08, leaving her€ ¥ €
“ boleh saya ikut, ahjussi? ”
Soal Jihyo cuba mengejar Jungkook.General kacak itu sedang sebuk kehulur kehilir menyiapkan barang barang yang diperlukan.
Diperlukan untuk berperang.
“ no! listen here kid, saya dan team saya kena ke hutan yang bahaya untuk tangkap sekumpulan penjenayah.
Sebahaya bahaya hutan tebal tu, bahaya lagi penjenayah penjenayah tu. maknanya, dua bahaya.
so no. you'll stay here with Colonel Jay. tak ada bantahan, dah tepi ”
Selesai membebel, Jungkook dengan mudah menolak tubuh genit Jihyo agara gadis itu tidak menghalang laluan nya.
“ ahjussi! janganlah! saya nak ikut juga! kalau ada yang tercedera, saya boleh tolong! ”
Jihyo cuba memujuk.Namun sekali lagi Jihyo diabaikan oleh Jungkook. Bibirnya dijuihkan kehadapan tanda protes.
“ hahahaha—!”
Suara seseorang ketawa itu membuatkan Jihyo menoleh.“ awak tak akan dapat pujuk Captain Jeon, budak. mari sini ”
Lelaki kacak yang mempunyai wajah ceria dan terang bak matahari itu menghulurkan tangan nya.Wajah Jihyo sedikit berkerut.
“ ahjussi ni siapa pula? ”
Soal Jihyo polos.“ your hope— ops. I'm colonel Jay. Captain Jeon arahkan saya untuk jaga seorang budak perempuan nakal dan saya rasa itu awak? ”
Wajah Jihyo semakin berkerut mendengar kata kata Hoseok menyebabkan tawa lelaki itu pecah.
“ maafkan saya tapi serius, itu apa yang captain cakap. gadis kecil yang nakal dan suka mengusik ”
“ yah ahjussi! diamlah! ”
Jungkook tersenyum kecil. Rasa tertekan nya seakan akan berkurang melihat Jihyo yang sedang bergaduh mulut dengan Hoseok.
Jungkook kemudian mengeluh perlahan. Entah kenapa berat hatinya mahu meninggalkan jihyo.
Bukan sehari dua tetapi seminggu.
° ° °
“ saya bosanla duduk dengan ahjussi ni. bila uncle Jeon saya akan balik? ”
Jihyo mengeluh perlahan.Hoseok yang tadinya sedang menjamah makanan terhenti. Dia melirik kearah Jihyo.
Gadis cantik itu kini sedang duduk diatas kerusi kerja. Kedua kaki panjangnya pula diletakkan diatas meja kerja Jungkook.
“ turunkan kaki awak, Jihyo Su. nanti Captain Jeon marah baru tahu ”
Nasihat Hoseok.Jihyo berdecit perlahan.
“ saya dah banyak kali buat macam ni. uncle Jeon membebel dan lepas tu dia biarkan aje ”
Balas Jihyo bersahaja.Sebelah kening Hoseok terangkat.
“ awak tipu ya, budak? Major General Jeon is a neat freak. he doesn't like someone touching his things. inikan pula sentuh dengan kaki ”
Jihyo kekal diam. Dalam diam dia menjeling Hoseok kerana sambung membebel.
“ askar memang suka membebel ya? ahjussi dan Jungkook sama aje ”
Kata Jihyo setelah Hoseok berhenti membebel.“ oh ya, awak tak jawab soalan saya lagi, ahjussi. ”
“ hm? ”
“ bila ahjussi saya akan balik? ”
Soalan nya tadi diulang.“ Jihyo Su, dia baru pergi tak sampai dua jam lebih ”
Hoseok mengurut batang hidungnya.Dia baru menjaga Jihyo selama dua jam, tetapi dia sudah pening. Macam mana lah Jungkook tahan dengan Jihyo yang nakal itu ya?
—TO BE CONTINUED—
see you next time.random update, please enjoy ❤️
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin