Steve mendekati saya, binggung dengan keadaan senyap dan tension yang terasa dalam ni bilik. Dengan senyuman dia yang masi lebar terukir, dia condong ke depan dan cium pipi saya, snapping me out of my shock.
"Apa yang kau buat di sini?" saya tanya Steve.
Hairan si Steve saya tanya, "Saya kasi tinggal kerja saya untuk kau. Saya ingat kau akan happy."
"Kau tiada terima ka mesej saya?" saya tanya, tiba-tiba teringat pasal tu.
"Mesej apa?" Steve tanya lagi. Betul-betul muka dia nampak binggung.
"You can't be fucking serious!" Tiba-tiba Kit mencelah di belakang.
Jantung saya seolah-olah mau berenti dan bila saya mau pusing tengok Kit, suda dia keluar dari ballroom. Yang lain masi dalam ni tempat sedang tengok saya sama Steve, diam diorang ni. Keluarga Renee, kawan-kawan dia yang lain dan juga Phil.
"Jade, what's going on?" Steve bertanya mau tau apa yang terjadi.
Saya memang ada hantar tu mesej. I know I did. Saya hantar lepas ja Steve tutup telefon, masa dia cakap yang dia nda dapat datang pigi ni wedding. Kit ada di sana dan lepas tu saya jatuh pigi di kolam --
Astaga! Tu mesej nda sampai la tu masa sebelum fon saya habis basah. Steve nda terima pun tu mesej. He has no idea.
Apa perlu saya buat ni ar?
Steve, walaupun dia tu saya punya ex, dia tetap salah satu kawan baik saya juga. Kesian dia ni, dia nampak binggung dan terluka dengan reaksi saya masa dia sampai.
Kalau betul dia nda dapat mesej saya, then none of this is fair to him. Tapi mau ja saya bubut si Kit dan bagitau yang dia la the one, bukannya si Steve. Saya nda mau ada salah sangka antara kami dua.
Lain perut saya rasa bila ingat macamana muka si Kit tadi bila dia marah. "Steve, tunggu sini kejap ar. Nanti saya balik." saya bilang.
"Jade? Jade!" Steve panggil tapi saya nda hiraukan. Saya terus ja berlari anak keluar dari ballroom, berbunyi tumit kasut saya dengan kuat. Sambil melangkah tu, saya cuba nda mau ambil peduli dengan orang lain yang mulai berbisik-bisik dengan tindakan saya.
Melangkah ja keluar dari pintu, saya di tengah-tengah hallway menuju ke lobi. Saya nda nampak Kit. Mana dia ni ar? Mungkin dia sana di luar. Saya terus ja keluar, jantung berdegup pantas, nafas tercungap mencari kelibat Kit. Tiada juga dia di sini. He must be in his room.
Macam lambat betul ni lif mau sampai tapi akhirnya pintu terbuka di tingkat sepuluh. Ada hotel cleaning staff sedang keluar masuk dalam bilik lain sambil membersih bilik yang tiada penghuni. Melimpasi beberapa cleaning carts, saya sampai di depan pintu bilik Kit dengan pintu tertutup rapat. Misti dia ada di dalam ni. Saya harap daa saya bawa tu kad bilik dia tadi, tapi saya kasi tinggal di meja lampu.
Saya ketuk pintu, "Kit, saya tau kau di dalam. I need to talk to you." Kesunyian menyapa saya. "Kit, saya nda tau kenapa Steve ada di sini, tapi dia ada di sini nda penting bagi saya. Nda penting untuk kita. Saya mau sama-sama kau. Cuma kau ja yang bole buat saya rasa begini. I've been looking for this feeling -- for you -- all my life, dan saya nda mau kehilangan kau." Genggaman saya mengetuk pintu lagi, "Kit ba, please."
Pintu terbuka, dan terasa senyuman saya yang lebar mulai mekar di bibir saya. Malangnya, hotel maid yang buka. Diorang dua baru siap membersihkan bilik Kit, di tangan pegang vakum dan juga mop.
"Astaga, sorry. Saya ingat -- Ermmm, nda pa la." saya melangkah dari tu tempat, muka panas malu. Kuyak ni.
Saya nda tau apa mau buat lagi. Saya nda tau mana si Kit pigi. Saya mesej dia untuk call saya tapi buat masa sekarang, I really need to go deal with Steve now.
ESTÁS LEYENDO
Love Hate, Maybe It's You | Completed
RomanceApa yang akan kamu buat bila berada satu tempat atau masa dengan orang yang kamu betul-betul benci tapi terpaksa juga tahan dengan gaya dia? Bole ka kamu tahan? Love Hate, Maybe It's You "It means that you love that person for WHO they are but you h...