" a-abang " air mata areum mula gugur. dia tidak mampu lagi menahan air matanya, malah suaminya turut mengalirkan air mata. jimin mengusap tangan areum, lembut. keadaan disitu menjadi sayu.
areum menarik tangannya daripada pengangan jimin. dia menyeka air matanya dan bingkas berdiri. areum mengambil beg tangannya dan mula berjalan keluar dari restoran.
jimin turut bangun dan bergegas mengejar areum, dia menarik areum dalam dakapannya. " sayang, please don't run from me again. i need you and abang tak marahkan areum langsung. "
areum menangis teresak-esak dalam dakapan jimin. jimin mengusap belakang badan areum perlahan. dengan perlahan areum turut membalas pelukkan suami yang dirinduinya.
" abang maafkan sayang, i miss you "
" no no sayang, bukan salah sayang. ini semua salah abang, kalau abang bagi attention sepenuhnya dekat sayang mesti perkara ni tak akan berlaku. " areum melepaskan pelukkan. dia melihat wajah suami yang dicintainya, dia menyeka air mata yang mengalir di mata jimin. bibir jimin dikucup perlahan.
" sayang, kita masuk duduk dulu okay? " jimin mengusap rambut areum sambil tersenyum. areum menganggukkan kepalanya. tangan areum digenggam erat.
mereka kini duduk di dalam restoran itu semula. yoongi, seokjin dan juga namjoon turut serta duduk di meja bersama pasangan tersebut.
" kim seokjin, ni idea kau kan? " soal areum memberikan pandangan yang tajam kepada seokjin. seokjin menelan air liurnya, dia menganggukkan kepalanya. jimin disebelah areum memberikan senyuman manis kepada seokjin.
" terima kasih, encik seokjin. " yoongi tersedak, dia cuba menahan gelaknya. namjoon yang berada disebelah yoongi memandangnya pelik.
" aku rasa kelakar doe dia cakap macam tu " bisik yoongi kepada namjoon. ayat yoongi membuatkan namjoon juga turut ingin gelak. seokjin cubit peha namjoon agar mengawal dirinya.
" eh panggil je hyung, jangan nak formal sangat. " seokjin tersengih, jimin pula menggaru kepalanya yang tidak gatal. maka dengan itu, terburai gelak tawa yoongi.
" en.cik min.yoon.gi, kenapa ye ? " jimin membesarkan matanya yang kecil itu. dia ikutkan hati, mahu sahaja dia hempuk kepala rakannya itu.
" tidak ada apa-apa en.cik ji.min " balas yoongi, sengaja dia menekankan panggilan encik itu. dengan pantas peha yoongi dicubit oleh jimin dibawah meja. yoongi cuba menahan sakit.
" ah ye, by the way. aku buat semua ni sebab kasihan si areum ni. dia merana, menangis tiap malam. tapi ey degil! so disebakan oleh itu, ini keputusan yang dilakukan. " seokjin menyampuk, cuba untuk menghapuskan situasi yang janggal.
areum yang duduk dihadapan seokjin tersengih malu. jimin memeluk erat bahu areum, dia berterima kasih kepada seokjin sekali lagi.
" thanks hyung, kalau bukan sebab kau mungkin areum dah kena culik. " seokjin menganggukkan kepalanya tanda setuju.
" well, aku jaga dia bukan percuma. " balas seokjin, semua yang berada di meja itu tergamam mendengar jawapan seokjin. seokjin mengangkat keningnya beberapa kali.
" park jimin, kau kena belanja kami semua makan. " katanya sekali lagi. jimin hanya tersenyum, dia memandang areum disebelahnya.
" well, itu benda mudah. " maka dengan itu bersoraklah mereka yang sedang kebuluran itu. jimin mengeluarkan telefonnya daripada poket seluarnya. dia menaip sesuatu dan butang send dihantar.
tting
telefon areum mengeluarkan bunyi. areum memandang jimin yang berada disebelah kananya apabila melihat notifikasi yang dia dapat.
YOU ARE READING
❝ crush ❞ jimin ; ✔
Humor➽ dia crush dan dia sunbae ➤ season one s : 061116 e : 210217 ➤ season two s : 230817 e : 170120 ❖ achievement : #13th ❀ fanfiction ❛ 240317 ❜ #2nd ❀ humor ❛ 281017 ❜ #1 ❀ yoonmin ❛ 090618 ❜ #1 ❀ 박지민 #2 ❀ 방탄소년단 #1 ❀ 윤민 ❛ 240120 ❜