Kedengaran sayup sayup suara menerjah ketelinga helmi "Encik dah sedar..pandang saya encik..ikut gerakan cahaya ni" doktor singh bersuara.
**************************************
Helmi bangun dan melihat sekeliling. Helmi memandang whiteboard kecil yang menulis namanya.
"Hel..mi.." kepalanya terasa sakit.
Doktor menghampiri helmi. " hai encik helmi.."
"Nama saya helmi?"
"Ye nama awak helmi..awak memang tak ingat ape apa ke?"
Helmi menggeleng.
" saya rasa punca awak hilang ingatan disebabkan Antidepresan trisiklik yang ada dalam badan you.." doktor singh mencatat beberapa laporan.
"En helmi rehat dulu nanti saya akan datang balik"
Dahi helmi berkerut sambil melihat doktor berlalu pergi.
Hampir 3 jam helmi mundar mandir cuba mengingat kembali identiti dirinya. Namun tak berjaya. Membuat hatinya panas sehingga semua barang dilemparnya.
Doktor singh dan jururawat pantas berlari ke katil helmi dan memegang helmi yang meracau.
"Encik helmi sabar! Bawak de ke katil" helmi meronta ronta.
Doktor singh terpaksa menyuntuik ubat penenang pada helmi.
Helmi mula terasa lemah dan semakin lama matanya tertutup.Jururawat jururawat membetulkan badan helmi di katil sambil doktor singh mula mencatat kadar nadi dan denyutan jantung di screen monitor.
En andrea melihat keadaan yang kelam kabut sebentar tadi. Andrea bertanya kepada doktor singh " whats going on doktor.?"
"Oh mr andrea that my patient his had lost memory and his unstable right now.. he dont even know why his here."
"Ohh i feel bad for him..what his name?"
"His helmi.." jururawat lelaki mendekati doktor singh menandakan doktor singh harus beredar
"Excuse me mr andrea"
"Yeah2 thank you" balas andrea
Doktor singh berlalu pergi meninggalkan andrea. Andrea melihat ke arah katil helmi dengan dahinya berkerut memikirkan sesuatu.