Selepas ja siap bersiap, saya sama Renee terus berangkat ke tingkat atas di mana party Renee diadakan. The party is on the rooftop of the hotel. Sampai ja, saya terpesona dan kagum. And Wow! This place is like something out of a James Bond film. Semua pun nampak macam high class.
Ngam juga la Renee kasi pinjam pakai ni dress. Bila time saya pusing mau tengok kawan baik saya, Renee nda berenti 'kunci' mata dia tengok Phil. She seems to float toward him, irresistibly attracted. Can't blame her. Dua-dua diorang bagai pinang dibelah dua. Sama cantik sama padan. Bila masa tiba, diorang pasti akan ada anak-anak yang comel and I can't wait for that to happen.
Mata saya nda lari tangok sekeliling yang lebih kurang empat puluh kehadiran tetamu jemputan Renee dan Phil. Nda dapat saya nampak kelibat Kit di kawasan meja atau di dance floor. Langsung saya nda nampak dia ni.
Mungkin ada baiknya kalau saya cuba hantar mesej. Saya kurik clutch saya mau ambil fon, unlock lepas tu pilih nama 'Wild Stallion' dan tekan dalam ruang mesej.
📨 Saya: Mana kau?
Saya renung fon saya beberapa saat, berharap yang dapat balasan dari Kit secepat mungkin. Nampaknya tiada. I guess I'll head over to the bar then.
Saya limpas ja tu dance floor, dan terus nampak mana area bar yang ada di sebelah tepi. Tiada juga kelibat Kit di sini. I'm sure he'll show up sooner or later.
Saya terus ja duduk di bar, selang dua kerusi dari lelaki yang berambut perang gelap dan terus order segelas Martini.
Oh Damn! This is a mixer. Patut saya berkenalan ba sama tetamu yang ada di sini kan?
Haiyaaa, macam bikin takut pula sebab saya nda kenal ba siapa-siapa di sini. Mungkin minum sikit bole kasi keberanian and I'll be good to go.
Saya sedikit terkejut bila ada lelaki datang dekat sambil tepuk lembut bahu saya. "Jade, kau ka?" Dia tegur.
Saya pusing menoleh, "Who --" Saya sedikit keliru tapi bila tengok muka dia, it clicks into place in my memories. "Devon? Oh my gosh!! Punya lama nda jumpa kau -- well-- sejak musim panas yang kau buang tanah di telinga saya." saya bilang bila teringat pasal Devon.
Devon ni cousin yang paling sulung Renee dan Kit. Paling last saya nampak dia time tu dia masi kurus, nerdy teenager dan yang lucu dia, I had a huge crush on him. Dan ya --- pasal tu tanah juga.
Devon kerut hidung sambil teguk minuman dia. "Saya ingat kau lupa suda pasal tu."
Saya tersengih, "Saya ada ingatan sebesar gajah, Dev. You're pretty much screwed." saya bilang dan kami dua ketawa.
"Itu la yang paling saya takut." Devon bilang sambil tersengih. Mata dia turun naik tengok saya sambil renung muka saya. "Well, you look -- all grown up, Jade.
"Saya teguk lama minuman saya. Malas mau bahaskan comment Devon tadi. "Kau tinggal area sini ka?" sengaja saya tukar tajuk.
Devon angguk mengiyakan, "Ya. Saya tinggal di Manhattan. Kau pula?"
"Saya masi di LA, though I'm not sure why at the moment. Cantik pula ni Bandar, kan?" kepala saya terpusing bila ada seorang lelaki duduk antara saya dan Devon tapi pandangan saya lebih tertarik perhatian dengan kehadiran Kit dalam ni parti.
Sex appeal Kit sangat ketara walaupun dengan hanya berpakaian blazer hitam dan baju ketat V-neck. Walaupun dia jauh dari saya, saya bole tau yang mata dia 'melekat' tengok saya, raking all over my body.
Lelaki yang baru duduk di sebelah saya berdehem. "Saya terdengar apa yang kau cakap. Mana kau tinggal di LA?" dia bersoal.
"Sherman Oaks. Kau tau?"
YOU ARE READING
Love Hate, Maybe It's You | Completed
RomanceApa yang akan kamu buat bila berada satu tempat atau masa dengan orang yang kamu betul-betul benci tapi terpaksa juga tahan dengan gaya dia? Bole ka kamu tahan? Love Hate, Maybe It's You "It means that you love that person for WHO they are but you h...