Bab 28

611 13 0
                                    

Dah lebih 2 hari Emma berkurung di dalam biliknya. Mereka tidak mahu mengganggunya. Biasalah emosi perempuan.

"So bila kita nak ambil Cass?".

"Lepas aku habis makan".

Emanuel memandang ke arah Andy yang sedang makan dihadapan mereka.

"Ada aku cakap dengan kau?".

"Tak tapi aku cakap dengan kau".

"Kau memang nak mati awal eh? Teringin masuk neraka ke?".

"Tak teringin tapi kalau Allah letak aku kat situ. Aku redha. AHAHAHAHAH".

Alec, Anthony dan Zac memandang Andy yang gelak tak ingat dunia. Emanuel menggeleng. Pembunuh terhilang otak.

"Hey".

Magnus berhenti di anak tangga terakhir. Dia melihat Andy yang masih ketawa. Alec dan yang lain mengangkat bahu.

"What's wrong? You need something?".

"No. Just tryna help you guys".

Magnus duduk disebelah Alec. Memang tu je tempat kosong yang ada. Mereka sengaja mengosongkan tempat disebelah Alec.

Alec menyilangkan tangannya di bahu Magnus. Emanuel, Zac dan Anthony tersenyum. Andy masih lagi syok dengan makanannya.

"So kita nak ambil or serang?".

"Culik la balik. Simple".

Mereka semua memandang ke arah Andy. Tadi makan nasi, sekarang makan jajan pula. Alec menggeleng kepala.

"So let's start our job".

"Not yet. Let her stay there for a couple days".

Emma berdiri di anak tangga terakhir sambil memandang ke arah Alec. Mereka semua memandang Emma. Nampak sangat dia marah.

"Kenapa? Kau tak nak dia dah?".

Emma berlalu ke atas tanpa menjawab persoalan Andy. Alec bangun dan mengambil laptop miliknya.

Rakaman cctv dari beberapa hari lepas di buka. Mereka semua melihat rakaman Alexandra dan Lyon bergelak ketawa macam pasangan terindah. Biasalah perempuan.

"Tak boleh ke kita letak Andy kat dalam rumah tu?".

"Aik apahal nama aku tiba-tiba bangkit ni?".

"Tak ada orang yang lagi bodoh dari kau yang patut diletak kat situ".

Anthony tergelak. Andy memandang tajam muka Anthony. Fuck macam tenung cermin pulak. Seram aku.

"Setakat Lyon pun tak kan tak boleh handle? Guard dia pun sikit kalau nak dibandingkan dengan kita".

"Never underestimate people".

Alec menutup laptopnya dan dibawa masuk ke dalam biliknya. Mereka hanya mampu duduk diam je. Emanuel dan Zac pergi duduk di dalam pejabat.

"I'm gonna go upstairs".

"Oh sure sure. It's your future house anyway". Andy menghalau Magnus.

Magnus naik ke tingkat satu sebab memang bilik Alec kat situ. Dia mengetuk pintu bilik Alec.

"Come in!".

Magnus masuk ke dalam bilik Alec. Pintunya ditutup dan dikunci. Dia dapat dengar Alec mengeluh. Magnus mengambil tempat disebelahnya.

"What's wrong?".

"Can I get some peace in this house? This happens everytime. Fuck!".

Alec mengusutkan rambutnya. Magnus rasa agak bersalah bila masuk ke dalam bilik Alec. Alec menarik tangan Magnus dan memeluknya.

"I'm sorry. I shouldn't let you hear that".

Alec membiarkan Magnus bergerak di atasnya. Lama-kelamaan Magnus mula membalas pelukannya. Buat seketika, Alec berasa tenang.

Magnus mendongak untuk melihat muka Alec. Alec sudah tertidur sambil memeluknya. Mungkin terlebih penat uruskan hal adiknya.

Magnus mengangkat tangan Alec secara perlahan. Dia meletakkan laptop Alec di atas meja dan turun ke ruang tamu. Andy dan Anthony masih di ruang tamu.

"Where's Alec?".

"Sleeping for once".

"Let's settle this all by ourself".

"But what about Ale.. ".

"Let him be. We can handle this. Don't we?".

Andy dan Anthony mengangguk. Mereka memanggil Emanuel, Zac dan Gadreel. Magnus hanya menolong mereka dari rumah. Dah memang tu kepakaran dia.

Andy dan Emanuel mengambil beberapa snipers, rifles dan guns. Zac dan Gadreel pula mengambil machine gun dan beberapa pistol biasa.

Magnus duduk di dalam pejabat Alec. Rumah yang diduduki oleh Lyon berada di kawasan pedalaman. Agak susah untuk mereka menghendap.

"We'll get her before sunset. Make sure the exact numbers of the guards".

Emanuel mengangguk. Mereka meletakkan kereta agak jauh dari rumah tersebut. Jelas sekali tiada pengawal di rumah itu.

"There are no guards here, Magnus. Are you sure this isn't a trap".

"Then let Andy go first. No one wants to harm that bastard".

"Dude! I'm literally beside you".

"Oh no. You're mentally beside me".

Andy menjulingkan matanya. Emanuel menjauhkan diri dari Anthony dan Andy. Nak buat kerja pun still gaduh. Anthony tergelak.

"Anthony's right. Let Andy go first. No one can harm him".

"Fuck! Semua pilih aku".

Emanuel dan Gadreel mengawal pintu depan manakala Anthony dan Zac pergi ke belakang rumah. Andy berdiri di hadapan pintu.

"Fuh bismillah. Aku tak nak mati harini".

Andy memusingkan tombol pintu. Ia tidak berkunci. Emanuel menyuruhnya masuk dan memeriksa keadaan di dalam rumah.

Selepas memastikan rumah itu selamat. Emanuel dan Gadreel turut masuk ke dalam rumah itu.

"Oh silakan masuk".

Lyon, Dave dan Russ bermain kad di ruang tamu. Tiada kelibat Alexandra langsung disitu. Anthony dan Zac masuk ke ruang tamu dari dapur.

"Sia sia je kau datang sini. Kau rasa kitorang tak tahu kau akan datang sini?"

Andy bersiap sedia dengan rifle miliknya. Lyon berdiri dan berjalan ke arah Emanuel. Dia menghulurkan tangannya.

Emanuel menurunkan senjatanya. Andy melepaskan tembakan tepat mengena kepala Lyon. Malangnya tembakan tersebut terlepas.

"Oops aku tak cakap yang aku dah lama pergi dari sini?".

Itu hanyalah hologram Lyon dan kawannya. Lyon tergelak kecil melihat Andy yang terlepas sasaran.

Emanuel tersenyum. Andy menurunkan senjatanya. Zac, Andy, Anthony dan Gadreel turut tersenyum.

"Do you think I'm that stupid?".

Gadreel dan Anthony mula menghilang secara perlahan. Emanuel tersenyum puas melihat reaksi Lyon. Lyon mengangguk.

"Gadreel and Anthony are long gone before you know it".

Anthony dan Gadreel mengikut lokasi yang menunjukkan keberadaan Lyon dan gengnya yang lain. Ada beberapa kereta hitam dihadapan mereka. Jelas sekali Lyon di dalam kereta tersebut.

"Magnus, where are they?".

"Right behind them".

Emanuel, Zac dan Andy tersenyum dan terus pergi ke kereta mereka. Mereka terus bergerak ke lokasi yang diberi oleh Magnus.

You're BeautifulWhere stories live. Discover now