33, second chance
¤ ¤ ¤“ Geoffrey Jeon.. anak saya? ”
Soal Jungkook setelah lama dia mendiamkan diri.Matanya perlahan melirik kearah Geoffrey yang masih dimeja makan sementara dia dan Jihyo diruangtamu.
Perlahan Jihyo menggeleng. Jungkook mengekeh perlahan.
“ tapi nama dia Jeon ”
“ bukan awak aje ada nama Jeon atas dunia ni, captain ”
Bantah Jihyo spontan.Sekali lagi Jungkook mengekeh suka. Dia yakin Geoffrey anaknya.
“ dia anak saya. muka dia iras muka saya waktu saya sebaya dia. but, kenapa Geoffrey? tak ada nama Korea ke, sayang? ”
Jungkook menyeringai suka. Memang tidak dinafikan Geoffrey adalah satu nama yang indah disebut.
Namun pada Jungkook, tidak berbunyi Korea langsung!
Jihyo menjeling Jungkook tajam apabila pilihan namanya seolah olah diejek.
“ sebab ayah Geoffrey bukan orang Korea. dia bukan anak awak ”
Balas Jihyo masih cuba menafikan.Jungkook menggelenh beberapa kali kepalanya. Sia sia lah dia menjadi general kalau memakan penipuan Jihyo itu.
“ awak taklah benci saya sangatkan? ”
Jungkook tersengih lagi. Dahi Jihyo berkerut bingung.“ apa maksud awak? ”
“ kalau awak benci saya sangat, budak tu tak akan ada disini sekarang. dia malah hidup dengan mewah.
awak jaga anak kita dengan baik. im thankful for that. but im sorry too. saya tak ada dengan awak sepanjang ni.
saya tak dapat tengok dia membesar. tapi percayalah, im willing to give you second chance. berhenti dari The Ks ”
Jeon Jungkook kini kembali serius. Jihyo terdiam seketika sebelum tiba tiba,ibu muda itu menyeringai suka.
“ second chance? saya? awak sedar tak, awak yang patut minta peluang kedua dari saya? siapa yang tak mampu pertahankan cinta kita dulu?
siapa yang tak mampu nak jaga saya? siapa yang takut sangat dengan pandangan orang luar?
siapa yang buat saya fikir saya tak cukup bagus? siapa? saya tanya, Jeon Jungkook. siapa? awak, kan? ”
Jungkook bungkam.
Hatinya bagai digenggam dan dikoyak koyakkan apabila airmata Jihyo mengalir.
Selama 4 tahun, tidak dia sedar Jihyo sesakit itu. Tidak dia sedar dialah punca Jihyo begitu.
“ maafkan saya. saya sayang awak, sumpah saya— ”
“ action speaks louder than words. buktikan. bukannya dengan sumpah ”
Pintas Jihyo dingin.Sekali lagi Jungkook jatuh bungkam.
Jihyo tersenyum sinis walaupun sedang menangis.¤ ¤ ¤
“ colonel, kita menjangkakan lagi satu serangan dari The Ks di base kita. tapi taktahu bila dan bagaimana ”
Lapor seorang pegawai dibawah pangkat Jimin. Colonel kacak itu sekadar mengangguk faham.
Tangan digunakan untuk menongkat dagunya. Dia masih meniliti fail fail dihadapan nya.
Semuanya berkaitan The Ks. Sedang sebuk dia meneliti, seorang lagi askar masuk kepejabatnya.
Kening Jimin diangkat tanda menyoal.
“ Colonel, cik Alice, tunang Captain Jeon ada disini. dia kata dia nak jumpa tuan ”
“ call her in ”
Alice Su berjalan masuk kedalam pejabat Jimin dengan wajah yang sukar ditafsir.
“ Alice? ”
“ oppa. mana Jungkook? seharian dia tak angkat call saya ”
Soal Alice tidak berbasa basi.Jimin menelan payah liurnya. Dia tahu kemana Jungkook dan dia tahu urusan apa yang sedang rakan karibnya itu selesaikan.
“ your sister ”
Mendengarkan jawapan ringkas itu, serta merta angin Alice berubah. Benci.
Dia mula bencikan Jihyo keranaa menjadi pengkhianat.
—TO BE CONTINUED—
sorry for the delay, loves. please enjoy this one! ;)
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin