10.Bölüm (Düzenlendi)

8.8K 326 10
                                    

Jiyan Ağa'nın gözüne o gece uyku girmemişti. Oğluna çok kızgındı adamcağız, evet düşmanlıklarının sebebini bilmiyordu ancak düşman olduklarını biliyordu Fırat. Bunu bile bile o aileden birini nasıl severdi? Bu da yetmezmiş gibi bir de evlenmek istiyordu kızla. Fırat, kendisine durumu söylediğine göre kız da babası olacak o adama, ağa müsveddesi Berzan'a söylemişti demek ki. Bunları düşünmek, Jiyan Ağa'nın aklına geçmişi getirmişti..

***
Yıllar önce
Jiyan, henüz 20'sinde bir delikanlıydı. Deniz mavisi gözleri, kavisli kapkara kaşları, belirgin yüz hatlarıyla kızların gözdesiydi Diyarbakır'da. Ancak hiçbir kız Jiyan'ın umrunda değildi; Delal müstesna.. Delal, amcasının kızıydı, kendisinden 2 ya da 3 yaş küçüktü sadece. Amcasıyla birbirlerine sürekli gidip geldiklerinden, Delal'i oldukça sık görüyordu. Ah Delal, güzeller güzeli Delal... Yakmıştı Jiyan'ın kalbini. O yemyeşil gözleri, insanı büyülüyordu. Güzelliğiyle, endamıyla herkesi kendine aşık edebilecek bir kızdı. Onu tanıyan ailelerin oğulları ona aşıktı ve herkes Delal'i ailesine gelin almak istiyordu. Bir kızı bin kişi ister bir kiş alırdı değil mi? Evet öyleydi. Delal'in gönlü birini seçmişti zaten. Amcasının oğlu Jiyan'ı... Ancak kendisinden birkaç yaş küçük ve de amcasının oğlu olduğundan hislerini saklamayı seçmişti. Jiyan ise, duygularını saklamak istemiyordu. En kısa zamanda amcasına ve ailesine durumu izah edecek, eğer amcası uygun görürse de onu istemeye gidecekti ailesiyle. Ancak bu aşkın önünde öyle büyük bir engel vardı ki, Jiyan henüz bu engelden haberdar değildi. Berzan... Delal'in ailesi ve Berzan'ın ailesi şirketlerinde ortak, aynı zamanda da uzun yıllardır dost iki aileydi. Bu dostluk Delal ve Berzan doğmadan öncesine kadar dayanıyordu. Delal ve Berzan aynı gün dünyaya gelmişler, aileleri de onları beşik kertmesi yapmıştı. Her ikisi birlikte büyümüş, büyüyüp okul çağına geldiklerinde de beraber okula gitmişlerdi. Berzan, beşik kertmesi olduklarını bilmediği halde, Delal'e sevdalanmıştı. Delal ise hep kardeşi olarak görmüştü Berzan'ı. Nihayetinde 18 yaşına geldiklerinde, aileleri onlara beşik kertmesi olduklarını, ikisini evlendireceklerini söylediler. Evlendireceğiz denilmişti, isteyip istemedikleri de sorulmamıştı üstelik. Delal'in ailesi kızların hiç bir kararını önemsemezdi, aile ne derse onu yapmak zorundaydı kız evlat. Kısa zaman sonra düğün hazırlıklarına başlanmıştı ki, olanları yeni duyan Jiyan beyninden vurulmuşa dönmüştü. Amcasına, Delal'e sevdalı olduğunu söyleyecekti her ne olursa olsun. Kendisi yeğeniydi hiç değilse, amcası buna saygı duyabilir diye düşünmüştü. Hiç vakit kaybetmeden amcasının karşısına geçmişti, amcasına söylediklerinden sonra beklediklerinin aksine bir de tokat yemişti amcasından. Kat'i bir şekilde reddetmişti amcası onu. Kızı ve Berzan'ın küçüklükten beri beşik kertmesi olduklarını ve evleneceklerini söyledi ona. Jiyan ne yapacağını şaşırmıştı. Tek çare olarak gizlice Delal'in yanına gitmiş, sevdasını itiraf etmişti ona. Ve kendisiyle evlenmek istediğini... Delal, duydukları karşısında hem şaşkına dönmüş, hem de sevdasının karşılıksız olmadığına sevinmişti. Ancak sevinci uzun sürmedi. Aklına Berzan'la düğününün olacağı gelince yüzü düşmüştü. Jiyan, her ne pahasına olursa olsun kendisiyle evlenmek istediğini söylemişti Delal'e. Çaresiz kalan bu iki sevdalı, her şeyi ardlarında bırakarak kaçmaya karar verdiler. Çok geçmeden de hazırlıklarını yapıp, kaçıp gittiler. Kaçtıkları gece hiç bir şey fark edilmedi. Sabah olduğunda ise kıyamet koptu. İki kardeş olan Jiyan'ın babası ve Delal'in babası kavga ettiler. Berzan'ın babası da bu kavgaya dahil oldu. Jiyan'ın babasının eli kolu bağlanmıştı. Şimdiye kadar oğlunun yeğeni Delal'e olan sevdasını fark etmiş, ses etmemişti. Zamanı geldiğinde kardeşinden yeğenini isteyecekti oğluna. Uygun anı bekliyordu. O uygun anı beklerken yeğeni bir aileye verilmişti bile çoktan. Bunu öğrendiği gün, bu sevdadan vazgeçmesini söylemek için oğluyla konuşmaya karar vermişti. Tam da konuşacağı gün olanlar olmuştu işte. Oğlunun ve yeğeninin bu cahilliklerinin bedeli ağır olacaktı. Korkuyordu Çavşin Ağa. Ailesinin dirliğinin bozulmasından korkuyordu ve böyle de olmuştu. Delal ve Jiyan'a öldüm kararı almıştı aşiret büyükleri. Ya onlar öldürülecek ya da Jiyan'ın kız kardeşi Keje'yi Berzan'a gelin alacaklardı. Çavşin Ağa, oğlunun canına zarar gelmemesi için kızını gelin vermek zorunda kalmıştı. Keje Jiyan'ın bir küçüğüydü, henüz 17'sindeydi. Berzan'la evlenmek istememiş, olanlara sebebiyet veren abisine de düşman olmuştu. Öldürülse dahi üzülmeyecekti, kalbi o kadar kararmıştı Keje'nin. Hayatı kararmıştı onun yüzünden. Geçen günlerin ardından, Jiyan ve Delal bulunmuş, verilen karardan dolayı azad edildikleri söylenmişti onlara. Bu süreçte Keje ve Berzan'ın düğün hazırlıkları da başlamıştı. Jiyan olanlardan sonra kardeşinin başına gelenlere sebep olduğu için kendini hiç affetmemişti. Sevdiğine kavuşmuş, kendi canını kurtarmış ancak kardeşinin hayatının kararmasına sebep olmuştu. Böyle olsun istemezdi. Amma olanlar olmuştu işte.

SahraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin