Twenty-Five

1.3K 104 20
                                    

"Sikit lagi mau dekat suda

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Sikit lagi mau dekat suda. Kasi pusing tu roda sikit lagi. Okay, ngam. Sekarang, kasi lurus balik dia dan –" dengan tolakkan terakhir, Kit sedia upaya menolak kereta Mustang dia beberapa kaki dari tu kabin punya driveway. "Pheww! Terus ja lagi. Lepas tu kasi park, Jade."

Saya lap dahi saya yang kebasahan peluh, hembus nafas kuat dan keluar dari perut kereta. Sinaran matahari tengahari tu, bikin nampak jendela kabin dan permukaan tasik nampak berkilat.

"Ni bukan macam yang saya bayangkan mau mulakan percutian kita." Saya bilang sambil tengok di hadapan kabin.

"Tapi sekurang-kurang Roxy boleh juga sampai setengah meter terakhir perjalanan, instead of the middle of nowhere." Kit bergurau.

Apa yang Kit cakap kasi ingat saya pengalaman yang kami terberenti ntah di mana masa dalam perjalanan ke New York. "Ya, you're missing an 'again' from that sentence, Kit."

Bunyi batu-batuan di belakang makin dekat kedengaran dan tangan yang kuat memeluk pinggang saya. Saya boleh rasa hembusan nafas Kit dekat melimpasi rambut saya, dengar suara dia yang garau di telinga saya. "Sorry la ba. Saya tau yang ni bukan la macam yang kita rancang for our romantic getaway."

Saya gusuk lengan Kit, "it's fine, baby." Saya pusing kepala saya dan bagi dia ciuman di pipi. "Saya tau kau suka pengembaraan yang berterusan, but I'm starting to think you have a fetish for being stranded. Radiator rosak? Tiada line bila mau buat call tow truck? Stuck here together with you? Talk about recreating the magic. Tapi yang betul --"

Masi dalam pelukkan Kit, saya pusing menghadap dia, renung mata dia dalam-dalam. "Saya fikirkan kau patut consider kasi 'retire' atau lepaskan si 'Roxy' kau tu. Saya tau yang kau suda lama 'pegang' dia dan banyak suda kau buat untuk dia tapikan, ni kali kedua suda yang dia rosak time kita sama-sama. Kau tau juga kan, yang saya ada cuba mau sewa kereta untuk tujuan lain."

Kit jatuhkan tangan dia. Dia melangkah ke belakang, sisir rambut dia guna jari-jemari dia. "Tapi saya -- yang ni--" Dia kerut muka, alihkan pandangan dia dari saya dan tengok bawah.

Bila tengok Kit punya ekspresi yang kecewa, terasa sedikit rasa bersalah dalam hati saya. Kit sayang kereta dia. Mungkin saya nda perlu terlampau celupar sangat mau paksa dia 'lepaskan' kereta dia. Saya maju dekat sama dia, capai lengan dia dan pegang erat untuk bagi kepastian. "Hey. Nda pa la. Mari bawa tu barang-barang yang kita beli tadi. Saya nda tau kau, tapi saya ni kelaparan suda ni."

Senyuman balik di bibir Kit tapi boleh nampak yang dia masi ada keraguan. Apa yang saya cakap sama dia tadi betul-betul mengganggu dia. I'll make up to him later.

Sama-sama, saya dan Kit bawa semua barang belian termasuklah beg baju kami masuk dalam kabin. Keadaan dalam kabin nda berubah sejak terakhir kali saya ada di sini. I'm glad Kit's parents kept the place instead of selling it off during the divorce. Tempat ni banyak pegang memori.

Saya dengar suara Kit dari dapur, dan saya melangkah mendapatkan dia. Kit sedang duduk berdekatan dengan telefon dan baru ja habis bercakap masa saya masuk. "Ba ngam la tu. Kasi tau tu tukang angkat call saya besok pagi la ya." Kit letak telefon dan tengok saya. "Mekanik ba tadi tu. Jadual dia ada free besok untuk tengok si 'Roxy' dan nanti dia hantar orang ambil tu kereta nanti."

Love Hate, Maybe It's You | CompletedTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang