12, teach me° ° °
“ dia okay, ahjussi? ”
Soal Jihyo perlahan. Jemarinya sebuk memainkan hujung skirt pendek yang dipakai.“ dia macam tu lah. luka dibahagian abdomen dia makin teruk. lengan dia pun cerdera ”
“ dia akan okay? ”
Soal Jihyo lagi. Kali ini wajahnya diangkat bagi membalas pandangan Jimin.Perlahan askar kacak itu mengangguk.
“ ya, dia akan okay. awak tu. pergi lah suruh jururawat periksa juga. dia risaukan awak ”
Balas Jimin sambil dia duduk bersebelahan jihyo.Gadis cantik itu dari tadi tidak banyak berbicara kerana masih terkejut dengan apa yang terjadi.
Jimin mengeluh panjang sebelum dia mencapai tangan Jihyo lalu diusap perlahan.
“ awak janganlah macam ni. Captain Jeon dah lali dengan benda benda macam ni. ni bukan kali pertama dia tercedera, tahu?”
“ iya—?! ”
“ ya. kami askar, Jihyo Su. this is most of the things we swore to. selagi kami tak mati lah, kami akan terus macam ni. this is our passion ”
Jimin tersenyum kecil bagi meyakinkan lagi kata katanya itu.
Jihyo terdiam buat seketika sebelum tangan nya ditarik dari terus dipegang Jimin lalu kepalanya mendarat elok diatas bahu askar kacak itu.
Jimin sekadar membiarkan. Puncak kepala Jihyo diusap.
“ dia akan okay. kalau dia tak okay pun, dia buat semua ni untuk kita, untuk saya, untuk awak dan untuk negara dia ”
° ° °
“ hai ahjussi ”
Jungkook membuka matanya apabila satu suara yang tidak asing baginya menegur.
“ you're late. i was hospitalised for 3 day and you just show up on day 3? ”
Seloroh Jungkook bersahaja.Jihyo menggigit bibir bawahnya perlahan.
“ saya ingat— uhm— lagi better kalau saya tak melawat awak. saya takut awak stress pula— ”
“ jadi selama ni awak fikir saya stress lah jaga awak? ”
Pintas Jungkook bersahaja.Jihyo terdiam tidak terkutik buat seketika.
“ maafkan saya. sebab saya, luka awak makin teruk. maaf sebab buat awak risau. saya betul betul minta maaf ”
Jihyo memohon maaf sekaligus mengubah topik. Jungkook mengeluh perlahan sebelum dia perlahan lauan bangkit dari pembaringan nya.
“ urgh—”
Sesekali Jungkook mengeluh kesakitan apabila luka pada abdomen nya terasa bagai dicucuk.Jihyo segera memaut lengan Jungkook laly membantu general kacak itu untuk duduk diatas katil.
“ awak okay? ”
Mengabaikan pemohonan maaf Jihyo, Jungkook menyoal pula.“ saya? saya okay aje. awak yang cerdera. saya tak ada apa apa melainkan uhm— ”
“ terkejut? ”
“ ya. terkejut, ahjussi ”
Jihyo tersenyum kecil kearah Jungkook yang dari tadi tidak henti memandangnya.“ sekarang awak nampakkan? selama 2 bulan awak tanya saya kenapa saya tak boleh terima awak— awak nampakkan sekarang? ”
“ nampak apa—? ”
“ sebab ni. ini sebab saya tak mampu menyayangi dan disayangi ”
Jungkook mengambil tangan kanan Jihyo lalu dibawa menyentuh abdomen nya.“ kalau saya mati nanti, awak macam mana? awak akan sedih kan? ”
Tambah Jungkook lagi.Pantas Jihyo menggeleng.
“ saya tahu awak kuat— ”
“ kalau satu hari nanti saya dah tak larat, dah tak kuat. macam mana pula? awak akan tetap— ”
“ teach me, uncle. teach me how to fight. so we can fight evil side by side. me and you, we both. together ”
Pintas Jihyo yakin.Kali ini giliran Jungkook pula terdiam tidak terkutik.
“ you— ”
“ major general jeon, teach me how to fight and I'd teach you how to love ”
— TO BE CONTINUED —
see you next time, loves.
YOU ARE READING
[C] CAPTAIN JEON's LOVE
Fanfiction" i can't even sleep properly at night. in this dangerous world, my only sweetdreams are you " " let me fight with you, captain " × × × A Jeon Jungkook Fanfiction. start: 27March19 end: 19February20 beautiful cover by @faaykirin