Fifteen

1.3K 105 12
                                    

.

.

.

Masa saya duduk suda di bangku lobby yang kosong, tu pop up message yang saya nampak tadi suda pun hilang dari pandangan saya sebaik skrin telefon Kit kembali terkunci.

Bukan maksud saya mau kacau privasi dia. Kit kasi pass saya fon dia dan saya ternampak tu mesej keluar depan mata saya. Mesej yang saya terbaca tu, 'I can't imagine my life without you.' Membawa maksud apa ar?

Saya toleh tengok Kit yang masi di kaunter sedang urus tempahan bilik kami. Even tu receptionist pun nampak macam bingung2 berdepan sama lelaki hensem. Muka dia nampak blushing in pretty pink. Malu-malu pun ada mau tengok si Kit.

Kenapa saya tiba-tiba rasa nda senang hati ar? More like insecure.

Misti ada seseorang dalam hidup Kit ni. What else can it mean? Tu mesej -- it is none of my business but I just can't stop thinking about it.

Kit sama saya belum pernah cakap pasal hubungan kami untuk jadi lebih esklusif. Nda pernah pun saya mau tanya, so, I shouldn't expect anything. Kalaupun dia ada hubungan lain, that's fine. It's his business. Tapi masi yang saya rasa 'memperdaya' diri sendiri untuk terlampau fikir pasal kami dua bole jadi long term.

I should have known better.

Tapi ni masi okay juga ba kan? Saya bole cuma anggap this as just a fling, a fun rebound from Steve. That's what Kit probably meant for us. Saya perlu kasi 'jarakkan' hati saya. Saya nda mau rasa sakit hati lagi.

Nampak Kit suda selesai berurusan di kaunter dan datang menghampir saya. Kunci bilik dalam tangan dia. "Semua okay?" dia tanya.

Gosh! Kenapa ba senyum an dia ni bikin saya ladi gila?

Saya angguk dan terus berdiri, pass balik fon kasi Kit. "Thank you sebab kasi pinjam."

Kit senyum. "Bilik kita ready suda. Mari naik."

Kami sama-sama beredar dari kawasan loby dan masuk lift, terus ja naik ke tingkat lima. Sama-sama keluar, Kit's fingers wind around mine, tarik kasi rapat badan saya. Kit tengok saya, dan nampaknya dia perasan tension yang saya alami. Kit berkerut dahi. "Everything okay?"

Kit can tell there's something wrong with me. Ketara sangat ka? Haihhh.

"Renee nda jawab call tadi. Saya fikir nda perlu la kasi tau dia apa-apa. Pasal ni." Saya lambung lambai tangan saya sepanjang berjalan di koridor, dan Kit faham dengan apa yang saya maksudkan.

"Okay."

Aik? Kenapa cepat betul Kit setuju? Adakah yang dia gembira yang yang kami cuba untuk berdiam diri pasal apa yang kami buat? Tapikan, kenapa saya rasa sedih pasal ni ar?

"Dia bakal pengantin, saya nda mau kacau fikiran dan tumpuan dia pasal benda lain." Saya bilang lagi. Kit diam dan angguk setuju, mata dia yang menawan tenung muka saya. "I'll tell her later, I mean if it comes up. Bila dia balik dari Cabo." dan sekarang saya tengah mencarut.

Kit tersengih dan berkerut hairan, "Kau okay ka ni? You're acting funny, Jade."

Saya nda ba berani mau tanya pasal tu text message tadi, tapi saya rasa yang nda pasti pasal semua benda ni. Saya perlu lebih kuat dan enjoy apa yang ada depan mata saya sekarang ni. Nda lama lagi masa kami dua akan 'tamat'.

Saya melangkah ke depan dan tekankan badan saya ke arah badan Kit. Tangan saya melingkar peluk badan dia. Saya nda sedar betapa sejuk saya rasa sampai la haba badan Kit kasi panas saya. Seolah-olah memeluk haba api tapi lebih solid dan kuat disebalik sentuhan. Tangan Kit juga melingkar peluk pinggang saya. Dan yang pasti, saya mau pegang lebih lama, even if it kills me.

Love Hate, Maybe It's You | CompletedWhere stories live. Discover now