S2 ✿ sixteen

444 48 7
                                    

areum dan seokjin berada di luar kawasan rumah seokjin . dia dapat dengar bunyi air pancut mini yang berada di halaman rumah itu .  areum mengeluh berat .

seokjin meletakkan telefon pintarnya di atas meja , dia memandang ke arah areum yang sedang mengguis tanah dengan kakinya . " woi termenung apa "

areum tersentak , dia mengurut dadanya . seokjin dipandang dengan perasaan tidak berpuas hati . nasib sahaja dia tak ada penyakit sakit jantung kalau tidak , ha mati dia kat situ .

" daripada kau termenung baik kau cerita . dah janji an nak cerita bagai tadi . ha cepat aku tunggu ni , dah ready dah pun atau kau nak tunggu aku siapkan popcorns ? " seokjin angkat keningnya beberapa kali . areum menujukkan genggaman tangannya di hadapan muka seokjin .

" ada juga buku lima ni melekat dekat muka kau . hilang seri kecantikan kau nanti " seokjin gelak , dia menipis tangan areum . lelaki itu menolak rambutnya kebelakang dan berpeluk tubuh .

" masa berlalu , puan park "  areum mengeluh .

" aku daripada lari rumah ... "



❍❍❍


" areum , kau sedar tak kau tu dah buat dosa dengan suami kau ? lari dengan lelaki pula tu , nasib lah aku ni baik orangnya kalau lelaki lain ha ? apa lah jadi dekat kau tu nanti " seokjin menggelengkan kepalanya .

" aku tahu , aku lari sebab aku rasa bersalah sangat buat dia macam tu . aku takut dia marah sebab aku dah tipu dia . aku takut juga , dia dah letih nak hadap aku "

" jadi kenapa kau tak jujur dengan dia ? kau rasa kau lari ni benda betul ke ? samoai bila areum , sampai bila kau nak lari dari masalah ha " suara seokjin sedikit meninggi . niatnya bukan nak kecil hati kawannya itu , tapi niatnya hanya untuk menyedarkan gadis itu .

" areum , kau dah besar areum . 23 tahun bukannya 12 tahun " areum menundukkan kepalanya , dia menangis sekali lagi .

" aku tak kisah kau nak tinggal kat sini berapa lama . aku tahu kau cuba nak tenangkan fikiran kau . tapi ingat areum , sampai bila kau boleh lari daripada benda ni . sudahlah areum , kau pergi lah berehat sana . aku nak masuk dulu . nak masak kau mesti lapar kan " seokjin berdiri , telefon pintarnya yang berada di atas meja dia ambil .

bahu areun ditepuk perlahan , " jangan nangis okay ? "
seokjin mengeluh dah masuk ke dalam rumahnya . areum masih teresak esak .  elefon miliknya digapai , butang on ditekan .

setelah beberapa minit , telefonnya menunjukkan lockscreen gambar dia dan jimin . areum sentuh screen telefonnya , " abang , sayang rindu "

notification mula masuk banyak message yang dia terima dan juga missed call . ada yang daripada ibu dan ayahnya . sohee dan juga suaminya , jimin .

25 Missed Call from my babyboy 🤴🏻❤

12 Missed Call from sohee bapo 🖤

15 message from my babyboy 🤴🏻❤

icon message ditekan , dan segala message daripada jimin dia baca .


my babyboy 🤴🏻❤

sayang balik please ,
i need you sayang ❤

sayang , abang tak marah
pun dekat sayang  sebab
abang tahu itu pun
salah abang 🙏🏻

maafkan abang please
baby i need you rn

i miss you ❤

i love you ❤

abang janji lepas ni
abang tak akan
buat macam ni lagi .
sayang please

sayang dah tak
sayangkan abang ke ?

i promise you & i
will give you everything

you're my sayang ,
my baby & my
everything ☹❤❤

i cant live without
you , sayang please

sayang dekat mana ?
bagitahu please biar
abang jemput sayang
balik

sayang , if u need time ,
i will give u time :(

but balik please

i love you
so much ❤

balik okay ? ❤

4:50pm



areum mengeluh , betul ke apa yang dia sedang buat ni ?


my babyboy 🤴🏻❤

abang , areum rindu abang .
areum nak jumpa
abang , nak balik |

abang , areum rindu abang .
areum nak jumpa
aban|

abang |

|




areum mematikan telefonnya , dia melangkah masuk ke dalam rumah seokjin . ketika dia ingin menaiki tangga , dia ternampak seokjin sedang memasak di dapur sambil menyanyi .

amboi siap menari lagi .

" hoi , amboi amboi suka sangat kenapa ? " soal areum di tangga sambil bercekak pinggang .

" ouh hehe , kawan aku nak datang nanti . dah lama tak jumpa dia tu yang excited sikit ni . kau tak kisah kan ? "

" buat apa nak kisah , rumah kau kan . hm yang datang tu girlfriend kau ke ? " areum mengangkat keningnya sambil tersengih .

" mana ada " pantas seokjin menafikan " kawan lelaki lah " sambungnya lagi .

" oh boyfriend ? "

" sebelum kuali ni terbang , baik kau duduk kat bilik sana " seokjin menunjukkan kuali yang sedang dipegangnya . mukanya kemerahan , mungkin dia marah .

areum ketawa lalu berjalan menaiki tangga . seokjin menggelengkan kepalanya .

" namjoon boyfriend aku ? HAHAHAHAHAHA lawak apakah "




❍❍❍






❝ crush ❞ jimin ; ✔Where stories live. Discover now