27, 'sayang'° ° °
“ Jihyo Su ”
Jihyo yang baru sampai diruangtamu sedikit tersentak apabila namanya dipanggil.
Oleh Jeon Jungkook.
Langkahnya dimatikan. Tidak mahu berada dekat dengan general kacak itu.
“ kenapa awak disini? rasanya appa awal pagi lagi dah ke base ”
Soal Jihyo malas.Jungkook berdehem perlahan. Pandangan matanya turun melihat tubuh Jihyo.
Jelas gadis cantik itu masih berpakaian tidur. Comel.
Mata Jungkook kemudiannya naik semula membalas pandangan mata cantik Jihyo.
“ sebab tu saya disini ”
“ huh? ”
“ saya disini sebab awak, untuk awak, kerana awak. tak ada kena mengena dengan Leng atau Alice ”
Jungkook bangkit dari duduk. Dia berjalan menuju kearah pujaan hatinya.
Gulp.
Jihyo menelan payah liurnya. Matanya meliar disekeliling rumah agam itu.
Nampaknya ayah, ibu dan kakaknya semua tiada dirumah pada tika itu.
Maknanya Jihyo dan Jungkook berdua. Hanya mereka berdua.
“ awak nak apa lagi ni, ahjussi? ”
Soal Jihyo menyampah dalam resah.Jungkook berdecit beberapa kali sambil kepalanya digelengkan.
“ berhenti panggil saya ahjussi. cuba kalau awak panggil saya ah— sayang. kan lebih elok? ”
Jungkook tersengih nakal. Jihyo segera mengalihkan pandangan. Tidak mahu menghadap wajah nakal Jungkook.
“ okay, Jihyo Su. saya ada soalan untuk ditanya pada awak ”
Ungkap Jungkook sebaik dia sampai dihadapan Jihyo.Mereka berdiri berhadapan satu sama lain. Tidak terlalu jauh dan tidak terlalu dekat.
“ apa? ”
“ awak ada ambil barang saya, hm? barang yang penting. hilang. ”
Soal Jungkook brutal.Jihyo terdiam buat seketika. Jantungnya berdegup kencang mendengar soalan itu diajukan.
Pastinya ada! habislah dia sekarang.
Sebelah kening Jungkook terangkat. Menunggu Jihyo memberi jawapan.
“ tak, saya tak ada ambil pendrive awak. buat apa pun kan? ”
Balas Jihyo berlagak tenang.Jungkook mengangguk faham.
“ oh. baiklah kalau macam tu— ”
Jungkook menarik lengan Jihyo lalu tubuh genit gadis itu ditolak jatuh keatas sofa.Jihyo terjerit kecil kerana tindakan drastik itu.
Dia cuba untuk bangun namun tiba tiba tubuhnya ditindih oleh Jungkook.
Wajah mereka berdua terlalu rapat.
Jungkook merenung lama mata Jihyo.“ i will punish you well, babe ”
“ yah—! wae—?! ”
Jihyo cuba bergelut namun kekuatan nya tidak setanding Jungkook.Jungkook mula merapatkan lagi wajah mereka sebelum dia berbisik sesuatu.
“ awak tipu saya, sayang ”
Chup!
“ saya tak cakap pun saya hilang apa, sayang”
Chup!
“ mana awak tahu pendrive yang saya cari, hm sayang? ”
Chup!
Satu lagi ciuman hinggap dibibir Jihyo buat kali ketiga.
Gadis cantik itu terdiam tidak terkutik. jihyo ligat berfikir.
'Apakah ini benar benar hukuman?'
'Mengapa ianya terasa senang sekali?'Soalan itu tidak henti bermain didalam kotak fikiran Jihyo.
“ now tell me, Jihyo Su. kenapa awak ambil pendrive tu? Just what are inside your beautiful mind— hmm—”
Kata-kata Jungkook tidak sempat dihabiskan apabila kali ini, Jihyo yang memeluk leher Jungkook.
Kemudian dia mencium general kacak itu. Sesi bercinta mereka menjadi semakin panas sehingga mereka lupa.
Lupa yang mereka sekarang adalah musuh dalam diam.
Bukan lagi pasangan kekasih seperti 4 tahun yang lepas.
Namun secara drastik Jungkook melepaskan tautan bibir mereka. Pandangan Jungkook berubah dingin.
Ibu jarinya mengusap bibir Jihyo yang sudah membengkak sebelum dia berkata keras.
“ jangan ingat awak balas godaan saya, saya akan lupa tentang apa yang awak dah curi, Jihyo Su ”
—TO BE CONTINUED—
see you next time, loves.drop some comments please! ❤️
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin