09, he's okay€ ¥ €
“ Jihyo! bangun! awak nak ikut saya tak ni? ”
Hoseok selembut mungkin mengejut Jihyo dari tidurnya.Oh, ini adalah hari ke4 dia menjaga gadis kecil itu.
“ nak ikut pergi mana? ”
“ ahjussi Jeon dan team dia cerdera jadi team saya dan captain saya perlu pergi tolong dia—”
“ cerdera?! cepatlah! jom! ”
Jihyo segera bangkit dari pembaringan nya.Dia menarik tangan Hoseok. Sambil itu tangan kirinya mencapai cardigan hitam kerana dia memakai baju lengan pendek.
Hoseok sedikit terkejut tetapi nasib baik dia adalah seorang askar jadi untuk mengikut langkah Jihyo yang laju itu tidaklah terlalu sukar.
“ slow down! nanti kita pula yang cerdera sebab awak! ”
“ oh maaf maaf! okay jom ahjussi!”
“ ya ya! ”
° ° °
“ tu, Captain Jeon ”
Jari telunjuk Hoseok ditunding kearah Jungkook.Jihyo yang tadinya tersenyum kerana gembira dapat bertemu Jungkook kaku buat seketika.
Luruh hatinya melihat tangan kanan Jungkook berbalut. Abdomen Jungkook juga ada kesan darah.
“ dia kenapa? ”
Soal Jihyo perlahan. Hoseok tersenyum.“ itulah Major General Jeon. dia tercedera sebab nak selamatkan team dia. mereka dikesan musuh.
captain Jeon ambil keputusan untuk jadi pelindung mereka. dia berani kan? sebab tulah dia askar yang kami semua hormat ”
Jihyo menyeka kasar airmata nya yang mengalir kerana rasa sebak. Sehebat itu Jeon Jungkook rupanya.
“ pergilah pada dia, Jihyo Su ”
“ ah nae ”
Jihyo berlari anak kearah Jungkook yang sedang baring diatas bangku panjang.
Suasana hutan yang sejuk itu membuatkan Jungkook jelas kelihatan menggigil sedikit.
Mata cantik lelaki kacak itu pula tidak kelihatan kerana kelopak matanya sedang terpejam.
“ uncke Jeon ”
Jihyo memanggil perlahan. Jemarinya menyentuh lembut lengan Jungkook yang berbalut.Wajah general kacak itu sedikit berkerut menahan sakit menyebabkan Jihyo menarik semula tangan nya.
“ maaf. bukalah mata tu. saya ada disini, ahjussi ”
Dengan wajah sedikit bingung, Jungkook hanya memerhati Jihyo tanpa berkata apa apa.
“ saya dah mati ke apa sampai saya boleh mimpi awak ni? ”
Gerutu Jungkook.Jihyo mengekeh perlahan.
“ awak cerdera ajelah, uncle. saya memang disini ”
Jihyo tersenyum manis.“ oh, awak disini ”
1..
2..
3..
“ wait— what the fuck?! why are you here?! awak tahu tak sini tak selamat, sini bahaya, nanti— ”
Chupp!
Jungkook menggigit bibirnya apabila secara tiba tiba Jihyo mencium dahinya.
“ jangan bebel, ahjussi. saya dah ada dekat sini pun jadi kita tak boleh nak buat apa apa.
lagipun bersyukur lah. saya datang sini sebab saya risaukan boyfriend saya tahu? ”
Jihyo tersengih suka. Jungkook mengeluh perlahan. Batang hidung nya diurut perlahan.
Sakit kepala.
“ Jihyo Su, you're really something ”
Bibir Jungkook perlahan lahan mengukir senyuman samar.Tangannya yang tidak tercedera digunakan untuk menarik Jihyo agar gadis kecil itu duduk disebelahnya.
“ awak okay? ”
Soal Jihyo setelah agak lama mereka berdua berdiam diri.“ saya okay—”
“ tapi macam teruk aje ”
Bibir Jihyo dijuihkan kehadapan. Jungkook sekali lagi tersenyum.Dia mengusap perlahan rambut Jihyo sebelum tangan nya direhatkan diatas peha gadis cantik itu.
Jihyo dibuat terdiam tidak terkutik sebelum dia memegang tangan Jungkook.
“ saya okay. saya masih bernyawa kan ni? saya masih ada dengan awak sekarang. jadi saya okay ”
—TO BE CONTINUED—
see you next time, love.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin