❦ 36

2.2K 288 46
                                    


36, family time

36, family time

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

• •


" sekarang kenapa awak datang kesini? "
Jungkook menyoal pula.

" saya— "

" mama rindu uncle "
Pintas Geoffrey. Mata Jihyo terbuka luas. Segera mulut anak lelakinya itu ditekup.

" ish apa geof ni! bukanlah! "
Nafi Jihyo bersungguh. Jungkook hanya diam, menahan diri dari tersenyum.

" ehem! Sebenarnya, geof nak ajak awak keluar dengan dia. entah lah kenapa "
Jihyo memberitahu hasratnya yang sebenar.

Sebelah kening Jungkook terangkat menyoal.

" really, kiddo? "
Jungkook menyoal Geoffrey. Pantas anak kecil itu mengangguk. Timbul sedikit rasa hampa dalam diri Jungkook.

Dia fikir Jihyo yang mahu berjumpanya namun tidak. Nampaknya gadis itu benar benar sudah melupakan kenangan mereka dahulu.

Jihyo yang dari tadi diam memerhati wajah Jungkook dengan tidak sengaja dapat mengesan kekecewaan general kacak itu.

" so let's go "


• • •


" Alice "
" Taehyung "

Alice melabuhkan punggung berhadapan Kim Taehyung. Mata mereka jelas mengalirkan rasa tidak puas hati masing-masing.

" kau ni memang tak pandai jaga Jungkook kan? susah sangat ke Alice untuk goda lelaki bedebah tu? " Soal Taehyung menyampah.

" kau—! jaga sikit mulut kau tu! kau lah lelaki bedebah! Jungkook aku berguna! "
Debik Alice geram dengan kata kata Taehyung.

" apa apa ajelah! sekarang ni, untuk jayakan semua yang telah kita rancang bertahun lamanya, kau kena pandai ikat Jeon Jungkook "
Taehyung mengubah topik.

Malas rasanya mahu melayan Alice meroyan.

" aku aje? kau tu! pandai lah sikit jaga Jihyo. sekarang entah kemana adik aku tu keluar. entah entah dengan Jungkook "
Alice menggerutu geram.

Bibir Taehyung terangkat mengukir senyum sinis.

" memang dia dengan Jungkook pun "
Tenang Taehyung berkata. Mata Alice terbuka luas. Terkejut.

" mana kau tahu? kenapa tak halang?! "
Sekali lagi Alice menempik. Dia sudah tidak senang duduk.

" orang aku yang ikut mereka beritahu aku. buat apa nak halang? biarlah mereka merasa sekejap bahagia. family time katakan "
Balas Taehyung tenang.

Semakin naik angin Alice dibuatnya.

" kau ni bodoh ke Taehyung? kau perlu cepat, kita perlu cepat. pertama kau jatuhkan The Eagles. kemudian kau rampas Jihyo dari Jungkook. senang aje kan? "

Alice memberitahu tujuan asal mereka berdua bersengkokol. Ya, sejak dari awal, mereka berdua telah bersekongkol.

Seorang mahukan pangkat dan darjat, seorang lagi mahukan general kacak kegilaan ramai. Mahukan Jihyo itu pula sebahagian dari rancangan Taehyung.

Kim Taehyung itu, jarang sekali senang melihat apa yang dimiliki Jeon Jungkook. Jadi dia mahukan Jihyo yang dulunya milik Jungkook.

Dengki. Itu sahaja yang bermain didalam fikiran Taehyung. Dengki dan dendam. Juga rasa terkhianati.


• • •



" apa yang budak tu suka? "
Soal Jungkook yang berjalan disebelah Jihyo. Matanya sebuk memerhatikan Geoffrey dihadapan mereka.

" suka mengarah. macam awak "
Perli Jihyo bersahaja. Namun itulah kenyataan nya. Geoffrey suka benar mengarah orang.

" selain tu? "

" video games, mahu mahu lagi yang menembak nembak ni. Footballs. di sekolah, dia kaptain pasukan dia tahu? "
Jihyo mula bercerita.

Dalam diam Jungkook tersenyum. Itu adalah perkara kegemarannya. Sah Geoffrey itu anaknya.

" awak taknak kembali pada saya? "
Soal Jungkook tiba tiba. Wajah Jihyo berkerut.

" kenapa saya perlu kembali pada awak? lagipun, macam yang Alice kata, saya pengkhianat "
Bidas Jihyo tenang.

" sebab saya masih sayangkan awak. sebab geoffrey tu anak saya. dan tak, saya tak percaya awak pengkhianat "

Kata kata Jungkook itu membuatkan Jihyo kelu lidah.



—TO BE CONTINUED—
see you next time, loves.

[C] CAPTAIN JEON's LOVEWhere stories live. Discover now