Twenty-Three

706 90 14
                                    

Hello kiddos,

Mau buat pesanan penaja dulu. Ni part pendek sikit ya.
Terus terang, ada gantung di hujung part. Jangan kamu marah-marah, ehehehe.
Enjoy! Cheerio!

Love, Eliza Beth

...

Besok paginya, saya bangun terasa sangat kosong dan agak lemah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Besok paginya, saya bangun terasa sangat kosong dan agak lemah. Mata bengkak, saya ambil botol mineral di peti ais kasi reda muka saya. Masi saya rasa hati saya macam kuyak dan tercabut dari dada tapi tiada yang boleh saya buat sekarang ni.

Apa yang saya mau buat sekarang ialah balik rumah. Lepas tu -- Well, one step at a time. Penerbangan saya akan berlepas lewat tengahari nanti. Phil dan Renee mungkin suda di airport untuk penerbangan diorang pigi berbulan madu. Cakap pasal flights, saya patut cek sekali lagi, tapi mana pula saya letak fon saya ar? Oh ya, saya lupa yang saya kasi masuk dalam clutch saya pula. Mau kasi charge dulu sebelum berangkat.

Nampak clutch saya diletakkan di meja tepi , saya ambil dan buka. Mata saya tertumpa pada bisnis kad yang berkilat sebelah fon saya ja. Ni kasi ingat saya -- saya harus call Mr. Coleman dan tanya apa yang dia mau dari saya. Itupun kalau-kalau dia berminat dengan kerja saya.

Tapi bila tengok fon yang ada di tangan saya ni, saya betul-betul mau mesej Kit. Fon ni hadiah dari dia. Tapi saya suda cakap apa yang saya mau cakap dalam ucapan saya. Macam Matt bilang, the ball is in his court, terpulang apa yang Kit mau buat apa lepas ni. Saya suda kasi tau yang saya sayang dia unconditionally. Terpulang sama Kit apa dia mau buat dengan itu informasi.

Saya dail nombor Mr. Coleman. Dua kali ringing ja terus kana sambut.

📞Mr. Coleman: Hello? This is Henry Coleman.

📲Saya: Hello, Mr. Coleman. Jade Morgan sini.

📞Mr. Coleman: Ah, ya. Miss Morgan. Saya tunggu-tunggu panggilan dari kau. Semalam banyak masa saya study ukiran kau. It's absolutely inspiring work.

📲Saya: Saya gembira dengar tu dari kau. Kalau kau berminat, saya bole hantar beberapa gambar ukiran lain besok pagi.

📞Mr. Coleman: Berapa banyak yang kau ada?

📲Saya: Lebih dua dozen, tapi semua saya simpan di LA.

📞Mr. Coleman: Nda perlu hantar saya gambar.

Apa yang saya dengar, buat rasa gembira saya menurun. Hembusan nafas saya yang keluar seolah-olah menjadi satu kekecewaan.

📞Mr. Coleman: Saya mau semuanya.

📲Saya: What!?

📞Mr. Coleman: Saya mau semua ukiran yang available. Apa ka kalau minggu depan masa yang sesuai untuk saya datang tengok dan urus transport?

Love Hate, Maybe It's You | CompletedWhere stories live. Discover now