11, protecting her° ° °
“ uncle Jeon!”
Jerit Jihyo dalam tangisan saat lelaki bertatu itu bertindak mengoyakkan bahagian atas bajunya.Menyebabkan bahu dan collarbone Jihyo terdedah.
“ tolong— aku merayu. apa aje tapi kau jangan sentuh budak perempuan tu.
tolong—”
Ungkap Jungkook sehabis kuat.Sakit di abdomen nya betul betul menghalang dia dari bertindak.
Sebelah kening lelaki bertatu itu terangkat. Terkejut mungkin. Kerana dia kenal siapa Major General Jeon itu.
“ wah? aku tak salah dengarkan? The great Captain Jeon is now begging to me, really? ”
Lelaki bertatu itu tersengih sinis.Puas rasanya melihat Jungkook tidak berdaya melakukan apa apa kerana keadaan General kacak itu yang tercedera.
“ siapa kau pada dia, budak? ”
Lelaki bertatu itu menyoal Jihyo. Bukannya menjawab tetapi Jihyo terus menangis.Kerana dia takut. Dia tidak pernah disentuh mana mana lelaki tetapi sekarang, lelaki jahat pula yang menyentuhnya.
“ jangan sentuh dia— jebal ”
Tambah Jungkook lagi sebelum rahangnya dikerjapkan beberapa kali.Sakit hatinya saat ini tuhan sahaja yang tahu. Dan Jungkook bersumpah, kalau lelaki itu bertindak menyentuh Jihyo lagi,
Mungkin dia akan membunuh lelaki itu disitu juga.
“ relax jeon. aku sentuh sikit aje—”
Bang! Bang!
“ angkat tangan anda! anda semua telah dikepung! menyerah atau kami tembak! ”
Arahan seseorang bergema disekitar kawasan itu.Jungkook mendongak keatas. 3 buah helikopter sekarang berada diatas mereka.
Dan pada ketiga tiga helikopter itu sudah tersedia askar yang memegang sniper.
“ Ken, menyerah. kau dalam bahaya sekarang, pembunuh ”
Dengan baki tenaga yang ada, Jungkook meloloskan dirinya.Askar yang lain bertindak seperti Jungkook.
Tanpa berlengah, Jungkook mencapai pistol yang terdekat lalu dihalakan kearah Ken yang kini sedang cemas.
“ aku cakap sekali aje, jauh dari budak perempuan tu. angkat tangan dan melutut. atau aku tembak ”
Arah Jungkook tegas.Jihyo yang masih menangis dipandang sayu. Makin meningkatlah amarah Jungkook.
Mahu tidak mahu, Ken mengikut arahan Jungkook. Well, dia masih sayangkan nyawa nya.
“ Jimin, tangkap lelaki tak guna tu ”
“ yes, captain ”
Jungkook kemudian menyimpan pistolnya lalu dia bergegas kearah Jihyo.
Jaket uniform askarnya ditanggalkan lalu dipakaikan ke tubuh genit Jihyo.
Gadis cantik itu terus memeluk leher Jungkook. Wajahnya juga disembamkan didada Jungkook.
“ shh— Jihyo-ah, stop crying. you're safe now. im sorry that he touched you. im sorry. jangan menangis dah ”
Jungkook membisikkan kata kata pujukan sambil itu jemarinya menyisir helaian rambut panjang Jihyo.
“ jom, saya bawak awak balik? ”
Tanpa menunggu kata balas, tangan kiri Jungkook memegang belakang lutut Jihyo manakala tangan kanan nya memegang belakang tubuh gadis itu.
Walaupun abdomen nya masih sakit, Jungkook berjaya mengangkat Jihyo.
“ letak saya, ahjussi. perut awak—”
“ you are way more important than my damn abdomen so shut up ”
Pintas Jungkook tegas.Jihyo akhirnya kekal diam. Wajahnya disorokkan pada batang leher Jungkook.
Selamat. Setiap kali berada berdekatan Jungkook, rasa selemat lah yang Jihyo rasakan.
—TO BE CONTINUED—
see you next time, loves
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin