ELİF
Bugün alışverişe gidecektik o yüzden sabah namazdan sonra hemen hazırlandım. Yusuf'u beklemeye başladım. Artık benim helalimdi yanında durmamda sorun olmaz. Ben ayakkabılarımı giyerken oda geldi zaten. Arabaya bindim;
-Hayırlı sabahlar Elif.
-Hayırlı sabahlar, nasılsın?
-Elhamdülillah iyiyim Allah'a şükür sen nasılsın?
-Şükür bende iyiyim.
-İlk nereye gideceğiz malum ben İstanbul'un yabancısıyım bugün kaptan sensin, dedi ve güldü. Bu çocuk gülünce bir ayrı yakışıklı oluyor maşAllah.
-İlk olarak terziye gidelim ölçü alacaklar, dikime bir an önce başlasalar iyi olur malum 5 gün sonra düğünümüz var.
-Tamam o zaman sen tarif et ben bilmiyorum çünkü.
-Tamam sen burdan sağa sap devamını ben anlatcam.
En sonunda terziye gelmiştik, Dila hanım özel dikim olmasını istedi her şeyin terzi beden ölçülerimi aldıktan sonra sıra modele gelmişti, benim çocukluktan beri hayalim olan ve kendi çizimim olan gelinliği diktireceğim ben. Çantamdan kağıdı çıkarttım ve terziye uzattım. Büyülenmişçesine kağıda baktı kaldı. Yusuf hiç bir şey anlamadan bir bana bir terziye bakıyordu, hemen açıklama yaptım;
-Bu kağıtta olan şey benim çizimim hayalimdeki gelinlik. O yüzden şaşırdı abla.
-Bende bakabilir miyim bu çizime?
-Tabi bakabilirsin.
Yusuf kağıdı eline aldı ve hayran hayran bakmaya bşladı
-Elif bu çok güzel eminim sana da çok yakışacak.
-Teşekkür ederim Yusuf.
Aramızda biraz soğukluk vardı zamanla birbirimze alıştıkça geçer elbet Allah büyük. Tarzide işler bittikten sonra nikah işlemleri için belediyeye gittik gerekli evrakları aldıktan sonra sağlık raporu için hastaneye geldik. Ben şimdi ne yapacağım iğneden çok korkarım ben. Yanımda babam olsa ondan destek alırdım şimdi ne olacak? Allah'ım sen yardım et.
Sıra bize geldiğinde kan vermek için odaya girdik önce Yusuf kan verdi, sıra bana gelince tedirgin bir şekilde oturdum, Yusuf fark etmiş olacak ki hiç beklemediğim bir anda elimi tuttu. Nikahımız olmasaydı böyle bir şeye asla müsaade etmezdim Yusuf'a baktığımda ben yanındayım dercesine sıktı elimi.
YUSUF
Terzide Elif'in göterdiği çizimin etkisinden hâlâ çıkamıyırum. O kadar güzeldi ki sade ve şık. Elif'i çözdüm artık sadelikten yana, gösterişi sevmiyor, bakalım bu konuda annemle anlaşabilecekler mi? Annem ağa kızıyken ağa karısı olmuş o yüzden biraz şaşalı şeyleri sever.
Belediyeden nikah günü için sıra aldık bu Cuma nikah vardı, nikahtan hemen sonra Mardin'e gidicez zaten Cumartesi ve Pazar günleri kına ve düğün var. Her şey Elif'e göre ayarlandı. Kadın erkek ayrı olacak düğün. Zaten bizim oralarda çoğunlukla böyle olur.
Hastaneye geldiğimizde Elif biraz tedirgin oldu sanırım iğneden korkuyor. Sıra bize geldiğinde önce ben kan verdim Elif kan vermek için oturduğunda bir saniye bile düşünmeden elini tuttum, çünkü farkındayım çok korktu. Başını bana çevirdiği zaman daha da destek verircesine sıktım elini. Engel olmadı çünkü artık o benim helalim, nikah olmasaydı aramızda kesin yaygarayı koparırdı Elif'te o potansiyeli seziyorum. Bütün evrakları tamamladıkdan sonra tekrar belediyeye gelip her şeyi teslim ettik. Sonra aklıma gelen bir fikirle Elif'e döndüm;
-Eee Elif beni İstanbul'un meşhur boğaz köftecilerine götürmeyecek misin?
-Lafı mı olur istiyorsun madem seni çok güzel bir yere götürücem, dedi
Sahile geldiğimizde Elif dünyayla tüm bağını kesmiş gibi denize odaklandı. Burdan da şu sonuca varıyorum ki Elif denizi çok seviyor. Yemeklerimizi yedikten sonra Elif'i eve bıraktım kendimde otele döndüm şuan tek ihtiyacım Mehmet'le konuşmaktı.
-Buyur kardeşim.
-Mehmet kusura bakma bu saatte rahatsız ettim ama konuşmaya ihtiyacım var.
-Hayırdır kardeşim bir sorun mu var?
-Var kardeşim çok büyük bir sorun var,sanırım ben bu kıza aşık oldum.
-Ee ne güzel işte oğlum seviyorsan ne gibi bir sorun olabilir ki?
-Kardeşim Narin'e verdiğim söz ne olacak, oğlum ben bu kızı tanımadan önce Narin'e aşıktım, ya da ben öyle sanıyordum. Mehmet bu evliliği neden kabul ettiğimi annem anlatmıştır sana. Narin'i kuma getirmem şartıyla kabul ettim. Şimdi bu kız çok farklı be oğlum kimse gibi değil. Böyle çok saf, temiz. Elif bunları duysa tek bir an bile yanımda durmaz. Ne yapacağım kardeşim ben Allah aşkına akıl ver bana.
-İşin çok zor kardeşim Allah yardımcın olsun. Ama sonuçta Narinle sadece sevgiliydiniz, ayrılırsın olur biter.
-Demesi kolay kardeşim ben bilmiyordum böyle olacağını, İstanbul kızıdır haya edep ne arar dedim ama yanıldım kardeşim kafayı yicem burda. Narin sürekli arıyor ne dicem ben ona. Burda aşık oldum seni sevmediğimi anladım bunca yıl param için benimle birlikte olduğunu yeni fark ettim mi dicem, sen söyle kardeşim ne dicem?
-Ah Yusuf ah be kardeşim madem bu kıza aşık oldun ayrıl Narin'den bunca yıl her şeyin farkındaydın madem neden birlikte oldun Narin'le?
-Bilmiyorum kardeşim sever sandım ama olmadı o hep paramı şanımı sevdi, Allah büyüktür be kardeşim. Neyse Mehmet ben kapatıyorum biraz uyucam, ama senden tek bir isteğim var?
-Söyle kardeşim.
-Yarın İstanbul'a gelir misin bana destek olmak için çünkü ben Mardin'e dönene kadar deliririm burada.
-İlk uçağa bileti aldım say kardeşim unutma biz bir tek iyi gün değil kötü gün dostuyuz seninle.
-Allah razı olsun kardeşim hayırlı geceler Allah rahatlık versin.
-Senden de razı olsun kardeşim hayırlı geceler.
Şimdi ne yapacağım ben Allah'ım sen bana bir yol göster. Ben Narin'i seviyorum sanmıştım meğer öyle değilmiş o bile benim onu sevdiğimi bildiği halde bunca yıl beni sevmedi belki zamanla sever dedim yok hep param için yanımda oldu, sonra evleneceğimi duyunca beni sevdiğini söyledi bende salak gibi inandım ona.
ELİF
Bugün çok acayip hissettim kendimi ilk defa yabancı bir erkekle bu kadar uzun süre vakit geçirdim. Yusuf benim eşim olsa da ben bu duruma hemen alışacak gibi durmuyorum sanırım. Ama benim için de kolay değil bunca yıl elime erkek eli değmeden yaşadım haramlardan hep sakındım kendimi, şimdi daha bir haftadır tanıdığım adamla vakit geçiriyorum. Nasıl alışıcam bu duruma acaba? Hele Mardin'de ne yapacağım kim bilir, kimlerle karşılaşacağım acaba onlar beni sevecek mi kabul edecekler mi? Çok garip bir duygu aslında her şeyini aileni bırakıp başka birisine aile olmaya gidiyorsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kader Kilidi
SpiritualBir tarafta Rabbine meftun bir kız, diğer tarafta hayatında her istediğini elde etmiş bir adam. Elif Korel İstanbul dışında hiç bir yere gitmeyen bir kız Mardin'e gittiği zaman nelerle karşılaşacak. Yusuf Baturalp bir takım şartlar koyarak evlendiği...