10, uncapable° ° °
“ balik dengan saya ya, ahjussi?”
Jihyo cuba memujuk.“ tak boleh. kerja saya masih belum selesai. awak baliklah dengan General Jay. saya akan balik lagi 2 minggu ”
“ 2 minggu?! lama tu! awak kata seminggu aje! ”
Protes Jihyo tidak berpuas hati.Tubuhnya dipeluk dan bibirnya dijuihkan kehadapan.
Jungkook mengeluh perlahan. Dia yang tadinya sedang baring perlahan lahan bangun.
“ kalau awak balik dengan General Jay esok— awak boleh mintak apa apa aje dari saya dan saya akan bagi ”
Tanpa berfikir panjang, Jungkook membuat perjanjian.Sebelah kening Jihyo terangkat mendengara tawaran itu.
“ betul ni? ”
“ betul ”
“ even kalau saya mintak ahjussi jadi boyfriend saya pun ahjussi akan buat? kan? kan? ”
Soal Jihyo teruja.Lidah Jungkook kelu buat seketika. Ya, dia yang sebuat apa sahaja jadi dia perlu iyakan.
“ ya, budak—”
“ yay—!”
“ jadi awak akan balik esok dan tinggal dengan General Jay sampai ayah awak balik ”
Kata kata Jungkook kali ini lebih tegas.Jihyo mengangguk setuju.
“ tapi—”
“ Captain! kita dikesan musuh! danger ahead! ”
Amaran cemas seseorang jelas kedengaran.Wajah Jungkook berubah tegang.
“ awak tunggu dalam ni. jangan keluar! awak faham tak?! ”
Jungkook memberi arahan sambil itu tangan nya mencapai sepucuk pistol.“ awak masih cerdera! ”
Larang Jihyo memegang kemas lengan kanan Jungkook apabila General kacak itu bertindak mahu meninggalkan khemah.“ awak tak dengar ke diluar tu dah macam apa?! saya okay— lepas! ”
Dan dengan itu, Jungkook terus keluar dari khemah.
Jihyo menggigit bibir menahan rasa risaunya.
Bang! Bang! Bang!
Jihyo menutup rapat kedua telinganya apabila dia tidak henti henti mendengar bunyi tembakan, jeritan dan erengan kesakitan.
Yang Jihyo doakan saat itu hanyalah untuk Jungkook dan yang lain selamat.
“ boss! dalam tu macam ada orang lagi! jadikan dia tebusan! ”
Mata Jihyo terbuka luas saat khemah yang dia duduki diselak. Dua orang lelaki bertatu menariknya keluar.
“ uncle Jeon!! ”
Jerit Jihyo lantang sehingga salah seorang lelaki bertatu itu terpaksa menutup mulutnya.“ lepaskan dialah, sial!! ”
Jungkook yang sedang melutut kerana ditahan musuh menjerit bengang.Rasa bersalah, marah, bengang dan semuanya hadir dalam diri general kacak itu apabila melihat gadisnya menangis dan dijadikan tebusan.
“ askar tak guna macam kau orang nilah punca budak perempuan ni ditahan! sebuk sangat nak masuk campur urusan kami! ”
“ hey bodoh! urusan kau ni urusan yang salah! menculik dan menjual organ budak, fikir baik ke sial?! ”
Balas Jimin geram.Dia juga tidak mampu berbuat apa apa memandangkan mereka sekarang ditahan musuh.
“ oh ya? sekarang, aku akan tunjukkan dekat korang, apa yang aku buat pada remaja sebelum aku jual organ mereka—”
Lelaki bertatu itu tersengih sinis. Dia berjalan mendekati Jihyo lalu tangan nya lancar menyentuh wajah cantik Jiihyo.
“ jangan sentuh dia—! ”
Jungkook cuba bergelut untuk lepaskan diri namun tidak berjaya.Sebaliknya lelaki yang menahan nya menendang kasar abdomen Jungkook yang memang sudah tercedera.
Jihyo sudah mula menangis apabila lelaki bertatu itu bertindak menyentuh tubuhnya pula.
“ uncle Jeon— hiks—”
“ Jihyo— im sorry— i am really sorry that I ain't capable to protect you ”
—TO BE CONTINUED—
see you next time.SNEAK PEEK
“ uncle Jeon!”
Jerit Jihyo dalam tangisan saat lelaki bertatu itu bertindak mengoyakkan bahagian atas bajunya.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin