38, make things right
• • •Jihyo yang lengkap berpakaian serba hitam persis seperti seorang asasin berdiri dihadapan markas The Ks. Rambut panjangnya diikat tinggi ekor kuda satu.
Dipoket kiri dan kanannya terdapat dua buah pistol. Tersembunyi kemas dalam kasut but nya pula pisau yang sangat tajam.
Dia kesitu berseorangan. Geoffrey dibawah jagaan Jungkook. Jihyo beritahu Jungkook yang dia mahu ke spa tetapi disitu dia sekarang.
Dia bakal mengakhiri segalanya bersama The Ks. Setelah mendengar penjelasan Jungkook, Jihyo sedar yang selama ini Taehyung hanya berbohong.
Jungkook dan ayahnya tidak pernah mengkhianati Taehyung.
" baiklah. I've learned how to defend myself for four years. this should he a piece of cake "
Jihyo bermonolog sendiri.Memberi kata kata semangat pada diri sendiri agar dapat mengurangkan gusar dihatinya. Namun semuanya gagal begitu sahaja.
Yalah, seorang perempuan sepertinya, mahu menyerang markas the Ks yang penuh dengan tentera lelaki yang hebat hebat semuanya.
Jihyo menarik nafas dalam dalam sebelum akhirnya memanjat tembok yang memisahkan dia dan markas the Ks.
• • •
Geoffrey menendang bola masuk kedalam gol. Hanley yang berdiri sebagai penjaga gol tidak sempat menangkap bola tendangan Geoffrey itu.
Jungkook yang hanya duduk memerhati terkadang tersengih. Anaknya itu benar benar berbakat. Dan dia bangga.
Namun ada sesuatu yang mengganggu ketenangan Jungkook. Dan general kacak itu sedar Geoffrey juga kelihatan terganggu.
Muka polos kecil itu sedari tadi berkerut.
" Geoffrey "
Panggil Jungkook setelah kaca mata hitamnya dibuka. Tangan nya digerakkan mengisyaratkan agar Geoffrey datang kepadanya." ya, uncle? "
Soal Geoffrey sopan. Jungkook menyerabutkan helaian rambut Geoffrey." call me daddy if you dont mind. i would like to be your dad, little one "
Ungkap Jungkook lebih kepada satu arahan.Geoffrey sekadar menggangguk faham.
" kenapa dari tadi muka Geof berkerut aje ni? ada apa apa ke? "
Soal Jungkook prihatin. Perlahan anak kecil itu mengangguk." Geoffrey rasa ada sesuatu yang tak kena... dengan mama. Geoffrey rasa mama dalam bahaya "
Ungkap Geoffrey polos.Jungkook terdiam. Ya, itu juga apa yang dia rasakan dari tadi. Dari tadi hatinga risau melihat pemergian Jihyo yang katanya hendak ke spa.
" daddy pun risaukan mama. Hanley! "
Panggilan Jungkook itu menyebabkan Hanley bergegas kearah dua beranak itu." tolong periksa semua spa di Seoul dan cari nama Jihyo salam senarai tempahan pelanggan mereka. semua ya? saya rasa ada yang tak kena. please hurry Hanley "
Arah Jungkook semakin gusar.Pantas Hanley menurut arahan. Jungkook pula kembali fokus memandang Geoffrey yang sedang duduk diatas ribanya.
Wajah polos itu masih berkerut risau.
" Geoffrey, mama akan okay. mama ada di spa aje tu. Tapi kalau tak ada, daddy akan cari mama. okay? "
Jungkook menghulurkan jari kelingking nya kepada Geoffrey.Pinky Promise.
Geoffrey tersenyum kecil. Dia percayakan Jungkook. Dia dapat rasakan yang Jungkook itu memang ayah kandungnya walaupun Jihyo takmahu mengaku.
" please be safe.. jihyo "
Desis hati Jungkook. Dia berharap semuanya akan baik baik sahaja.—TO BE CONTINUED—
see you next time, loveshai semua! kita dah nak sampai ke penghujung CJL s1 ! ❤️ tinggal lagi 2 episode saja lagi so stay tune, teruskan vote dan comment ya! ❤️
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin