34, the truth untold
¤ ¤ ¤“ ada apa nak jumpa saya? ”
Soal Jungkook setelah secawan kopi dia letak diatas meja diantara dia dan Alice.“ salah ke saya nak jumpa bakal suami sendiri? ”
Soalan dibalas soalan.Jungkook mengeluh perlahan.
“ saya tanyakan, kenapa? ”
“ no. biar saya yang tanya. kenapa awak jumpa Jihyo? dia tu pengkhianat. takkan awak taktahu tu?
dulu saya cakap, awak langsung tak nak percaya. sekarang, bila keadaan dah bertukar lebih teruk, pun awak masih tak percaya ke?
semua orang nampak, Jeon. awak sendiri nampak. sekarang awak tunggu apa lagi? pergilah tangkap dia! ”
Selesai menyuarakan rasa tidak puas hatinya, air yang dibuat oleh Jungkook itu terus Alice capai lalu diteguk pantas.
Jungkook mengalihkan pandangan nya dari terus menatap wajah cantik Alice Su.
Sakit telinganya apabila dibebel sebegitu. Panjang! Bingit!
“ this is why I like Jihyo Su way better. at least that little prick tak membebel macam kakak dia ”
Gumam Jungkook perlahan.Alice yang terdengar hujung hujung ayat general kacak itu mengangkat sebelah keningnya.
“ apa awak cakap, jeon?! ”
“ tak ada apa, sayang ”
Perkataan sayang yang dilontarkan oleh Jungkook itu ditekankan dalam nada perlian.Alice berdecit tanda tidak puas hati.
“ dan untuk menjawab semua bebelan awak tadi— nope. saya takkan tangkap Jihyo Su ”
Tenang Jungkook berkata kata.Kedua mata Alice terbuka luas.
“ gila! kenapa pula?! dia tu pengkhianat—! ”“ can you stop calling her that way?! Alice, dia adik awak! mesti dia ada sebab sendiri kenapa dia boleh terpengaruh dengan The Ks! come on, Alice!
awak tu doktor! pelajaran tinggi melangit tapi kenapa sekarang awak bodoh sangat ni?! ”
Nada suara Jungkook meningkat.Dia betul betul marah sekarang. Yalah, gadis kesayangan nya dipanggil pengkhianat.
“ Jeon, saya buat semua ni untuk kebaikan awak, kebaikan The Eagles, kebaikan negara kita! lagipun, kenapa susah sangat?!
siapa Jihyo pada awak?! siapa tunang awak sekarang ni?! saya atau Jihyo?! ”
Alice bangkit dari duduknya.Suaranya kini sama tinggi dan sama kuat seperti suara Jungkook tadi. Dia juga, sudah hilang sabar.
“ awak nak tahu sangat kan?! baiklah! saya taknak kahwin dengan awak sebab Jihyo! saya tak cintakan awak, sebab Jihyo! semuanya sebab dia!
adik awak, Jihyo Su, dah curi hati saya, Alice. tolonglah. saya sayangkan dia dan bukannya awak. kenapa awak buat saya macam ni, Alice?
saya tahu yang awak tahu dari awal lagi saya sayang Jihyo. kenapa? awak sedar tak, apa yang awak buat selama ni, dah buat Jihyo bencikan saya? ”
Suara Jungkook mengendur. Dia marah tetapi dalam masa yang sama dia sedih dan terasa lemah.
Kerana selama bertahun ini, walau sekuat mana pun seorang Major General Jeon, dalam tidak tahu, dia dijerat oleh Alice Su, seorang gadis.
Anak rakan karibnya sendiri. Ya, ada sesuatu yang menghalang Jungkook selama ini untuk mencintai Jihyo.
Dan tanpa mereka ketahui, Jihyo telah terdengar segala luahan Jungkook itu. Dari awal, sehingga habis.
—TO BE CONTINUED—
hai! XDhehe as you can see, yes, alice is not an ordinary character. agak agak apa yg alice buat selama ni? agak agak apa yg dia ugut pada JK? hehehe wait n see!
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin