Najia pantas mengemas barang-barangnya dan ingin berlari dengan laju sekali namun malang tangan helmi mencengkam pergelangan tangannya.
"Gia.." lembut suara helmi
"What's more?!" Suara najia ditekankan.
"Not this time.." helmi tersenyum sinis
Kaki Najia terasa kebas dan semakin lama Najia rasa seperti di awang awangan dan 3,2,1. Hilang daripada realiti.
××××××××××××××××××××××××××××××××
Najia yang sudah terbaring diangkat di letakkan ke katil king.
Helmi mengambil gari yang ada didalam briefcasenya dan digari tangan najia pada katil.
Helmi menempatkan diri disebelah Najia sambil matanya tak jemu merenung wajah Najia Laura.
Wajah yang dirindui setelah sekian lama.
Diusap lembut wajah putih mulus najia.
Jarinya mengusap dari dahi kemudian turun ke kening yang terbentuk cantik tanpa mengenakan sebarang eyebrow make up dan kemudian beralih ke mata dan akhir beralih ke bibir yang mengenakan lipstick merah gradient.
Cantik!.
Helmi mencium dahi Najia Laura. Lama. Hati terasa tenang bila berada disisi Najia seperti seluruh dunia milik dia.
Di dekatkan bibirnya ke telinga Najia "aku takkan pernah menjauh walau apa yang akan terjadi..sebab kau aku cinta."
Helmi meletakkan kepala Najia Laura diatas lengannya dan di peluk erat tubuh ramping Najia.
Helmi terbuai dengan keharuman bau rambut Najia Laura ikutkan nafsu ingin saja diratah tubuh Najia namun di tahan.
Dan memeluk erat tubuh Najia. Beberapa saat kemudian Helmi terbuai rasa hingga ke alam mimpi.
++++++++++++++++++++++++++++
Najia terjaga kepalanya berdenyut denyut.
Najia memusingkan kepalanya sedaya upaya dan melihat disebelahnya helmi yang nyenyak tidur, najia ingin berganjak namun badannya terlalu lemah.
Najia cuba mengangkat tangannya namun tak berdaya untuk bergerak. Hati meronta ingin bangun dan berlari.
Najia memandang helmi dalam keadaan separuh sedar dan perlahan lahan matanya tertutup kembali kerana badannya terlalu lemah untuk bangun.