Su mampu lakukan.
Sementara Leng Su dan Jungkook berada di military base, membincangkan tentang The Ks dan serangan yang telah mereka lakukan.
“ she's your daughter!”
Suara Jungkook meninggi drastik. Wajahnya merah.Leng Su sekadar kekal diam. Riak wajahnya kosong.
“ Leng Su— ”
Jungkook menutup kembali mulutnya apabila Leng Su tiba tiba bangkit dari duduk.Berjalan kearah Jungkook dengan penuh yakin dan riak wajah yang masih kosong.
Lelaki kacak yang sudah bergelar bapa itu berhenti betul betul dihadapan Jungkook.
“ Jeon Jungkook. kenapa dengan kau? aku pun masih boleh bertenang tapi kenapa tidak kau?
apa yang berlaku antara kau dan anak bongsu aku, major general Jeon? answer me, now. that's an order ”
Gulp.
Jungkook dibuat terdiam seribu bahasa.
° ° °
“ young master, Geoffrey ”
Hanley meletakkan dua buah buku dihadapan Geoffrey.Geoffrey Jeon. Anak Jihyo Su dan Jeon Jungkook.
Geoffrey tersenyum kecil kearah pembantu yang diupah mama nya untuk menjaga dia itu.
“ terima kasih, ahjussi. bila kita akan balik ke Korea? Geoff rindu mama ”
Wajah dingin Geoffrey tadi berubah.Bibirnya dijuihkan dihadapan tanda protes. Hanley tersenyum senang. Dialah yang menjaga Geoffrey selama ketiadaan Jihyo.
“ nanti, young master— ”
“ no, Hanley. book a flight today ”
Arah Geoffrey, kali ini serius.—TO BE CONTINUED—
are you ready, loves?
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin