❦ 29

1.8K 304 63
                                    


29,  the wedding

29,  the wedding

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

° ° °

|| 1 months passed by..

major general Jeon, you're ready ”

Jeon Jungkook membuka kelopak matanya. Penampilan nya dari atas hingga bawah ditatap kosong.

Dia sekarang sedang memakai uniform general nya.

Namun uniform itu adalah uniform rasmi untuk seorang general yang bakal berkahwin.

“ majlis akan bermula lagi 10 minit ”
Tambah Jimin lagi apabila Jungkook kekal diam.

“ aku taknak kahwin, Jimin. aku taknak kahwin dengan Alice ”
Ungkap Jungkook perlahan.

Jimin mengekeh sinis.

“ kenapa? she's nice, beautiful, sexy and caring. what more do you want, major general Jeon? ”

Soal Jimin dengan sebelah kening yang diangkat angkat, sengaja memprovok Jungkook.

General kacak itu merengus perlahan. Dia yakin Jimin tahu apa kemahuan nya.

“ kau tahu aku mahukan siapa, Colonel Park. don't ask ”
Balas Jungkook tertahan.

Sengihan sinis Jimin melebar.

“ kau kata dia mungkin sedang melakukan pengkhianatan keatas kita. kau seorang general.

kau akan kahwin dengan pengkhianat? Jungkook, think. kita dah jumpa banyak bukti tentang Jihyo.

she changed. she's not our sweet babygirl anymore. she's something else. please, Alice is the best for now ”

Jimin akhirnya berhenti berbicara. Bukan niatnya mahu memburukkan Jihyo.

Tetapi itu fakta. Sudah sebulan Jimin dan orangnya mencari maklumat tentang Jihyo Su.

Jihyo Su yang telah berubah. Dan apa yang mereka dapati semuanya seakan akan bercelaru.

mereka yakin Jihyo Su punya agenda tersendiri.

Jungkook mengeluh perlahan. Dia kemudiannya menanggalkan dua butang teratas bajunya.

“ Jimin, aku nak batalkan perkahwinan ni. aku sayang Jihyo walau apa pun.

ya, kita ada sedikit bukti. tapi selagi tak ada sesiapa yang dapat buktikan dia betul betul bersalah,

I will choose her over and over again. not even the perfect alice could compete my Jihyo Su ”

Jungkook kemudiannya sudah mula mengatur langkah. Ya, dia akan lari. Dia tidak mahu berkahwin.

Tidak dengan perempuan yang Jungkook tidak cintai walaupun sedikit.

guards ”
Jimin bersuara. Beberapa orang askar kemudiannya kelihatan menghalang laluan Jungkook.

im sorry, captain Jeon. i need to stop you. you shall marry Alice Su ”
Ungkap Jimin tegas.

° ° °

“ Jaehyun, awak dan Taehyung duduk disana. saya perlu berdiri disebelah Alice bila majlis bermula ”

Jihyo memberi arahan. Dia yang kini bergaun putih pendek terlihat sungguh menawan.

Taehyung sekadar berdehem sebelum berjalan kearah kerusi untuk tetamu yang hadir pada hari perkahwinan Jungkook dan Alice itu.

Jaehyun tersenyum kecil kearah Jihyo.

“ dia akan kahwin dengan kakak awak, Jihyo. awak taknak halang semua ni, sayang? ”
Soal Jaehyun berhati hati.

Jihyo tersenyum lebar sebelum kepalanya digelengkan.

“ awak tak kisah? ayah kepada anak awak akan kahwin dengan perempuan lain. dan perempuan tu kakak awak ”

Jaehyun menambah lagi. Jihyo terdiam buat seketika.

“ Geoffrey tak ada ayah ”
Balas Jihyo ringkas. Wajah anak lelakinya singgah dikotak fikiran.

Geoffrey Jeon.

Anak lelaki Jungkook dan Jihyo. Ya, 4 tahun lepas, gadis cantik itu mengandungkan anak Jeon Jungkook.

Jaehyun mengeluh perlahan. Dia akhirnya mengalah.

“ baiklah ”
Jaehyun mula melangkah kearah Taehyung.

Jihyo tersenyum hambar.

“ diumumkan ketibaan pengantin lelaki dan pengantin perempuan”
Mendengarkan itu, Jihyo segera berlari anak kearah kakaknya.

Alice sudah berdiri dihadapan paderi dengan memakai gaun labuh putih. Kakaknya itu kelihatan sungguh menawan.

Mata Jihyo kemudiannya terarah kepada Jungkook yang kini melangkah kearah mereka.

Kacak. Lelaki idaman nya itu kelihatan sungguh kacak.


— TO BE CONTINUED —
see you next time, loves.

[C] CAPTAIN JEON's LOVEWhere stories live. Discover now