10 MALAM
Helmi tiba dirumah najia laura. Helmi mengeluarkan Kunci pendua dan membuka pintu utama.
Paep melihat helmi memasuki pintu utama disapanya
"Welcome home mr. Helmi" dengan satu senyuman
"Thanks paep" jawab helmi
"Mana your mam?"
"Ada dibilik sedang berehat." Jawab paep
Helmi terus melangkah menaiki tangga menuju kebilik najia laura.
Helmi melihat tangga yang dinaikinya teringat pertama kali dia menjejaki kakinya disini.
FLASHBACK
Rantai besi ditarik bersamanya.kali pertama aku menjejakkan kakinya di ruang tamu rumah najia laura.
Cantik!. Elegant gaya rumah british modern. Lampu chandelier besar tergantung diruang tamu.
Dan saat itu aku melihat najia laura dengan gaun hitam violet yang menyerlahkan kulit putih gebunya. Saat itu aku sedar yang aku harus miliki dia.
Hati aku telah terkunci dengan nama najia laura.
Sewaktu ingin sahaja aku mencium najia laura. Bau wangian perfume dia buat hati ini berdegup kencang.
Melihat wajah dia membuatkan aku ingin memiliki dia sepenuhnya.
Apabila aku melintasi najia laura terasa dunia bergerak secara perlahan.
Andai dia mampu membaca isi hatiku, aku ingin dia tahu 'aku mencintai dia'
-END FLASHBACK-
Helmi sambung mendaki anak tangga nanun dibibirnya terukir satu senyuman.
Helmi memulas tombol pintu bilik Najia laura bau aroma mandian najia laura masih sebati diruang biliknya.