28, love or country?° ° °
“ jadi kenapa awak curi pendrive tu? dan dimana ia sekarang, Jihyo Su? ”
Jungkook menyoal.Susana diantara mereka berdua jelas begitu tegang sekali.
“ saya cuma curious. jangan risau, saya akan pulangkan balik nanti— ”
“ bullshit. pulangkan sekarang. memang awak anak Leng Su, ketua saya, ketua Eagles tapi awak bukan askar negara.
awak tak layak, budak. maklumat dalam pendrive tu rahsia. tolong, pulangkan balik atau— ”
Jungkook terhenti. Bukan dia tidak tahu apa yang perlu dia lakukan kepada Jihyo.
Tetapi mungkin ada sedikit rasa tidak sanggup memandangkan dia masih menyayangi Jihyo.
“ atau apa, captain? apa apa pun yang awak akan katakan, saya tahu awak tak akan lakukan.
dan awak pun tahu awak tak akan mampu untuk lakukan apa apa yang tak elok pada saya. We all know ”
Jihyo sedaya upaya menahan bibirnya dari tersenyuk kemenangan. Dia fikir dia dapat mengawal Jungkook.
Dan sangkaan nya itu seolah olah benar apabila Jungkook kekal diam.
“ jangan risau, saya akan pulangkan. tapi bukan sekarang ”
Tambah Jihyo lagi.Dia menolak tubuh Jungkook jauh darinya. Gadis cantik itu mula melangkah pergi.
Namun langkah Jihyo terhenti apabila Jungkook menuturkan sesuatu.
“ dengar sini, im a soldier. saya bersumpah untuk lindungi negara saya.
jadi— kalau saya perlu pilih, saya akan pilih negara, eagles and my position as their leader.
I will never ever once, choose you, my love. sebab saya dah bersumpah. ya, mungkin betul.
saya tak sanggup tapi askar saya sanggup. dan orang yang salah memang akan dihukum, Jihyo Su ”
Setelah menuturkan hujahan tulus itu, Jungkook terus meninggalkan kediaman mewah Su.
Jihyo jatuh terduduk diatas lantai.
“ apa yang kau dah buat ni, Jihyo? berbaloi ke semua ni? apa akan jadi pada appa? omma? Alice? ”
Jihyo menyoal diri sendiri. Terbit sedikit rasa penyesalan sebelum rasa rasa itu dihilangkan sekali lagi.
Kerana hadirnya semula kata kata dusta Kim Taehyung.
° ° °
Bamm!
Mata Jimin terpejam rapat. Tangan nya memegang dada. Terkejut.
“ major general Jeon, at least knock or be gentle with the damn door ”
Gerutu Jimin tidak puas hati.Pandangan nya dialihkan kearah Jungkook yang baru masuk kepejabat.
Jimin kemudiannya mencarut perlahan apabila dia jelas terlihat wajah tegang Jungkook.
Berkemungkinan besar Jimin akan mendapat tempiasnya.
“ captain, is there something wrong? ”
Jimin menyoal teragak agak. Liurnya ditelan payah.“ siasat Jihyo Su. semua pasal dia. jangan terlepas satu pun. dia bekerja dengan siapa, apa dia buat selama 4 tahun lepas dan semuanya ”
Arahan Jungkook itu adalah satu arahan yang tidak Jimin jangka akan dia terima.
Jihyo Su? Ada apa dengan gadis itu?
“ captain, perhaps you said the wrong name? siapa sebenarnya— ”
“ tak, colonel Park, memang Jihyo Su. check on her. she's— change ”
Pintas Jungkook sebelum dia merengus perlahan.Jimin terlihat kurang setuju tetapi itu adalah satu arahan dari Jeon Jungkook. Tidak mungkin dia akan menidakkan.
“ on work, major general Jeon ”
Setelah memberi tabik hormat, jimin melangkah pergi.Tinggal lah Jungkook seorang dengan perasaan berbelah bahagi.
“ Just what are you up to.. Jihyo Su..? ”
—TO BE CONTINUED—
see you next time, love.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfic" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin