Nine

967 91 16
                                    

Okay, this trip is officially hell!

Saya sedang kasi swipe masuk keycard pintu bilik motel. Macam kemarin, saya sama Kit ambil bilik berasingan. Kit made up for our morning delay by driving thirteen hours straight. Thirteen!

Kami dalam progress yang bagus, tapi tu ja la, saya langsung nda bole buka mata atau jalan lurus sekarang ni. Yang last saya tengok Kit, dia nampak macam mayat hidup ja. I'm pretty sure he's going to find his bed and not move until morning. Nda juga boleh kasi salah dia. Kesian juga ni.

Saya belum lagi call Steve. Nda saya dapat chance, lagipun kami dalam perjalanan yang jauh, cuma singgah isi minyak sama bathroom break saja.

Jam dua pagi suda, patut ka saya call Steve? Bagus juga kalau dapat dengar suara Steve. Bole jadi gila ni hari sama- sama si Kit and I feel bad that I'm so physically attracted to him. Mungkin bercakap sama Steve bole kasi sedar saya sikit.

Saya duduk di hujung katil sambil dail nombor Steve. Ringing tapi terus pigi voicemail. I sigh at the generic sounding voicemail greeting. At least ada la saya kasi update dia kan?

📲 Saya: Hi babe. Jam dua pagi suda sini, saya cuma mau kasi tau yang kami sampai di Colorado. Kami stay satu malam di motel.

Saya berdiam seketika sambil gigit bibir saya, berfikir apa mau cakap lagi.

📲 Saya: Saya harap yang kau ada di sini. I miss you. Call saya bila kau ada masa ya. Good luck for your work!

Saya kasi mati talian dan sedia naik katil. Tiba-tiba kedengaran bunyi ketukan kecil di pintu. Siapa juga yang datang ketuk pintu lewat begini ni? It's probably some creeper. Saya kasi biar ja la.

Bunyi lagi ketukan yang sama. "Jade, saya ni. Kau masi bangun ka?" Kit bersuara disebalik pintu.

Aik? Ada apa hal Kit di luar ni? Mangkali ada yang penting ni kalau dia tiba-tiba mencari lewat begini. Saya pigi buka pintu, Kit sedang menyandar di dinding. Tangan dia pegang dan urut kepala dia, mata pejam kuat.

Kit buka mata dia, tengok saya sambil condong kepala, "Sorry saya kacau kau tapi sakit betul ba kepala saya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kit buka mata dia, tengok saya sambil condong kepala, "Sorry saya kacau kau tapi sakit betul ba kepala saya. Kau ada aspirin ka?"

Kesian juga Kit ni. Nampak betul teruk keadaan dia. Cepat saya buka luas pintu kasi dia masuk dalam bilik saya. "Ya-ya. Saya rasa saya ada. Masuk la, duduk sana. Saya check dulu dalam beg saya."Saya perhatikan Kit melangkah longlai dan pelahan, sedikit lega saya rasa bila dia suda duduk di hujung katil.

"Thanks. Saya rasa macam saya mau pengsan masa berjalan pigi sini." Kit bersuara.

"Sayang juga yang kau tiada girlfriend. Kau tau juga apa yang bole kasi hilang sakit kepala kau tu kan?" Nda saya dapat kawal ni ayat keluar dari mulut saya.

Kit tengok saya dengan pandangan kosong sebelum dia nampak macam faham apa yang saya maksudkan. Kening dia pelahan ternaik. "Well, saya teda girlfriend di sini dan kau pun sama. I'm up for it if you are, doc."

Love Hate, Maybe It's You | CompletedWhere stories live. Discover now