Fikiran saya berputar, bawa saya balik pigi tu peristiwa tasik lagi.
.
.
~Flash back~"Bertahan sikit, Jade. Sikit lagi mau sampai suda kita." Kit bilang.
Saya berpaut di belakang dia. Since saya nda pandai berenang, Kit angkat saya di belakang dia dan berjalan merentasi air pigi darat. Kain baju mandi saya yang nipis dan basah pemisah antara kulit kami dua.
Kalau ada yang menanya, rasa bersalah yang buat saya terpaksa setuju untuk ini. Saya betul-betul nda sedap hati percaya semua gosip buruk pasal Kit selama bertahun-tahun.
Dia betul-betul berubah dari yang saya fikir. Ada sesuatu yang dia simpan dari saya. Macam seolah-olah dia cuba mencabar saya semungkin mana yang bole. I really love the way he makes me feel so alive.
Bole rasa Kit macam mau jatuh walaupun dia cuba berhati-hati melangkah dalam air. Akhirnya, kami sampai juga kawasan cetek. Makin lama makin badan kami hampir mengatasi permukaan air. Sinaran bulan buat kan belakang badan Kit nampak bersinar.
Saya pelahan-lahan leraikan tangan saya yang berpaut di leher Kit turun sampai bahu dia. Badan dia bergeletar dengan sentuhan saya. Bole tau yang dia ragu-ragu untuk seketika sebelum dia tarik naik kaki saya sampai pinggang dia.
"Sekijap lagi, Jade. Pegang kuat. Kita hampir suda di darat tapi permukaan bawah nda rata." Kit bilang.
"Okay."
Tanpa disuruh, saya lingkar kaki saya di pingang Kit dan terasa tangan dia juga pegang dengan kuat.
Tenang kau, Jade. It's just a piggyback ride, walaupun nda pernah begini dekat dengan seorang lelaki sebelum ni.
Dua-dua kami sampai di tepi tasik, Kit kasi lepas pegangan dia sebaik saja saya kasi turun kaki saya. Dari terus balik pigi kabin, Kit duduk di permukaan batu yang rata. Dia gusuk muka sampai belakang kepala dan bagi senyuman. Dia mendongak tengok saya yang dalam posisi berdiri, terus toleh tengok bintang-bintang di langit.
Mungkin ada baiknya kalau saya masuk balik kabin tapi -- for some reason, saya belum mau ni malam berakhir -- not yet.
Pelahan-lahan saya duduk sebelah Kit. Dia perhatikan dan terus limpang di permukaan batu. Kami dua tengok langit malam yang penuh bintang, rasa diri terserap dalam suasana magik malam tu.
"Ni favorite saya." Kit bersuara.
"Apa?"
"Ni. Terasing. Sunyi. Saya boleh dengar diri saya berfikir ni." Kit bilang.
Dengan pelahan dan cuba nda mau kasi rusak mood, saya limpang di sebelah Kit. "Apa yang kau sedang fikir?"
"Teda juga apa-apa." Kit jawab. Tapi kedengaran dari suara dia yang garau, dia bagi tau sesuatu yang disebaliknya.
Kami dua berdiam dalam beberapa minit dan masi berbaring tengok langit malam yang memang cantik dihiasi bintang-bintang.
Saya ingat kalau berdekatan dengan orang yang saya benci selama ni jadi kekok tapi nda pula. Saya nda tau kenapa. Rasa tenang betul ni. Saya rasa ni la kali pertama rasa yang saya bole enjoy diri saya tanpa fikir apa hari besok.
Kit pusing tengok saya. Dia berbaring menyiring di permukaan batu seolah-olah macam dia di atas katil.
"There's a good vibe around you, Jade Morgan. Saya rasa relaks bila dekat sama kau -- and that doesn't happen very often." Kit senyum.
YOU ARE READING
Love Hate, Maybe It's You | Completed
RomanceApa yang akan kamu buat bila berada satu tempat atau masa dengan orang yang kamu betul-betul benci tapi terpaksa juga tahan dengan gaya dia? Bole ka kamu tahan? Love Hate, Maybe It's You "It means that you love that person for WHO they are but you h...