"Perlu ke aku buat semua ni?".
Isaac membuat muka kesian pada Alexandra dan Emma. Alec, Andy, Anthony dan Magnus ketawa kecil melihat Isaac.
Isaac perlu menjadi 'teman lelaki' kepada ketua GrimReapers. Ketua mereka terlampau taksub dengan lelaki tapi ramai yang tak kekal.
Magnus membelikan pakaian pembantu untuk lelaki yang dijadikan 'slave'. Ianya hanya bowtie dan seluar slack hitam dan tak pakai baju.
Alec mengambil gambar Isaac. Isaac membuat posisi-posisi dari gambar yang ditunjuk oleh Magnus. Andy dan Anthony menahan gelak.
Gambar Isaac diletakkan di dalam resume yang perlu dihantar. Isaac membuka bowtie dan memakai t-shirt hitamnya.
"What if he fuck me?".
Isaac berbisik dikalangan lelaki. Alec tersenyum. Andy dan Anthony hanya mendiamkan diri. Magnus pula mengangkat bahu.
"He won't. He just need someone who can be with him". Isaac melepaskan nafas lega.
"Tapi kalau dia nak. Kau buat je la".
Mereka semua tergelak besar melihat muka cuak Isaac. Andy dan Anthony memegang perut sendiri menahan gelak.
Tiada sorang pun yang pernah berjumpa dengan ketua GrimReapers. Dia tak nak orang tahu siapa ketua paling kejam.
Alec dan Magnus dah menghantar resume Isaac. Mereka ubah sedikit tentang dirinya dan dibuat untuk tidak dikaitkan dengan mereka.
"Benda ni biasa ambil masa sebulan untuk diorang. Kalau kau gagalkan benda ni, sumpah aku kuburkan kau hidup-hidup".
Isaac menelan air liurnya. Mukanya sudah pucat akibat ugutan Alec. Andy dan Anthony tergelak melihat muka Isaac. Senang terhibur dorang ni.
"Fine since I've got nothing to do".
Alexandra dan Emma duduk menghadap Alec dan yang lain. Clare masuk ke dalam rumah. Katanya mahu cari kerja.
"Kita nak buat apa ni?".
"Jom pergi jalan. Lama tak jalan".
"Okay. Saya ambil purse saya jap".
Alexandra mengangguk. Dia ikut masuk ke dalam untuk mengambil kunci keretanya. Mereka keluar setelah mengambil barang mereka.
"Nak kemana tu?".
Alec menyilangkan tangannya. Andy dan yang lain berhenti berbalah. Mereka memandang ke arah Alexandra dan Emma.
"Tak kan aku keluar pun nak kena bagitahu".
"Okay kita keluar sekali".
"Oh hell no".
"Oh hell yes".
Alec menyuruh Andy dan Anthony menjaga Alexandra sementara dia mengambil kunci kereta miliknya dan kunci kereta Andy.
Kunci kereta milik Andy dibaling pada Anthony. Andy dan Anthony memandang satu sama lain. Anthony pandang Alec.
"Eh jap aku ikut ke?".
"Aku kata kita means semua. Lagipun bila last time kita keluar dari rumah ni?".
Isaac dah siap sedia duduk dalam kereta dengan Magnus. Andy dan Anthony mengeluh kecil. Dorang memang tak suka keluar.
Alexandra memanggil Clare untuk ikut sekali. Mereka masuk ke dalam kereta Andy. Andy mengikut kereta Alec yang keluar dari kawasan perumahan.
"Kita nak ke mana?".
"Starbuck. Aku belanja".
"Oh fuck yes!".
Isaac mengangkat tangannya. Magnus hanya memandang di luar tingkap. Alec capai tangan Magnus dan diletakkan di atas penukar gear.
Magnus tersentak dari lamunannya dan pandang tangannya. Dia memandang muka Alec. Alec tersenyum dan masih memandang jalan.
Keretanya diparkir di hadapan kedai Starbuck. Kereta Andy terparkir betul-betul dibelakangnya. Mereka semua turun dari kereta.
"You guys go and order first. I want to talk with Magnus".
Andy dan Anthony mengangguk. Mereka mengajak Alexandra dan yang lain masuk ke dalam. Magnus memandang Alec.
"Why? Did I do something wrong?". Alec menggeleng.
"No. It seems like something bothered you lately. What's wrong?".
Magnus bersandar di bahagian depan kereta dan mengeluh. Alec setia menunggu jawapan Magnus.
"It just that the head of the GrimReapers is my ex-boyfriend".
Magnus menunduk dan memegang kepalanya dengan kedua tangannya. Alec terdiam. Dia memandang muka Magnus tanpa perasaan.
Jelas kelihatan penyesalan di muka Magnus. Magnus menutup mukanya dan mengeluh kuat. Alec tak mampu berkata apa.
Alec dah cukup terkesima bila tahu Magnus pernah menjadi salah satu GrimReapers. Kalini dapat tahu ketua GrimReapers ialah ex-boyfriend Magnus? Aih.
"Okay then what do you want me to do?".
Magnus terkejut dengan nada suara Alec. Alec juga tidak memandangnya langsung. Magnus tersenyum kecil dan menggeleng.
"Nothing".
Magnus menepuk bahu Alec dan masuk ke dalam kedai. Alec menarik nafas. Dia meraup mukanya. Benda dah lepas kenapa nak fikir. Damn it Alec!
Alec segera masuk ke dalam. Mereka semua dah memesan air mereka. Magnus sedang memesan airnya. Alec segera pergi ke sebelahnya.
"Make it two please". Juruwang tersebut mengangguk.
Muka Magnus nampak sedih. Alec berasa serba salah. Dia memegang bahu Magnus dan mencium pipi Magnus.
"I'm sorry".
Magnus kaku di tempat dia berdiri. Alec membayar air mereka sebelum pergi ke tempat duduk. Alexandra tersenyum melihat perbuatan Alec.
Magnus memandang sekelilingnya. Dia melepaskan nafas lega. Nasib baik harini kedai tak ramai orang dan tak ada yang perasan perbuatan Alec.
"Sir, your orders".
"Oh yeah thank you". Magnus menyambut huluran pelayan dan segera beredar dari situ.
Alec menyuruh Magnus duduk disebelahnya. Air ditangan Magnus diambil dan diminum. Wow Caramel Cloud Macchiato.
"Nice choice".
Alexandra dan Emma tersenyum melihat Alec dan Magnus. Alexandra menghulur airnya pada Emma dan mengambil air Emma.
"Nak rasa awak punya". Alexandra tersengih.
"Oh hye can I sit with you?".
Clare mendongak untuk memandang orang yang bercakap dengannya. Jack tersenyum memandang muka blur Clare.
"Yeah yeah just take a damn seat and stop the stare thing".
Andy melambai-lambai tangannya kepada Jack. Jack mengambil kerusi dan duduk di sebelah Clare. Alec menggeleng.
"Pehal kau ada kat sini? Kau stalk kitorang eh? Dasar kaki stalker". Andy merenung tajam Jack.
"Kau fikir aku tak ada life nak stalk kau? Tak hamak la weyh". Andy menjulingkan matanya.
"Quit arguing would you? We come here to have some peaceful time. So please just shut the hell up".
Anthony mengangkat airnya semula. Alec baru sahaja mahu bercakap tapi sudah disebut oleh Anthony. Jack dan Andy mendiamkan diri mereka.
YOU ARE READING
You're Beautiful
Random(Updating) [Slow update] #lgbt #les #gay Not interested then don't read Still new to this so I appreciate it if you guys can support me and I'll do my best to keep on updating the story